ארגון מבטחים בינ"ל: שיתוף הממשלות בביטוחי מגפות בעתיד יהווה מוצא אחרון

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

צוות החשיבה של ג'נווה, ארגון המבטחים הגדולים בעולם, בחן את ההשלכות של מגפת הקורונה על הביטוחים העסקיים. הצוות מצא שהמבטחים לא יכולים לשאת לבד את מעמסת ההוצאה הגדולה על פיצוי המבוטחים, ולכן גיבש שורה של המלצות, כאשר ההמלצה הבולטת היא של שיתוף הממשלות בביטוחי מגפות בעתיד, כמוצא אחרון.

מחקרים שנעשו בתקופת המגפה קבעו שחברות הביטוח לבדן אינן יכולות לבטח שיבושים בפעילות חברות ומפעלים, כאשר צפי ההפסדים של 4 טריליון דולר ב-2020. זאת כנגד הכנסות מפרמיות ביטוחי רכוש ואסונות טבע שהסתכם ב-1.6 טריליון דולר, כאשר מתוך זה 30 מיליארד דולר הן הכנסות מפרמיות של פוליסות שיבושים עסקיים. צוות החשיבה מזהיר שלחברות הביטוח אין את ההון הדרוש על מנת לעמוד בהוצאה זו.

צוות החשיבה מציע 4 דרכים לשילוב הממשלות במימון הפיצוי למבוטחים:

  • מימון ביטוח ישיר של הסקטור הציבורי החשוף לסיכון של המגפה.
  • הממשלות יעניקו כיסוי למבטחי המשנה המתמודדים עם המגפות ואסונות טבע.
  • מתן כיסוי ביטוחי לסקטור הציבורי באמצעות מימון שיעשה דרך מס או היטל.
  • יצירת רשת בטחון אד הוק על ידי הממשלות ואשר יוצע לחברות הביטוח הנפגעות ממגפות.

רשות תעלת סואץ תובעת פיצויים של כמיליארד דולר ממבטחי ספינת המכולות שהוחרמה

פרשת ספינת המכולות "אבר גיבן" היפנית, שחסמה את תעלת סואץ, לא הסתיימה. רשות התעלה החרימה את הספינה והיא תובעת פיצויים של כמיליארד דולר מבעלי הספינה והמבטחים. תפיסת הספינה אושרה על ידי בית משפט מצרי.

התביעה של רשות תעלת סואץ היא שבעלי הספינה יכסו את הנזקים שנגרמו לרשות התעלה ומנעו מעבר ספינות במשך תקופה. היא גם דורשת לכסות את ההוצאות של חילוץ ספינת המכולות במשך כשבוע ימים, שכללו הבאת ספינות גרר וצוותים מהולנד, ואובדן הכנסות מדמי המעבר של מאות מיליוני דולר.

רק 10% מהספינות שהמתינו בתעלה זכאיות לפיצוי | צילום: shutterstock

המבטחת מלויד'סI CLUB &P, אשר ביטחה את הספינה והמכולות, הגישה ערעור על תפיסת הספינה והצוות לבית משפט מצרי. היא מציגה השגות כנגד ההחרמה. מאידך, מתנהל משא ומתן בין בעלי הספינה והמבטחת עם רשות תעלת סואץ. המאבק המתנהל הוא על גובה הפיצויים שישולמו לרשות תעלת סואץ. מפעילי הספינה, חברת אוורגרין מטייוואן, הצליחה לקבל אישור על פירוק מכולות מהספינה כדי לספק אותן ללקוחות. המבטחת מבקשת מבית המשפט לשחרר את הספינה ולהתיר לצוות הימאים לחזור לבתיהם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email