אריה אברמוביץ: "השינויים הדיגיטליים מהווים הזדמנות פז לכל סוכן לשדרג את יכולותיו ואת רמת השירות שהוא מעניק“

נשיא לשכת סוכני ביטוח פתח את כנס הפיננסים השנתי של הלשכה ואמר כי זוהי פלטפורמה ללמידת תחום חדש ומניב: ”אנו רק צריכים להעז ולהושיט יד". יו"ר תת הוועדה לפיננסים, יוסי ורסנו: ”הלקוחות שלנו משוועים להכוונה מקצועית, בכדי להגשים את החלומות שלהם"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

"רפורמת בכר אומנם הכניסה את הסוכנים לתחום הפיננסים, אך לצערי רק מעטים ניצלו את האפשרויות שנפתחו בעקבות זאת. לראייה, להערכתנו רק כ-25% מסוכני הביטוח חברי הלשכה עוסקים בתחום הפיננסים כפעילות שוטפת.

כנס הפיננסים השנתי של לשכת סוכני ביטוח היא הפלטפורמה עבורכם להכיר תחום חדש ומניב, שיפתח לכם דלתות רבות: קופת הגמל החדשה להשקעה, יעוץ פרישה, מימון חוץ בנקאי וגם משכנתאות – כל התחומים האלו מונחים לפתחנו, אנו רק צריכים להעז ולהושיט יד“.

כך אמר אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח, בפתיחת כנס הפיננסים הארצי השני שקיימה הלשכה בשפיים, בניצוחה של תת־הוועדה לפיננסים שבראשות יוסי ורסנו. הכנס נשא הפעם את הכותרות "יוצרים חזון בעולם החיסכון" ולגיבושו תרמו גם יובל ארנון, יו“ר הוועדה הפנסיונית; אריק ורדי, יו“ר ועדת כנסים ואירועים; רענן שמחי, מנכ“ל הלשכה, עובדי הלשכה ופעיליה.

הכנס הוקדש לזכרו של ארז גוטמן ז“ל, היו“ר הראשון של תת הוועדה לפיננסים, שנפטר לפני כשנתיים בגיל 39 בלבד. אברמוביץ, כמו גם יוסי ורסנו ויובל ארנון, נשאו דברים לזכרו, ונשיא הלשכה העניק למשפחה מגן הוקרה מטעמה.

היתרון הגדול ביותר – ההיכרות

לדברי אברמוביץ, תחום הפיננסים מהווה הזדמנות להרחבה משמעותית של הכנסות עבור כל סוכן ביטוח: ”השינויים הדיגיטליים שענף הביטוח עובר מהווים הזדמנות פז לכל סוכן לשדרג את יכולותיו ואת רמת השירות שהוא מעניק. למרות מהפכת הדיגיטציה, מרבית הציבור עדיין מעדיף את הגורם האנושי להיוועץ עמו. סוכן הביטוח מקשיב ללקוחותיו, חש אותם ומגלה אמפטיה למצבם, כפועל יוצא מכך הסוכן מעניק שירות אישי.

לכן, לנו הסוכנים יש את היתרון, אולי החשוב ביותר, בענף הביטוח וגם בענף הבנקאות – ההיכרות ארוכת הטווח עם לקוחותינו, הביטחון שיש ללקוחות שלנו בנו ובידע המקצועי שלנו. גם בסיס הלקוחות הרחב של סוכני הביטוח הוא הכלי שלנו להתרחבות וניצול אפיקים חדשים.

כמו שללקוח שלנו יש ביטוח בריאות ורכב, כך כנראה שהוא גם מחפש הלוואה, פלטפורמה מתאימה לפתיחת תכנית חסכון, ואולי גם זקוק למשכנתא – אל תשאירו את התחומים החשובים האלו לבנקים. הגיע הזמן שסוכני הביטוח יכירו את יתרונותיהם על פני מוקדן טלפוני, פקיד בבנק או אפליקציה.

פיננסים זה גם חסכון קצר או ארוך טווח. ענף הביטוח מהווה היום אלטרנטיבה ראויה ויש שיאמרו, אף מועדפת, לחסכון על פני הבנקים“.

אברמוביץ ציין עוד, כי בימים אלו ”לשכת סוכני ביטוח פועלת על מנת להביא לסיום הכאוס שנוצר בענף בשל הכשלים בממשק המעסיקים. בתחילת 2017 צפוי להיות מיושם השלב השני של הנחיית הפיקוח לממשק המעסיקים, אך לצערי היוזמה המבורכת של הפיקוח לגבש תשתית דיגיטלית מתקדמת, הכניסה את הענף למערבולת לא פשוטה. על פי הערכות מדובר ב־5.1 מיליארד שקל כספי הפקדות פנסיוניות, שהעבירו מעסיקים וטרם הגיעו לחשבונות העמיתים. מעסיקים רבים מטילים את האשמה בכאוס על סוכני ביטוח.

לשכת סוכני ביטוח התריעה על הכשל המתמשך לפיקוח על הביטוח ואנו דורשים מהרגולטור לפתור את הבעיה במהירות האפשרית.

אני קורא לפיקוח להקפיא את ההנחיה לעבור לפעימה השנייה בממשק הדיגיטלי עד שהתשתית תושלם, סוכני הביטוח לא צריכים להתמודד עם כיבוי שריפות של הרגולטור, אלא להתמקד בעבודתם היומיומית“.

אברמוביץ נואם בכנס | צילום: אייל גליה

להמציא את עצמנו מחדש

יוסי ורסנו, יו“ר תת־הוועדה לפיננסים אמר כי ”מטרתה העיקרית של תת הוועדה, היא למקצע את חברי הלשכה בתחומי הפיננסים ויחד עם הנהגת הלשכה, אנחנו מנסים לפעול להרחבת הנישות בהן יפעלו סוכני הביטוח בתחומיי הפיננסים.

אנו ניצבים בפני תקופה מאתגרת, תקופה שבה עלינו להמציא את עצמנו מחדש. אם בעבר, סוכן הביטוח עסק רק בהתמודדות עם פחדים, הרי שהיום, עליו לעסוק גם בתכנון העתיד והגשמת חלומות.

הלקוחות שלנו חולמים על פרישה ברווחה כלכלית, כאשר לכולנו ברור שלא ניתן לבסס את חיי הפרישה על הפנסיה לבדה. הלקוחות שלנו חולמים, על חופשות בחו“ל, על רכישת דירה, אך בדרך לשם הם נאלצים להתמודד עם הבנק לבדם, ולפעמים הם גם מושכים פיצויים או פודים קרן השתלמות כי זה ’מה שכולם עושים‘. הם משוועים להכוונה מקצועית, בכדי להגשים את החלומות שלהם. על כן, הלקוחות שלנו זקוקים לחזון בעולם החיסכון, וכאן מקומנו.

מנגד, בעידן שבו ניתן לבצע כל טרנזקציה בלחיצת כפתור, חשוב שגם היצרנים יפנימו כי עליהם להקל עלינו את הביצוע הטכני בכל הקשור לרכישת מוצרים עבור הלקוחות. זה גם אינטרס של היצרנים, כי הליך הצירוף באמצעות סוכן הביטוח, יהיה פשוט, ידידותי ומהיר“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email