"אפיק השיווק של הסוכנים הוא החשוב ביותר לחברה שרוצה לצמוח בתחום המוצרים האלטרנטיביים"

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

בפאנל שנשא את הכותרת "עימות מוצרים אלטרנטיביים" השתתפו: סו"ב אודי אביטל יו"ר הוועדה לפיננסים; יאיר בן דוד מנהל תחום תאגידים TARYA; אילן בויקו מנכ"ל ומייסד INTEGO; דר' גל אביב מנכ"ל BLENDER; עו"ד גיא קרן מנכ"ל wealthstone נדל"ן. את הפאנל הנחה רועי ויינברגר העורך הראשי של "עדיף".

איזה כלים מעניקה הלשכה וועדת הפיננסים לסוכנים כדי להמשיך ולהתפתח?

אביטל: הוועדה בראשותי חרטה על דגלה להביא מוצרים חלופיים שהם מכניסים מאוד, פשוטים למכירה, בלי הרבה רגולציה וטפסים, רק הפניית ליד עם עמלה נדירה.

אביטל בכנס הפנסיוני 2019 | צילום: באדיבות הלשכה

והמשקיעים מאמינים בשוק האלטרנטיבי?

בן דוד: "התחלנו עם מיליון שקל בחודש גיוסים, היום אנחנו בקצב של 80 מיליון שקל בחודש רק מלקוחות של סוכני ביטוח. בסביבת תשואה אפס בבנקים סוכן הביטוח חייב להציע ללקוחות שלו מוצר שיכול להביא לו 6% נטו תשואה לשנה".

עו"ד קרן: "אנחנו גדלים בקצב של 300 מיליון שקל בשנה, והיום מנהלים כמיליארד שקל. השוק צועד לשם, בעיקר מי שמחפש את עודף התשואה על פני שוק ההון".

ד"ר אביב: "זה שינוי תפישה כי זו פעם ראשונה שיש תכנית חיסכון עם ביטוח חיצוני אמיתי שנושא תשואה אמיתית משום שבבנקים זה נשאר במערכת, ובלנדר היא חברה רזה, אמינה, דיגיטלית וזה מה שמאפשר לנו להגדיל את התשואה".

אילון בויקו: "אם פעם השקעות אלטרנטיביות היו הדובדבן שבקצפת היום זה כבר הכרח. גם אנחנו חווינו זינוק מטאורי בפעילות; אנחנו מעניקים הלוואות למיזמי נדל"ן בארה"ב, שם רמת הביטחונות הרבה יותר גבוהה".

מה מחפשים המשקיעים? תשואות, בטוחות, או אולי נזילות?

בויקו סבור שתשואה מול סיכון, ולכן החברה השיגה ביטוח חיצוני לכספי ההשקעות. אך גם האנשים בחברות מולם עובדים המשקיעים; גל סבור שהישראלים שונאים סיכונים ולכן הבטוחות מעניינות אותם יותר מכל והם מוכנים להוריד מהתשואה לשם כך כל עוד היא ראויה.

בן דוד: "הסוכנים אוהבים מאוד את השקיפות, להבין את המודל. לעומת חברות הביטוח, אצלנו העולם לסוכנים הרבה יותר בטוח – אין הפתעות. כולם משלמים את אותם דמי ניהול. אני צופה גידול משמעותי בפעילות הזאת".

אדי אביטל: "כל היצרנים האלה עברו דרך ייסורים בוועדה הפנסיונית ובדקנו אותם בצורה יסודית מכל זווית אפשרית כולל בפעילות שלהם וקשרים בחו"ל. אנחנו יכולים לא רק לשווק השקעות אלא גם הלוואות. אנחנו לא מתחרים בבנקים. אנחנו לא חזקים כמוהם כרגע. אבל אנחנו מתחרים בכרטיסי האשראי – כי אנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו הלוואות דרך בלנדר או טריא בריבית פחות מטורפת ממה שיקבלו בחוץ. זה עוד כובע לתחזק לקוח".

לדברי אביטל, יתקיים קורס יחד עם היצרנים האלטרנטיביים במכללה לפיננסים וביטוח של הלשכה כדי להכשיר סוכנים בתחום. "ההכנסה שלכם רק תגדל", הוא מסכם.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email