אברמוביץ בנאומו בכנס: "הסתיימו הימים שבהם אגף הפיקוח יכול היה לפגוע בסוכנים באמצעות חוזרים חד צדדיים"

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הרשו לי להודות ליו"ר הוועדה לבריאות וסיעוד יואל זיו, ליו"ר הוועדה לאירועים ולסניפים אריק ורדי ולמנכ"ל הלשכה מוטי קינן, על ארגון נהדר של הכנס. אך טבעי הוא שבכנס בריאות וסיעוד רוב הנושאים שידונו בהם יעסקו בנושא הבריאות, במיוחד כשאנחנו נמצאים בעיצומם של דיוני ועדת גרמן, שנכון לרגע זה קיימת אי בהירות בקשר למסקנותיה. ולכן בחרתי לדבר על נושא שהוא בעיניי לא פחות חשוב לנו, סוכני הביטוח, ואני מתכוון לביטוח נסיעות לחו"ל.

לאחר מאמצים ולחצים מרובים שהפעלנו, הפיקוח הוציא חוזר הקובע מפורשות שהביטוח יימכר רק על ידי בעל רישיון ביטוח – קרי סוכני ביטוח וחברות הביטוח בלבד. קביעה זו פותחת בפנינו אופציה נהדרת להיכנס לנישה שעד עתה מעט מאוד סוכנים פעלו בה, כפי שתראו בסקר שיוצג בהמשך היום, והיתה מנת חלקם של סוכני נסיעות וגורמים נוספים. פעילות ענפה מצדנו בתחום ביטוח הנסיעות לחו"ל תגרום מצד אחד למבוטחים לקבל את המוצר בצורה המקצועית והטובה ביותר, ומצד שני לנו כסוכנים להכנסה נוספת – מדובר על פרמיה של מעל 400 מיליון שקל.

הישג נוסף, שהוא לטעמי בגדר תחילתה של פריצת דרך משמעותית בענף הביטוח, הינו ההסכמה שאליה הגענו עם חברת הראל – על הפסקת השיווק הישיר ללקוחות הסוכנים שלה. המהלך לא היה פשוט בכלל והוא הגיע לאחר שורה של פגישות ופעילות רצופה של הלשכה. זה המקום להודות לחברי וסגני, אורי צפריר, על פעילותו בנושא. מדובר בצעד מאוד משמעותי במאזן הכוחות הקיים בין חברות הביטוח לנו הסוכנים.

במהלך הזה הפגינה הראל לויאליות, שיתוף פעולה, והבנה שללא הסוכנים אין מקצוע, אך לא פחות מכך: זהו מהלך שמצביע על אומץ – אומץ לב עסקי, ואומץ לב ציבורי. אנו יודעים עד כמה החשיפה ללקוחות הסוכנים מאיימת עלינו – היעד שלנו הוא להפסיק זאת. לא מדובר במהלך פשוט, זוהי מערכה שתימשך לאורך זמן. אני רוצה שתדעו שהשיווק הישיר מדיר שינה מעיניי.

כל יום, כל שעה, וכל דקה שבהם אני מכהן בתפקיד יוקדשו לעניין הזה. לשותפים בחברות הביטוח אני אומר: הרימו את הכפפה, נצלו את ההזדמנות – אין לכם שותפים טובים יותר. אין לכם אנשי מקצוע טובים יותר מלבד הסוכנים. את הנושא הזה, כמו שורת נושאים נוספים, הנחנו על שולחנה של המפקחת על הביטוח דורית סלינגר.

אם נצטרך, נביא זאת גם לשולחנו של המחוקק. בחודשים האחרונים עשתה הלשכה צעדים משמעותיים בבניית הלובי הפוליטי שלה. חברים, הסתיימו הימים שבהם אגף הפיקוח יכול היה לפגוע בסוכנים באמצעות חוזרים חד צדדיים, ולעתים אף בחקיקה, ללא מענה הולם. הימים האלה הסתיימו. כל מי שינסה לפגוע בנו בזירת הכנסת והממשלה, ייתקל בלובי פוליטי חזק וממוקד מטרה. כבר בימים הקרובים אנו עומדים להגיש הצעת חוק בנושא הניוד, לטובת כלל המבוטחים. כולנו נחשפנו בימים האחרונים להמשך הקמפיין האלים והרדוד של ביטוח ישיר.

הלשכה מכינה בימים אלה מענה תקיף שייצא לאור בשבועות הקרובים. כמובן שלא נבזבז את המיליונים של הלקוחות שלנו על פרסומות בטלוויזיה, אך כמו בקמפיין הקודם הלשכה תיתן מאבק חד וברור – כך שכל אחד מהלקוחות ומהמכרים שלכם יידע שסוכני הביטוח הם האוטוריטה המקצועית בענף, ומדוע ברגע האמת בוחרים רק בסוכן ביטוח. לסיום, אני שמח שרבים מכם מחזקים אותנו על הפעילות שהלשכה עושה. אני יודע שזה עדיין לא מספיק. חשוב לי שתדעו – אנחנו עובדים בשבילכם, פועלים למענכם נמרצות, ואני מרגיש מחויב לשירות הזה. אני מרגיש מחויב לשליחות הזאת בתקווה שנמשיך לראות את השינוי.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email