בדרך לעצמאות: עצות לסוכן העצמאי המתחיל

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

סוכני ביטוח מתחילים או שכירים רבים חושבים לא מעט על בניית עסק עצמאי משלהם. מצד אחד, עצמאות משמעה חופש, להיות אדון לגורלך וגמישות, אך מצד שני היא גם מביאה עמה אחריות כבדה, פחדים וחששות מפני הלא נודע. אם אתם רוצים אך חוששים, אין זמן טוב כיום העצמאות כדי לקבל השראה ממדינת ישראל, להסתייע בעצות של סוכני ביטוח ותיקים שכבר עשו את זה ולקפוץ למים, לא בלי חגורת הצלה.

בהצלחה! לדברי סגנית נשיא הלשכה שוש כהן, ״הליכה לדרך עצמאית היא עניין של החלטה. לפני שיוצאים לדרך יש לבצע תחקיר מקיף מול אנשים עצמאים מסביב ולקחת מהם את כל הטיפים האפשריים. שאלו על כל הקשיים וההטבות ואל תפחדו. מרגע שבניתם את תוכנית העבודה, יחד עם מחקר ושאלות, צאו עם ראש מורם ולעולם אל תחששו לשאול. ככל שתשאלו יותר, כך תדעו יותר ותעשו פחות טעויות. לעולם תבחרו לעסוק במה שאתם אוהבים".

העצה הראשונה שיו"ר מחוז ירושלים שמואל אשורי מעניק היא לא לנסות להמציא את הגלגל מחדש. "היפגשו עם סוכנים ותיקים וחדשים, השתתפו בפורומים משותפים שבהם כל אחד ייתן את הזווית והעצות שלו. ערכו כמה שיותר פגישות עם לקוחות פוטנציאלים, וקחו הפניות מכל לקוח שנפגשים אתו. דרך כל לקוח נסו להגיע לעוד אנשים, לפחות שתיים-שלוש הפניות מכל לקוח.

"דאגו ללכת לכל השתלמות מקצועית. אתם חייבים להיות מקצועיים ומעודכנים בתחום שבו אתם מתמחים. השתדלו לעבוד עם כמה חברות כדי שיהיה עד כמה שיותר אפשרויות ללקוח ולהתמקצע במחשבים – שלטו ברשתות החברתיות כדי לשווק את העסק שלכם והקימו אתר אינטרנט. היכנסו לעסק עם הרבה כוחות נפשיים, מכיוון שזה תחום שבו מוכרים אוויר, מוצר לא מוחשי. אבל אל תשכחו שעל כל שלושה שאומרים לא, יהיה אחד שיגיד כן, וברגע שתתמקצעו היחס יירד. שדרו אופטימיות והפגינו ידע וניסיון, ובשורה התחתונה: תנו שירות טוב ללקוח, מכיוון שברגע שהוא מרוצה מכם, הוא גם ידאג להפנות אתכם לאחרים".

יו"ר הוועדה לביטוח כללי אריאל מונין מזכיר כי יש לזכור להיות מקצוענים בעסק עצמו, אך לא פחות חשוב: גם בניהול העסק. "ולכן חשוב ללמוד ולהתמקצע, וללמוד כל הזמן את העסק. הנכס הכי חשוב בארגון הוא לא העובדים שלו, אלה העובדים הטובים שלו. אין עובד לא טוב – יש מנהל לא טוב שממשיך להעסיק את העובד הלא טוב. אם יש ספק אז אין ספק, ונכון להמשיך ולחפש עובדים טובים.

"עבדו לפי מטרות: ברגע שנכתוב כמה היינו רוצים להרוויח בסוף השנה ונגזור מכך את צפי ההכנסות, נוכל להתאים גם את ההוצאות ונוכל להגיע ליעדים, תוך עבודה מול תקציב. זכרו שהעולם משתנה וכך גם העסק: תמיד צריך לזכור שאי אפשר לנהל עסק בענף כה דינמי מבלי לשנות את ניהול העסק ולכן חייבים לחשוב על אסטרטגיה. מוצרים לא רווחים ולקוחות בעייתיים גוזלים לנו את האנרגיה והרווח – אל תבזבזו עליהם זמן".

לדברי יו"ר ועדת טכנולוגיה ראובן רפ, "אל תיקחו מחברת הביטוח מקדמות על כספים שעוד לא הרווחתם: להחזיר זה תמיד יותר קשה, לפעמים בלתי אפשרי. עשו הכל שהמשרד שלכם ייראה נאה ומזמין. מקום אסתטי מקנה ללקוח הרגשה נעימה ורצון לרכוש את המוצרים שלכם. הציעו ללקוחותיכם אך ורק מוצר ביטוחי שאתם מאמינים בהם באמת ובתמים. אמינות בענף שלנו היא היסוד להצלחה.

"הצוות שלכם הוא המראה שלכם: השקעה בצוות מקצועי תניב פירות מצוינים בעתיד. תנו ללקוחות הרגשה חיובית בכל מגע עמכם ועם משרדכם. הלקוח צריך לדעת שאינו מטריד אותך ואתה שם בשבילו, בכל עת". יו"ר מחוז הצפון ליאור רוזנפלד שם דגש על התמדה ודבקות במטרה. "אל תתייאשו מכיוון שהתמדה מביאה עמה הצלחה. סמנו נקודה והגיעו אליה – מי שיתמיד יצליח".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email