”אנחנו כבר מתכננים את הקמפיין הבא לחיזוק תדמית הסוכן“

בישיבת המועצה הארצית סקרו חברי הלשכה את הפעילות הנעשית מול הפיקוח ולחיזוק מעמדו של סוכן הביטוח
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

”אנו ניצבים בעיצומו של מאבק משפטי כנגד הקמפיין הדורסני של ביטוח ישיר. לאחר מתן עדות מצדי שנמשכה כשמונה שעות, שלב ההוכחות בבית המשפט הסתיים. אנו מגישים את הסיכומים לבית המשפט, ואני צופה כי עד דצמבר יוגש פסק הדין“, כך אמר נשיא הלשכה אריה אברמוביץ בישיבת המועצה הארצית שהתכנסה השבוע במלון דן בתל אביב.

אברמוביץ ציין כי לשכת סוכני ביטוח פועלת בימים אלה בערוץ הרגולטורי בארבעה ערוצים שונים:

1. מסמך ההנמקה – הלשכה ניהלה דין ודברים עם הפיקוח על הביטוח בנושא ייפויי כוח ותפקוד המסלקה. בעקבות כך, בקרוב צפוי לצאת חוזר של הפיקוח בעניין.

2. בדצמבר 2014 פירסם הפיקוח על הביטוח טיוטה בנושא הצטרפות לחברת ביטוח חדשה, ובה נתן הנחיות מדויקות לצירוף לראשונה לקוח, גם בשיחה טלפונית. הטיוטה אף קובעת פרקי זמן – אי אפשר לפנות לאותו אדם במשך חצי שנה, במקרה שסירב. חלק גדול מהטיוטה נוגע למוקדי הטלפונים, שבהם יושבים טלפנים לא מקצועיים. מדובר בטיוטה חשובה מאוד עבור הלשכה. הגבנו על הטיוטה, והפיקוח מבקש מאתנו להרחיב את תגובתנו בעניין – וכך ייעשה.

3. הפיקוח על הביטוח פרסם טיוטה בנושא כתבי השירות לפני כשבוע. גם על טיוטה זו תגיש הלשכה את חוות דעתה בימים הקרובים.

4. אמנת הזכויות והשירות, בהובלת יו“ר הוועדה לביטוח פנסיוני יובל ארנון: הלשכה מקדמת את יצירתה של אמנה בין חברות הביטוח לסוכנים. עד כה נפגשה הלשכה עם צוותים מארבע חברות ביטוח, ואני שמח לבשר כי האמנה זוכה להיענות מרשימה מצד החברות. אנו צופים כי בקרוב נגיע להסכמות עם החברות ונגיע לרגע החתימה עם ההסכמים שייטיבו את רמת השירות הניתן לסוכני הביטוח.

”לקראת סוף יוני צפויה הלשכה לסכם את כל תוכניות העבודה האסטרטגיות של הוועדות המקצועיות בלשכה ל-2015“, הוסיף אברמוביץ. ”כמו כן, בקרוב מאוד נתחיל לפעול באותו מישור מול יו“ר ועדות המחוזות והסניפים, נשמע על הבעיות והצרכים של כל הוועדות ונפעל בהתאם“.

אברמוביץ ציין כי הלשכה יצאה באחרונה עם קמפיין פרסום ויראלי להאנשת סוכן הביטוח והנגשתו לציבור המבוטחים. ”הקמפיין זכה להצלחה רבה עם 135 אלף צפיות, ואף הגיע למקום השלישי במדד הפרסומות של גלובס ויוטיוב. כבר בימים אלה אנו פועלים לתכנון קמפיין הפרסום הבא לחיזוק תדמית סוכן הביטוח“. עוד עידכן נשיא הלשכה כי הסתיים השלב הראשון בפרויקט סוכן ביטוח 2030 – בחינת האיומים על סוכן הביטוח בעולם המשתנה. ”הפרויקט, בהובלת אליעוז רבין, יחזק את מעמד סוכן הביטוח בעתיד הרחוק וימצב אותו כגורם חשוב במשק הישראלי. כעת אנו מתמקדים בשלבים הבאים של הפרויקט, גיבוש המסקנות והפתרונות ויישומם". ”באחרונה השקנו מיזם חדש ומהפכני: מרכז תכנון פרישה לגיל השלישי, המאפשר ללשכה לפעול למען סוכני הביטוח ולקוחותיהם באופן עצמאי ואובייקטיבי. הפרויקט, בשיתוף יו“ר ועדת סניפים ומחוזות אריק ורדי ויו“ר הוועדה לביטוח בריאות וסיעוד יואל זיו, הושק תחילה במחוז תל אביב והמרכז בלבד. בהמשך ייושם המיזם ביתר חלקי הארץ“.

עוד עידכן אברמוביץ כי הלשכה נמצאת בעיצומו של גיבוש מיזם צד ג‘. ”מדובר במיזם שיקדם את הלשכה ויפתור לרוב הסוכנים את הבעיות הרבות אשר צצות בנושא ביטוח צד ג‘“. המיזם כולל בניית מאגר מידע של כל מוסכי ההסדר של חברות הביטוח וחברות הליסינג ושמאים, שיהיה זמין לסוכני הביטוח חברי הלשכה, ויסייע להם בהתנהלות מול חברות הביטוח והליסינג בעת תביעה.

מערכת חדשה בלשכה

מנכ“ל הלשכה רענן שמחי בישר לחברי המועצה כי הלשכה החלה בפרויקט לטיוב נתונים. ”המערכת הקיימת בלשכה אינה אינה מעודכנת ויוצרת בעיות לא פשוטות במתן שירות לחברי הלשכה. חברת בזק קיבלה על עצמה את הפרויקט, ותוך חודש אנו צופים יהיה ללשכה מאגר מידע חדש.

”מערכת CRM הינה מערכת תקשורת שמאפשרת את ניהול הקשר של הלשכה מול חבריה והספקים שלה. מדובר במערכת מאוד מיושנת, ואנו מבקשים לשדרג אותה. בימים אלו אנו יוצאים לבקש הצעות מחברות האינטרנט, והתחלנו את העבודה בנושא אפיון המערכת. פרויקט זה ישדרג באופן משמעותי את השירות שהלשכה מספקת לחבריה“.

עוד ציין שמחי כי הלשכה מצויה בעיצומו של תהליך העברת משרדי הלשכה ומכללת פיננסים וביטוח למיקום חדש. ”כרגע אנחנו בשלב מתן אישור סופי ממהנדס הבטיחות, ולאחר מכן איילון חברה לביטוח תצא בפרסום מכרז לבניית המתחמים. על פי התוכנית, הקומה השמינית של המבנה תוקדש למכללה, הקומה התשיעית תחולק בין כיתות וחדרי המכללה למשרדי הלשכה החדשים. החוזה נחתם ל-15 שנה. אנו יכולים לראות כיצד הפרויקט קורם עור וגידים, ואני אישית מאוד מרוצה מהקצב. משך העבודה צפוי להיות שלושה חודשים“.

קורסים בפיננסים

עוד במהלך ישיבת המועצה, יו“ר הוועדה לביטוח פנסיוני יובל ארנון סיפר כי ועדת הפיננסים מתעתדת לפתוח קורס לסוכנים מהדור השני שנועד להכיר את תחום הפיננסים, ולהכניס סוכנים נוספים לתחום.

”נערוך כמה השתלמויות ברחבי הארץ, היכן שנדרש, כדי להכניס אנשים בצורה מקצועית יותר לתחום. זאת, מלבד ההרצאות של חברי הוועדה לפיננסים בימי העיון של המחוזות והסניפים. בתחום הפיננסים תתקיים סדנה בת כעשר פגישות. פרט לכך, אנחנו מתכוונים לפתוח את קורס הדגל של התאמת הביטוח ללקוח בעזרת המסלקה הפנסיונית: מרמת הפגישה הראשונית, דרך פנייה למסלקה, קבלת החומר, ניתוחו ועד למתן ייעוץ ללקוח. הקורס הזה צפוי להימשך כארבעה-חמישה מפגשים“.

הוא ציין כי הוועדה בראשותו בוחנת את הטיוטה שיצאה באחרונה בנושא אובדן כושר עבודה. באפריל פירסמה המפקחת דורית סלינגר טיוטת חוזר ”קווים מנחים לעניין תוכנית לביטוח מפני אובדן כושר עבודה“, שמטרתה לשפר את איכותן של פוליסות אובדן כושר העבודה המשווקות כיום ולהגביר את התחרות בתחום, במטרה לחזק את מעמד המבוטחים אל מול חברות הביטוח. ”בתחום הזה אנחנו נאלצים להתמודד מול החברות על ההגדרות. גיבשנו המלצות לוועדה, שבראשה עמד רג‘ואן גרייב. כבר הגבנו על הטיוטה. חלק מהדברים שביקשנו התקבלו ויבוצעו“.

ארנון הזכיר כי מתחילת 2016 יחויבו מעסיקים של מעל 10 עובדים לדווח עליהם בצורה דיגיטלית, ומ-2017 תחול החובה על כלל המעסיקים, ללא קשר לכמות העובדים. ”קשה מאוד להבין את קובץ האקסל שהוציא הפיקוח, לכן ביקשנו מהרגולטור להוציא מצגת שתסביר למעבידים איך ליישם את הוראת הפיקוח. אנחנו רוצים להנחיל זאת לכל הסוכנים בכנסים, כדי שיסבירו ללקוחות שלהם כיצד ליישם את המסמך של הפיקוח“.

חוזר עריכת ביטוחי בריאות פרט

יו“ר הוועדה לביטוח בריאות וסיעוד יואל זיו ציין כי החוזר של עריכת ביטוח בריאות פרט הוא אחד החוזרים החשובים שיצאו בשנתיים האחרונות, והוא הולך לשנות את מערך ביטוחי הבריאות כולם. ”היו שני נושאים שבהם מצאנו פגם והעלנו אותם בפני המפקחת על הביטוח בפגישה עמה. ראשית, העובדה שהסוכן כלל לא מוזכר בטיוטה של הפיקוח היא חמורה מאוד מבחינתנו ומשפיעה לרעה על לקוחותינו.

”שנית, התהליך שבו המבוטח מתבקש לאשר את עליית המחיר של הפוליסה, ובמידה שאין מענה מצדו הפוליסה אוטומטית מתבטלת – הוא שגוי. ישנם לקוחות שאין עמם קשר לתקופה מסוימת, בין אם הלקוח נמצא בחו“ל לתקופה ארוכה ומנותק מרוב העולם, ובין אם הלקוח מאושפז ו/או אינו בהכרה – ובזמן הזה הפוליסה שלו מתבטלת ללא ידיעתו. יש לקוחות שנחשבים ל‘בעייתיים‘ מבחינה בריאותית, ופעמים רבות חברות הביטוח ישמחו לנתק את ההתקשרות עם לקוח שכזה. כאן אנחנו חייבים להתערב ולמנוע זאת“

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email