גיל: 30
מצב משפחתי: רווק
ותק: 5 שנים. בעל רישיון אלמנטרי
איך הגעת לתחום ומדוע בחרת להיכנס אליו?
“אני עובד בסוכנות ביטוח המשפחתית כדור המשך. כילד גדלתי על סיפורים מעולם הביטוח, שמעתי רגעי משבר, רגעי תהילה ובעיקר את החדווה שבעשיה של מקצוע סוכן הביטוח. סוכנות הביטוח המשפחתית שלנו הוקמה על ידי סבא מרדכי אנגלמן ז”ל בשנת 1951. לאחר מכן, בשנת 1978, אבי יוסף אנגלמן (יו”ר סניף נתניה בלשכה) החל לעבוד בסוכנות, ובסוף גם
אנחנו הילדים אני, אח שלי סו”ב גדי אנגלמן ואחותי לי אנגלמן נדבקנו ב”חיידק” הביטוח. לאחר שירותי הצבאי כחובש קרבי בגבעתי גיליתי על עצמי שאין תחושה יותר טובה מלעזור לאדם בשעת מצוקה. בחרתי לעסוק בתחום כי אני רואה בו כשליחות. זה מדהים בעיני שהעבודה שלנו כסוכנים יכולה להציל חיי אדם ממש כמו להציל פצוע בשדה הקרב. ה־DNA של הסוכנות שלנו הוא יזמי. אנחנו כל הזמן מסתכלים קדימה, בין אם זה ברכישת תיקי ביטוח כמו הרכישה המתוקשרת לאחרונה של יענת סוכנות לביטוח, ובין אם זה כתב שירות שבבעלותנו. אנו מחפשים כל הזמן ליצור שיתופי פעולה עם סוכנים ובעיקר סוכנים צעירים בראשית הדרך, שמעוניינים להתפתח ולגדול איתנו”
מה צופן העתיד לסוכן הביטוח?
“כל מי שטוען שמקצוע סוכן הביטוח הולך להיעלם מהעולם היה צריך להיכנס לבונקר אי שם בשנות ה־ 70 בארה”ב, כחלק מאותם אנשים פסימיים שטענו שסוף העולם קרב ושהפצצה הגרעינית מעבר לפינה. בימינו חלה מגמה של דיגיטציה רחבת היקף, ולא רק בענף הביטוח. אנו רואים שינויים טכנולוגיים בכל רשויוית הממשלה, הבנקים וגם חברות הביטוח. לדעתי עתיד הענף טמון בשילוב של שני העולמות. העולם החדש, הדיגיטלי, והעולם הישן, המתבסס על שמירה על קשר אישי ואינטימי עם הלקוח.
“יש לי חדשות בשביל אלו המאמינים שהביטוחים הישירים ישתלטו על העולם, אין תחליף ליחס אישי של סוכן ביטוח. הלקוחות מוצפים במיילים, טלפונים ממוקדי חברות הביטוח ותוכן האינטרנטי. אין תחליף לסוכן אישי, שיוכלו לסמוך עליו, להתקשר אליו ברגעי משבר ומי שיוכל ללוות אותם בכל הצמתים בחייהם. עם זאת, הכל נעשה היום בלחיצת עכבר. חשוב לתת ללקוחות כלים וערוצי תקשורת דיגיטליים ואסור להזניח את התחום”.
טיפים לסוכנים צעירים?
“אני יודע שיש המון רגולציה. הפרסומות של חברות הביטוח הישירות מדכדכות, ובאופן כללי המון סוכנים ותיקים משדרים פסימיות. אני ממליץ להם להזכיר לעצמם מהי הסיבה שבגינה הם בכלל התחילו לעסוק בתחום. כמו כן, הם חייבים שיהיו להם כלים טכנולוגים. לכל סוכן ביטוח חייב שתהיה מערכת CRM איכותית לניהול המשרד ומספר ערוצי תקשורת עם הלקוחות בניהם אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק ומערכת דיוור ללקוחות. מאחל לכם ולי להמשיך לעסוק בתחום המדהים זה גם בעוד 50 שנה”.