"נושא הלידים תפס תאוצה בשנים האחרונות. נתקלנו בפרקטיקות שלקוחות נוצלו, לקוחות לא נתנו הסכמה וגרוע מזה – מכרו להם מוצרי דחיפה שהם לא צריכים". כך אמר אוהד מעודי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, ביטוח חיסכון בוועידת הסוכנים והיועצים ה-13 של עדיף, שהתקיימה השבוע.
בכך הוא התייחס לטיוטת תיקון חוזר השירות שפרסמה הרשות בשבוע שעבר. על פי הטיוטה, להעברת ליד תהיה חובת הסכמה של הלקוח לשימוש בפרטיו. "סוכן שעושה שימוש בפרטי לקוח והוא אחראי, כמובן שידאג לוודא שהלקוחות שהגיעו אליו הסכימו לכך. צריך למצוא איזון", הוסיף מעודי.

בשיחה עם כפיר לוי, מנכ"ל עדיף תקשורת, התייחס מעודי גם למודל הסוכן האובייקטיבי ואמר: "הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, ציין באופן פומבי את העקרונות, שחלק גם אני ציינתי בעבר. מבחינתנו, הרפורמה תצא לפועל באמצעות חקיקה, תקנות וחוזרי רשות. חלק יצאו, למשל כעדכון בחוזר צירוף. הרפורמה אומרת דבר פשוט. יהיה סוכן שיעבוד עם חברה אחת שיוגדר כמשווק ביטוח לצורך העניין, כסוכן קשור. האופציה השנייה כסוכן אובייקטיבי שככל הנראה צפוי לעבוד עם חמש חברות בעמלה אחידה על מנת שלא תהיה הטיה כזו או אחרת.
"לגבי הרפורמה של הסוכן האובייקטיבי, אנו בדיונים עם לשכת סוכני הביטוח ונציגים שונים כדי לשמוע את כל הצדדים. הרפורמה תעשה סדר כדי לייצר שקיפות, הוגנות, מקצועיות מול הלקוח, תשרת את ציבור המבוטחים אבל גם את הסוכנים ומעמדם יתחזק", ציין מעודי.
סוכנים רבים בשטח
עוד אמר בנושא זה: "נכון שביצענו לא מעט רפורמות צרכניות לציבור המבוטחים שכוונו בעיקר לגופים המוסדיים, יחד עם זאת יושבים פה לא מעט סוכני ביטוח שעושים עבודה מצוינת, הם בשטח. עיקר הממשק מול הלקוחות ברכישת פוליסה, מהלך חיי הפוליסה, ביטול פוליסה – הסוכן שם".
לגבי השינויים בביטוח חובה, שאמורים להיכנס בספטמבר, אמר מעודי שגולת הכותרת תהיה ביטול המעמד הישן של תעודת הביטוח, על מנת להקל על לקוחות שרוצים לבצע ביטול, בלי שיחזירו את התעודה המקורית שהוצאה להם. לדבריו, זוהי מהפכה של ממש, ועד ספטמבר החברות אמורות לעמוד בלוח הזמנים. "יש עדיין צורך לבצע שינויים בפוליסות, לעדכן ולשלוח לאישור וכמובן חלק מהעניין זה שינויים במערכות של החברות, אבל אנו בקשר ישיר ושוטף עם כולן".