“אני יודע איך מתנהל סוכן ביטוח שבדרך כלל מבטיח הבטחות שהוא לא יכול לקיים"

מהקלטה שהגיעה לידי ”ביטוח ופיננסים" עולה כי נציגים טלפוניים של חברת הביטוח משווקים פוליסות ישירות ללקוחות קיימים תוך השמצה של סוכני הביטוח: "למה צריך גוף שלישי כמו הסוכן בין החברה למבוטח?". הראל: "מביעים שאט נפש מהשיחה"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הקלטה שהגיעה ל"ביטוח ופיננסים" מצביעה: נציגים טלפוניים של החברה הבת של הראל סטנדרד משמיצים את סוכני הביטוח שעובדים עם הראל. זאת כשהם משווקים פוליסות ישירות ללקוחות קיימים של הסוכנים.

מהקלטה של שיחה שהתקיימה לאחרונה עולה כי נציג הראל פנה למבוטח של אחת מסוכנויות הביטוח הגדולות באזור הצפון והציע פוליסת ביטוח חיים בשווי חצי מיליון שקל בפרמיה של 163 שקל לחודש. המבוטח סיפר שהוא עובד עם שלושה סוכני ביטוח שונים ושכולם עובדים עם הראל ובתגובה טען הנציג כי היה פעם סוכן ביטוח ואמר, "אני יודע איך מתנהל סוכן ביטוח שבדרך כלל מבטיח הבטחות שהוא לא יכול לקיים. יש הרבה תלונות על סוכני ביטוח; אין להם אינטרס לטובת הלקוח כמו שיש לחברת הביטוח שרוצה לשמור על הלקוח. למה צריך גוף שלישי כמו הסוכן בין החברה למבוטח? לי אין רווח ולא עמלה אם תקנה את הפוליסה".

הראל: "התנהלות מקוממת"

לאחר שסיים את המילים הקשות נשאל על ידי המבוטח כיצד הגיע אליו הנציג, שטען כי "יש לי מאגר לקוחות של הראל עם כל הפרטים". הנציג ביקש מהמבוטח לעבור על פרטי הפוליסה ולחץ עליו גם כשסירב וביקש לדחות את השיחה ליום למחרת. בסופו של דבר הצליח המבוטח לשכנע את הנציג להתקשר למחרת בבוקר: "אתה לוחץ עליי יותר מדי", אמר.

"לסוכן אין אינטרס לטובת לקוח". משווקים ומשמיצים | צילום: fotolia
"לסוכן אין אינטרס לטובת לקוח". משווקים ומשמיצים | צילום: fotolia

בעקבות פניית לשכת סוכני הביטוח לחברת הראל, מסרה החברה בתגובה: "אנו מעוניינים להדגיש את שאט הנפש מהשיחה; התנהלותו של העובד הפוכה מהחינוך שלנו, מצערת, מקוממת ומטופלת בחומרה. מסר תקיף ברוח זו הועבר לכל העובדים הרלוונטיים. כולנו תקווה ואמונה שמקרים כאלה לא יחזרו ושסטנדרד תמשיך לשרת ולשתף פעולה עם סוכני הראל, תוך שמירה על נהלי החברה. ראוי לציין שגם בשיחה המצערת הזו, מדובר בפרויקט עבור סוכן".

הראל אינה החברה היחידה העוסקת בשיווק ישיר של ביטוחים ללקוחות של סוכנים. לפני כחודשיים פורסם ב"ביטוח ופיננסים" כי הגיעו תלונות מסוכנים רבים אל ליאור רוזנפלד, אז יו"ר מחוז חיפה והצפון בלשכת סוכני הביטוח, לפיהן מגיעות שיחות ישירות ללקוחות ממוקד חברת "הפניקס".

לדברי רוזנפלד הוא פנה אל משנה למנכ"ל הפניקס, אורן אל און, בכדי לברר את הנושא וטען בפניו כי על פי המידע שהגיע אליו כל מי שרכש מקררי ברימקס, שארפ ועוד "זכאי" לביטוח תאונות אישיות במחיר מוזל ממה שמקבל סוכן – זאת מעל ראשם של הסוכנים, ישירות ב"הפניקס".

אורן אל און טען בתגובה כי מדובר בפעילות של סוכן רשמי של החברה העובד על מאגר לקוחות והפניות בשיתוף עם גוף עסקי אחר, וכי לא מדובר בפעילות ישירה של החברה. "הפניקס מתפעלת את המהלך באמצעות המוקד שלה, כשהסוכן נמצא בה באופן קבוע", כתב אל און בתשובתו לרוזנפלד שאמר בתגובה כי ביצע בדיקה ושוחח עם מוקדן שטען שהוא מוכר את הפוליסה בשם "הפניקס" ישיר, ללא סוכן ובעלות זולה יותר מזו של סוכן. כלומר, בשיווק ישיר במלוא מובן המילה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email