כמה כללים שיעזרו לכם לקבל הרבה יותר כסף מעמלות הביטוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

Man looking in magnifier

הרבה מאוד מטלות מועמסות בימינו על סוכן הביטוח הפנסיוני, ואילו שיעורי העמלות הולכים ויורדים. הגענו כבר קרוב מאוד לאפס, והטרחה – בשמיים. ההתמודדות עם המצב מורכבת ורב שכבתית, ונהוג לעסוק רבות בשיווק ובהגברת המכירות ואף בגביה ישירה של דמי טיפול מהלקוחות. דברים אלה חשובים מאוד כמובן, אולם ברצוני כאן לחדד את נושא קביעת העמלות, אופן משיכתן מהיצרנים, בדיקתן מדי חודש בחודשו, ומעקב קפדני אחרי הגביה, כמו גם טיפול יעיל בפיגורים. ללא יד יציבה "על הדופק" אנו מפסידים חלק משמעותי מהכנסות המשרד ומהרווח הנקי המיועד לפרנסתנו – ויוצא שאנו עובדים "על ריק".

אז על מה יש להקפיד בבדיקת עמלות הביטוח? כמה כללים יעזרו לכם להרוויח יותר מהעמלות. לדרוש טבלת דירוג בנספחי העמלות שבהסכמי חברה־סוכן, כך ששיעור עמלת היעדים ילך ויעלה עם התפוקה. ובמיוחד יש לדרוש מדרגה גבוהה משמעותית על תפוקה העולה על יעד הצפי השנתי. עמלת המדרגה קובעת את שיעור העמלה על כל התפוקה.

לחילופין, יש להסכים לסכום חודשי קבוע, המשקף עמלת יעדים קצת יותר נמוכה, אך ללא שלילת עמלה עקב ביטולים – וכך לא צריך להחזיר כסף שהרווחנו ביושר ובעמל רב. בנושא פרסים אפשר להתעקש על ניצולם במוצרי פרס אחרים בעתיד, או קבלת זיכוי בגובה הזכייה בסוכנות הנסיעות (כל עוד מעניקים פרסי נסיעות). יש להשוות את הפקדת עמלות הנפרעים מכל חברות הביטוח בין החודש הנוכחי לחודש הקודם, ואף לחודש המקביל בשנה שעברה. לפעמים תגלו טעויות ואז יש לדרוש תיקון ולבדוק שזיכו אתכם. חובה לבדוק שהפקידו עדכונים עקב הרצת רטרו, ולהבין למה "חסר כסף" לאחר שהריצו נתוני פנסיה עם נוסחת הקיטום.

לבקש לראות אחת לחודש־חודשיים (כיום אפשר באמצעות המחשב של הסוכן) את כרטיס העמלות, ומומלץ להיות שם מעל האפס, כך שחברת הביטוח תהיה חייבת כסף לסוכן ולא להיפך. זה עוזר בקשרי הסוכן עם החברה בנושאים שוטפים. בנושא גביית הפרמיות מהלקוחות יש לטפל במהירות וביעילות בכל מקרה של אי כיבוד תשלומים. חשוב להיות עם יד על הדופק בכל מה שקשור להוראות קבע, כרטיסי אשראי והמחאות (של מעסיקים למשל). בירור טלפוני מול הלקוח בסבלנות מזה ובאסרטיביות מזה יביאו לשיפור דרמתי במוסר התשלומים של בעלי הפוליסות. זכרו את המשפט הפשוט: יש גביה = יש עמלה. בנוסף, יש לוודא שבחברת הביטוח מתבצע שיוך נכון של הכספים, ואין פיגורים פתוחים שיד אדם לא מטפלת בהם.

לסוכני משנה העובדים תחת סוכנות גג מומלץ לבדוק היטב את העמלות שהם מקבלים מהסוכנות, ולוודא שההסכם ביניהם לסוכנות מיושם בדקדקנות. לסיכום, ערנות, הערכות נכונה במשרד הסוכן עם עובד/ת אחראי ודייקן או הסוכן עצמו – האמונים על בדיקת עמלות ומעקב גביה – יביאו הרבה יותר פרנסה לסוכני הביטוח.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email