"בישיבה בה השתתפתי באוצר, הביעו אסף מיזן, אקטואר האוצר ושחר רון, מחברת האקטואריה רון שירותי בינה (שפועלת עם האוצר) התנגדות להורדת תעריפי ביטוח החובה". כך גילה שלמה מילר, סמנכ"ל בכיר ומשנה למנהל תחום ביטוח כללי בחברת הפניקס בכנס עדיף השנתי בענף הביטוח הכללי, שנערך בתחילת השבוע.

מילר הוסיף כי התעריף שקבע הפיקוח על הביטוח הוא תעריף הפסדי ולא הגיוני: "אם פעם לא הייתה רגולציה, היום יש רגולציה עודפת. גם ראש הממשלה אמר שיש עודף רגולציה. בפיקוח יש אנשים טובים עם כוונות טובות ולא תמיד הם פוגעים במטרה".

הדברים נאמרו במסגרת פאנל "רגולציה והפצה: השפעת הפיקוח על היחסים בין הסוכן ליצרן". בפאנל השתתפו גם אסף מיכאלי, מנהל מחלקת ביטוח כללי באגף שוק ההון הביטוח והחיסכון שבמשרד האוצר, אריאל מונין, יו"ר הוועדה לביטוח כללי בלשכת סוכני ביטוח, ויוסי פרץ, מנהל חטיבת ביטוח כללי במגדל.

מימין: עו"ד ליאת הרטוב, אריאל מונין, שלמה מילר, אסף מיכאלי, יוסי פרץ
מימין: עו"ד ליאת הרטוב, אריאל מונין, שלמה מילר, אסף מיכאלי, יוסי פרץ

מעל הסיכון

בתגובה לדברי מילר, אמר מיכאלי: "אני מבין שחברות הביטוח מתכוונות לעתור לבג"צ ואני אהיה זהיר יותר משלמה מילר ולא אצטט אנשים. לא אנהל על הבמה דיונים משפטיים. על פי האומדנים שלנו כל התעריפים של הפול הם מעל הסיכון וכולם רווחיים, לכן גם התעריפים החדשים יכולים לאפשר לחברות לפעול. לא נאפשר שהמבוטחים ישלמו תשלומים עודפים. מה שהחברות הרוויחו בעבר היה ביושר, אבל בשנים האחרונות זיהינו ירידה בסיכון וירידה זו לא מגיעה לכיסם של המבוטחים".

פרץ האשים כי ההסדרה בחלק מהחוזרים פולשת לתחום שלא אמור להיות בהסדרה. "זה לא הגיוני שמפקח קובע מחירי מקסימום בביטוח – זו חציית גבול מבחינת המבטחים ופוגעים כך בחוסן חברות הביטוח. ב־2015 שווי החברות נשחק ב-7.5%. לא רואים את מלוא ההשפעה, אותו דבר בחוזר הבריאות. אלה דברים שאינם במסגרת של ההסדרה. הקצב גבוה מדי ולא מאפשר להחיל את השינויים שנערכים בפרקי זמן קצרים", אמר.

לשירות יש מחיר

מונין טען, שבעבר כשהאקטואריה הייתה לטובת חברות הביטוח והן הרוויחו הרבה, הסוכנים לא נהנו מכך ולא קיבלו עמלה גבוהה יותר: "אם האוצר ראה כשל ורווח לא ריאלי, כדאי לבצע הסדרה נכונה. השאלה איזה שירות נוכל לתת, שלא יהיה מצב שחברה לא תשלם משום שלא גבו מספיק. אף אחד לא רוצה לקבל שירות מחברה לא מרוויחה. סוכנים בעתיד יעבדו גם באינטרנט. הלקוח יבחר ממי הוא רוצה שירות. לתת שירות טוב במחיר אפס – זה לא עובד בשום מקום".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *