“אין תחליף למומחיותו של סוכן הביטוח שהיה ויהיה החוליה החשובה ביותר בענף”

במדור החדש, 'מנכ"ל בנעלי בית', יתראיין בכל פעם בכיר אחר בענף הביטוח ושוק ההון; והפעם יואל אמיר – מנכ״ל Passportcard

גיל: 57
מצב משפחתי: נשוי 2+ ילדים + 2 נכדים
מקום מגורים: שוהם
השכלה: תואר שני במנהל עסקים (MBA) ובמערכות מידע עסקיות (MBI)
זמן בתפקיד: 4 שנים
מוטו לחיים: "הובלת שינויים כמפתח להצלחה בתחומי החיים האישיים והמקצועיים”.
תחביב: "שיט, ספורט, טיולי טבע”.

האם אתה מנהל מבזר סמכויות או ריכוזי?
"לתפישתי, כל מנהל חייב להיות גמיש ולהתאים את עצמו גם בהקשרים של ביזור סמכויות או ריכוזיות. התשובה לשאלה הזו תלויה בפרמטרים שונים כגון: גודל החברה, תקופות בחיי חברה ועוד.

"אני מאמין גדול בביזור סמכויות ועבודת צוות. לא בכדי יש לנו ב־Passportcard צוות הנהלה בכירה רחב המאפשר למנהלים להתמקד בתחומי ההתמחות שלהם לטובת פעילות החברה. חשוב לי מאוד לוודא שהעבודה נעשית בשילוב ידיים ובעבודת צוות אמתית. אין אצלנו תחומי פעילות שהם בבחינת ‘אי בודד’ של פעילות מקצועית ושאינם מחייבים שיתוף פעולה בין מנהלים וצוותים שונים. בצד זאת, חשוב לי גם להיות מעודכן ומעורב בנעשה, וזאת על מנת שאוכל לכוון את הפעילות כנדרש".

מה אתה עושה למען עובדי החברה?
"פעמים רבות מוזכרת החברה לטובה כפורצת דרך, מובילת שוק, ייחודית ברמה הטכנולוגית ומבחינת הקניין הרוחני שלה וכדומה. אך מה שלדעתי מובהק ובולט עוד יותר זה ההון האנושי המדהים והמקצועיות הגבוהה של עובדי החברה. זהו ה־DNA הייחודי שלנו, להירתם ולספק את השירות הטוב ביותר בתחום עבור לקוחותינו באשר הם. אנחנו בחברה משקיעים רבות בעובדים, בתחושת השייכות והמחויבות שלהם לארגון ואנחנו מודדים את המנהלים שלנו בין השאר על טיפוח העובדים ועל בניית אופק תעסוקתי עבורם לאורך זמן. בצד זה, אנחנו משקיעים תשומות ניהוליות ופיננסיות משמעותיות בפעילויות הכשרה ורווחה עבור העובדים, הן על מנת להקנות להם את ההכשרה והקידום המקצועיים והן על מנת לאפשר סביבת עבודה וחוויית עבודה נעימות וחיוביות.

"דלתי ודלתות חברי ההנהלה שלי תמיד פתוחות לכל עובד. כמו כן, אני מקפיד לפגוש עובדים ומנהלים באופן יזום, מדי תקופה, לשיחה פתוחה, הדדית ומפרה".

מי עושה את הקניות בבית?
"את הקניות בבית עושים גם אני וגם רעייתי רחל. לעיתים אחד מאתנו ולעיתים יחדיו".

ספר/סרט שהותיר עליך רושם. למה?
"לא מעט ספרים טובים נכתבו והשאירו אחריהם רושם ותובנות. אחד מהם הוא בהחלט הספר ‘רק המעז מנצח’ של בני גאון. הכרתי מעט את בני בתקופתו ב'כור' בזמן היותי חבר הנהלה בחברת ‘מכתשים’. למדתי רבות מתהליכי השינוי שהוביל בחברת ‘כור’ ועוד לפני כן בקו־אופ. אני מאד מתחבר ליסודות ולמסרים העיקריים שמעביר גאון בספרו. הסרט ‘הסמוראי האחרון’ – מזה שנים אני עוקב מוקסם אחר התרבות היפנית הייחודית. זוהי תרבות מעניינת ומרתקת. הסרט הנפלא הזה מגולל כחלק מהעלילה, היבטים חשובים בתרבות היפנית".

יעד מועדף לנסיעה לחו”ל. למה?
"איטליה, ללא ספק. ביקרנו כבר באיטליה פעמים רבות ועוד נבקר. רק ביום שישי האחרון חזרנו מחופשה נפלאה בצפון איטליה. איטליה היא מדינה מדהימה. עשירה בטבע מגוון, נופים יפים ומשכרים, כפרים ציוריים, אוצרות תרבות והיסטוריה, אוכל מצוין, יין מעולה, אנשים מקסימים, אז מה עוד צריך”.

מה אתה חושב על עתיד מקצוע סוכן הביטוח?
"מתחילת דרכה, חרטה Passportcard על דגלה שיתוף פעולה מלא עם סוכני הביטוח ועל פי הבנתנו ואמונתנו, מכל הסיבות הטובות והנכונות.

"סוכן הביטוח הינו איש המקצוע הבלעדי שיכול לתת ללקוח את המענה המדויק על פי צרכיו על בסיס הידע המקצועי, צרכיו, מצבו הבריאותי, תחביביו וכדומה.

"אומנם, סוכני הביטוח יצטרכו לעבור שינויים והתאמות ביחס להתפתחויות הטכנולוגיות והרגולטוריות, ואולם, הסוכן היה ונשאר החוליה החשובה ביותר בתהליכי הביטוח ואין תחליף למומחיות הזו של סוכן הביטוח להבין את צרכי המבוטח ולהתאים לו את חבילת הביטוח הנכונה ביותר עבורו. להערכתי, הצורך הזה בהתמחות הביטוחית ובהבנה של צרכי הלקוח לא צפוי להשתנות בעתיד הנראה לעין, ולפיכך אני רואה בעבודה עם סוכני הביטוח כדרך פעילות אחראית ומקצועית”.