"סוכן הביטוח הוא בסופו של דבר נציג חברת הביטוח מול המבוטח; החברה לא מכירה אישית את המבוטח, אך הסוכן כן מכיר, לכן הוא זה שיכול להביא את החיתום האמיתי לחברה. השאיפה שלי היא תמיד לעבוד כמה שיותר עם סוכני ביטוח, כדי לשפר את תוצאות החיתום של החברה. התנאי הוא כמובן, שמדובר בסוכן טוב ומסור, ולא בסוכן שלא רוצה לחשוף נתונים לא טובים של המבוטח שלו“.
”ניקח לדוגמא את ביטוח הרכב. נכון להיום, בחברות כמו ביטוח ישיר, נשאלות 3 שאלות בלבד: גיל הנהג, סוג הרכב, היעדר תביעות. סוכן ביטוח יכול להביא פרמטרים נוספים כמו מעמד סוציו־ אקונומי, דירוג האשראי של המבוטח, קילומטראז‘ ממוצע של הרכב בשנה ועוד נתונים שיכולים להפיק חיתום הרבה יותר מדויק – וזה פועל לטובת חברת הביטוח. הסוכנים הם שותפים אמיתיים של חברות הביטוח ותורמים להבאת תוצאות טובות יותר, ולתיק איכותי יותר ומסוכן פחות“.
כך אומרת אתי אלישקוב, מנכ"לית הכשרה לשעבר ומי שצפויה לכהן באחד התפקידים הבכירים במשק – מנכ“ל איילון אחזקות, שמחזיקה בבעלות ישירה באיילון ביטוח. הדברים נאמרו בריאיון למגזין ”ביטוח ופיננסים“ של כנס אלמנטר 2016 , אשר יתקיים ב־19-22 לחודש באילת.
בגיליון ”ביטוח ופיננסים“ מה־25 לאוגוסט, נחשפה לראשונה הכוונה למנות את אלישקוב )39) למנכ“ל איילון אחזקות, שאחזקתה העיקרית היא איילון ביטוח, אותה מנהל אריק יוגב. דירקטוריון החברה היה אמור לאשר בישיבתו בשבוע שעבר את המינוי שלה, אך בשל עיכוב טכני יאושר המינוי כנראה בימים הקרובים. במסגרת תפקידה, תעסוק אלישקוב גם בפיתוח עסקי הפיננסים והנדל“ן של איילון אחזקות, אך אין ספק שמעורבותה בעסקי הביטוח של החברה תהיה גבוהה.
באותו גיליון ציינה אלישקוב בפני ”ביטוח ופיננסים“, כי היא ”אוהבת את ענף הביטוח ונשארת בו“. עוד אמרה, ”אני ממשיכה לתפקיד בכיר וגם אקבל מניות, כפי שהתחייבתי לעצמי והצהרתי בעבר, שאני רוצה להיות שותפה בבעלות על החברה שאני מנהלת“.

להיות מקצוענים
מה את מציעה לסוכני הביטוח כדי להתמודד בהצלחה בענף המשתנה כל הזמן?
”סוכני הביטוח סובלים מנזק תדמיתי, שסרטוני שוקה של ביטוח ישיר תרמו לו רבות בשנים האחרונות. הסוכנים צריכים להשקיע בשיווק ובמתן ערך מוסף ללקוח. בשיווק – על הסוכנים להיפתח לשיטות שונות ולדיגיטציה, ולהקפיד לשווק את היתרונות המקצועיים שלהם“.
כשמדובר בערך מוסף ללקוח, מוסיפה אלישקוב, לסוכן הביטוח יש הרבה מה להציע. ”ראשית, כשלמבוטח יש בעיה או תביעה, הוא תמיד יעדיף לדבר עם בן אנוש ולא עם מכונה באינטרנט או מענה קולי. לסוכנים יש את היתרון של הקשר האישי, המקצוענות והתיווך היעיל מול חברת הביטוח, שמבוטח לא משיג בקשר הישיר מול חברת הביטוח, באמצעות מכונה בדרך כלל“.
סוכן הביטוח צריך להיות מקצוען, לתת ייעוץ מקצועי, ואז המבוטחים שלו יעריכו אותו יותר. באוטופיה אני סבורה שמי שצריך לשלם את העמלה לסוכן הביטוח זה המבוטח; הבעיה היא שהסוכנים לא נתפסים כנאמנים ללקוח, משום שהם מייצגים בעיניו את חברת הביטוח. אם המבוטח יהיה זה שישלם לסוכן את העמלה, זה גם יקל על ההוצאות של חברות הביטוח והמבוטח ייהנה מנאמנות טוטאלית של הסוכן שלו. לצערי, השוק הישראלי והחברה הישראלית עדיין לא בשלים למהלך כזה“.
הריאיון המלא עם אלישקוב יפורסם במגזין כנס אלמנטר הקרוב