"ב־1 ביולי אנו עורכים קורס פרקטי שבנינו: איך להתמודד עם שימור, מסלקה, תיק ללקוח ומה להמליץ. את הקורס יעבירו אנשים מהפרקטיקה שיודעים להעביר את הדברים וזה כדי ליצור לכם את הביטחון בסוף. אני יושב עם המון סוכנים ורואה בעיניים את חוסר הביטחון ולא מצליח להבין למה. אתם אנשי ביטוח, אתם יותר חכמים – יותר מסובך להבין ביטוח מאשר פיננסים. מאוד קל להתאים ללקוח את המוצרים ואנו נביא אתכם למקום הזה. זו האמירה הכי גדולה שלנו. זה יהיה מעולה. אין סיבה שהמוצרים האלה לא יעבדו איתכם".

כך אמר אורי קיסוס, מנכ"ל אקסלנס גמל והשתלמות, בראיון משותף עם אייל אוחיון, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת המכירות בהפניקס, מול רועי ויינברגר, עורך ראשי של עדיף, במסגרת כנס 'מתכננים עתיד' שהתקיים ביום שלישי השבוע. קיסוס סיפר על פורום הפניקס פיננסים שהושק השבוע "זה כל החיסכון בבית אחד", והסביר: "שילבנו ולקחנו מוצרים של הפניקס, חיסכון וחיסכון לפרישה ושילבנו יחד עם מוצרים של אקסלנס גמל, שזה קופות גמל, קרנות השתלמות וקופות להשקעה. היה חשוב לנו לנכס לעצמנו כחברת ביטוח בעלות על נושא הפיננסים. זה נושא סופר־חשוב. כולנו יודעים שהמרווחים מצטמצמים, גם בפנסיה ובאלמנטר. ראינו מה קורה בריסקים והיום יותר מתמיד, אין סיבה שכל אחד מכם לא ייכנס לעולם הפיננסים. אני חושב שהעולם הפיננסי, והגמל בפרט, נותן מענה מצוין.
יש בניהול בתיקים מעל 250 מיליארד שקל, בפיקדונות טריליון שקל. יש המון כסף שאומר בואו תעזרו לנו ותראו לנו איך לנהל אותו יותר טוב. זה עצום לתמיכה וגיוסים של כל מי שיושב פה".
“התמחות צמודה”
לדברי אוחיון, החברה רוצה להעביר את הסוכנים תהליך בנושא נגיעה בצרכים הפיננסיים של המבוטחים בלי להירתע. "ב־1 ביולי אנחנו מתחילים את התהליך של הפניקס FINANCE שמיועד לסוכני ביטוח. אנו רוצים לגשת לאוכלוסייה של סוכנים שפחות שולטים בתהליכים של פיננסים ולהתחיל תהליך של התמחות בצורה צמודה. לאורך שמונה מפגשים מצמידים מנטורים, מפקחים ייעודיים לעניין, על מנת לעזור לסוכנים לצלוח את תהליך הכניסה לעולמות הפיננסיים. גם אנו כהפניקס, כקבוצת ביטוח, מכנסים קורת גג אחת לכל המוצרים הפיננסיים – ולהכניס סוכני ביטוח לתוך עולמות הפיננסים".
לשאלת המראיין אם אקסלנס מאמינה בסוכנים בתחום הפיננסים אמר קיסוס: "לגמרי. גייסנו מיליארד שקל ואנחנו רוצים שני מיליארד. זה תלוי בכם. בנושא של הפיננסים, נעניק לכם כלים של מקצועיות. אנו רואים היום שהתנודה בגמל, אנשים מזיזים כסף, תסתכלו על תשואה של 5־ 3 שנים, זה דבר מאוד חשוב. דבר שני הוא שירות ותפעול. הרצון שלנו כסוכנים בשגר ושכח בתפעול ושירות הוא סופר קריטי בדבר".
אוחיון: "אדבר כאחד שבא מעולמות הביטוח. אנו כולנו מכירים את הטלטלות שהעולם עובר. פוליסות הריסק שמייצרות חוסר ודאות. אם מחפשים מקום עם סוג של יציבות. העולם הפיננסי הוא סוג של מקום כזה, אין הרבה דברים לוטים בערפל".