אם תעשו משאל רחוב ותשאלו את האנשים אילו מקצועות הכי שנואים עליהם, מיד יקפצו ויגידו: פקח, שוטר או עובד הוצאה לפועל. באחרונה נוצרה התחושה שגם סוכן הביטוח נהפך להיות שנוא במידה דומה, בעקבות הפרסומות המסיתות של החברות הישירות נגד הסוכנים.

מי אתה, סוכן ביטוח?

סוכן ביטוח הוא אדם העוסק במכירה של פוליסות ביטוח. הוא הצינור המקשר בין המבוטח לחברת הביטוח לעניין כריתת חוזה הביטוח, המשא ומתן בין המבוטח למבטח, הודעות מהמבוטח למבטח ולהפך, טיפול בתביעות מול המבטח ומול צד ג' וכן על זו הדרך. למעשה, סוכן הביטוח הוא המענה שלכם לכל שאלה, שינוי או בעיה שתצוץ.

הוא מייעץ לכם מהפרטים הקטנים של איזה כיסוי כדאי לרכוש ועד לקבלת החלטות לגבי אשמה בתאונה. כדי לזכות בתואר סוכן ביטוח, עלינו לעבור מבחנים של משרד האוצר ומבחנים של הרשות לניירות ערך, לאחר לימודים שנמשכים כשנתיים וחצי ויותר.

סוכן הביטוח מחויב להתנהל לפי שני חוקים: חוק חוזה ביטוח התשמ"א 1981 וחוק הפיקוח על עסקי ביטוח. תמיד נהיה תחת ביקורת. סוכן שלא עושה כך, רישיונו יכול להישלל לתקופה זמנית או לצמיתות, על פי החלטת המפקח על הביטוח.

חוק זה בא להגן על הלקוחות מפני מצבים של טיפול לקוי של סוכן או של מבטח. אנו מחויבים למבוטח במישור המקצועי ובאמינות, ומחויבים למבטח להעביר כל מידע שקיבלנו מהמבוטח ולטפל בכל הקשור בתביעה ובניהול המכירה של המוצר הביטוחי. אנו מחויבים למפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר למלא את כל חובותינו כלפיו, כלפי המבוטח וכלפי המבטח.

אכן, לא קלים הם חיינו – אך מרביתנו הסוכנים בוחרים במקצוע זה כל יום מחדש. מנגד, כדי למכור ביטוח ולטפל בתביעות בביטוח ישיר צריך לעבור את השלבים הבאים: לסיים שירות צבאי, להיות בעלי נכונות לעבודה במשמרות, לעבודה מאתגרת בסביבה צעירה ודינמית, ו"ההכשרה עלינו". למעשה מדובר בקורס זריז של שבועיים על "מה זה ביטוח?", ולאחריו זורקים את הצעירים האלה שלא יודעים דבר על ביטוח, למכור לכם את המוצר שאמור לספק לכם נקודת אור ביום שחור.

הם לא צריכים ללמוד שנתיים או לעבור מבחנים תובעניים, הם לא מחויבים לחוקים של האוצר, אין מעליהם גוף שמאיים לשלול את עבודתם על כל טעות. הם רק צריכים להיות צעירים ואנרגטיים. והם אותם אנשים בצד השני של הקו ברגע האמת: "ביטוח ישיר שלום". "שלום עשיתי תאונה".

ואז יתחילו הגמגומים וישימו אתכם על המתנה ויזרזו אותם לסיים את השיחה כי בכל זאת יש עוד 40 שיחות ממתינות על הקו. ולמרות זאת, במלוא חוצפתם, אי. די. אי עשו קמפיין שהחל לפני כמה שנים בסיסמה "9 מיליון דרכים לעזוב את סוכן הביטוח".

הפרסומות משעשעות מאוד ומעלות חיוך, אך בו בזמן פוגעות בכבודו של הסוכן, במעמדו ובמקצועיותו. סך כל הקמפיינים מסתכמים בעשרות מיליוני שקלים. נטען שהם זולים יותר, אף שידוע שברוב המקרים חברת הביטוח שפועלת עם סוכנים זולה יותר והכיסויים רחבים יותר. למעשה הכסף שחברת ביטוח משקיעה ב"מימון" עלות הסוכן היא אפסית לעומת הכסף שחברת הביטוח הישיר משקיעה בקמפיינים ובמשכורות עתק לבעלי השליטה.

אז בפעם הבאה שאתם נחשפים לשטיפת המוח ברדיו או בטלוויזיה: "למה לממן סוכן?", "עוד לא עזבת את הסוכן?", תנו לעצמכם טפיחה טובה על השכם כי אתם הסוכנים יודעים מה הכוח שלכם: אתם הגב של הלקוחות שלכם, הביטחון שלהם ביום הפקודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *