בעקבות הפרסום על הקיצוץ המשמעותי בעמלות הסוכנים בפוליסת התאונות האישיות של חברות הביטוח, אומר סו"ב שלמה אייזיק, נשיא לשכת סוכני הביטוח, ל"ביטוח ופיננסים כי הימים בהם סוכני הביטוח היו שק החבטות של תעשיית הביטוח בישראל חלפו והסתיימו. "אל תתבלבלו – אנחנו לא פראיירים! אנחנו לשכה שתלחם ולא תתפשר!.
"טובת אזרחי המדינה לנגד עינינו, והעובדה היא שברגע האמת רק סוכן הביטוח נמצא עם הלקוח. המגמות והאווירה המגמתית להזזת הסוכנים הצידה פוגעת בתחרות ופוגעת באזרחים", טוען אייזיק ומוסיף: "ללא מוצרים 'על המדף' וללא תמורה נאותה, לא יכנס דם חדש ולא יהיו סוכנים חדשים, הלקוחות יישארו 'ערומים' וחסרי אונים.

"אנחנו כאן על מנת לדאוג לאיכות החיים של אזרחי המדינה בעבר בהווה וגם בעתיד. אני מציע לכל השחקנים בשוק הביטוח שלא לזלזל באינטליגנציה הרגשית והעסקית שלנו", מדגיש אייזיק.
פגיעה בסוכנים
כפי שפרסמנו בגיליון הקודם, עם השקת פוליסת התאונות החדשה, הודיעו החברות על שינויים בעמלות הסוכנים במכירת ביטוח תאונות אישיות של החברה:
- עמלות ההיקף בוטלו (עמלות על מכירת פוליסה עמדו על 60%-70%).
- עמלות הנפרעים ירדו ל-11%. (עמדו על כ-23%-25% עד כה).
הורדת העמלות הקיצונית הביאה לתגובות נזעמות ברשתות של מאות סוכני ביטוח, שחלקם התריעו כי לא ימכרו את הפוליסה וכתבו, בין היתר: "מי שמוכר בהראל בעמלה כזו מוכר הענף"; "מחיר יותר יקר ללקוח ובלי עמלה"; "אסור למכור. תשכחו מהמוצר הזה. אין תגמול – אין שיווק לפוליסה"; ועוד.