"אם זה תלוי ברגולטור, פלטפורמת האינטרנט יכולה להפוך לעיקרית במכירת הביטוח". כך אמר שלומי נחום, סגן מנהל חטיבת ביטוח אלמנטרי וסמנכ"ל בכיר בכלל ביטוח, במהלך פאנל בנושא השפעת הדיגיטציה על סוכן הביטוח בכנס עדיף. את הפאנל הנחה אלי רוזנברג, עורך כלכלה וצרכנות, Ynet.
ברב שיח בו השתתפו שרון גילר מנכ"ל WOBI, אורן כהן, מנכ"ל אורן מזרח, ליאור רוזנפלד, יו"ר סניף חיפה בלשכת סוכני ביטוח, ושלומי נחום סמנכ"ל כלל ביטוח, ציין גילר כי המגמה לביצוע ביטוחים ישירים תלך ותתחזק: "היתרון באינטרנט הוא בהעברת מידע ללקוח, המאפשרת לו לבצע רכישה מושכלת. יש גם לקוחות שימשיכו ללכת לסוכן ואפילו לחברות הביטוח באופן ישיר. זה לא עניין של מכירה באינטרנט כן או לא. העברת המידע היא הכלי הכי גדול וזה מה שהצרכן מבקש".

הלקוחות מאמינים בסוכן
ליאור רוזנפלד אמר בתגובה כי "אין ספק כי סוכני הביטוח יהיו חייבים לעבור בשנים הבאות מהפיכה מיכונית, אירגונית ושיווקית אך מאחורי כל אלו ימשיך לעמוד סוכן ביטוח. המבוטחים לא יוותרו על שירות מקצועי ועל מאגר הידע והקשר הישיר עם סוכן הביטוח – את זה אף אתר אינטרנט לא יוכל להחליף. סוכני הביטוח היו על המוקד לאחרונה בנושא ביטוחי הבריאות, ואנחנו מכירים את הביקורת שהפחדנו ולחצנו, אבל למרות זאת הלקוחות מאמינים בסוכני הביטוח ורכשו ביטוחי בריאות. בנוסף, מחקרים שנעשו בתחום, למעט המחקר של מרכז טאוב, מצאו כי סוכני הביטוח לא נמצאים בין המקצועות שייכחדו. לא רק במוצרים המורכבים אלא גם במוצרי הרכב", הדגיש רוזנפלד.