אנו מדברים רבות על קשיי הרגולציה, חברות הביטוח, הביטוחים הישירים, השיווק הישיר של חברות הביטוח, מוקדי המכירות והקולקטיבים שהופכים את חיינו הסוכנים ללא קלים, ואכן הם כאלו.

אך האם שמנו את האצבע על נקודה נוספת והיא התחרות בין סוכני הביטוח? אינני מכוון לתחרות במובן העסקי, שהינה דבר מבורך ונכון לשוק חופשי ולכלכלה בריאה (כל עוד הוא נעשה לפי כללי אתיקה ראויים). ואולם, לצערי אנו נתקלים לא אחת בתחרות פחות יפה שבה כל או לפחות מרבית האמצעים כשרים. כך למשל, כאשר מבוטח שלנו מגיע לבדיקת תיק אצל סוכן אחר ובאותו ביקור נחשף המבוטח לביקורת מהסוכן החדש על רמת מקצועיותו ורמתו האישית של הסוכן הקודם. וזה במקרים הקלים. במקרים רבים אחרים מלווה השיחה בהכפשות אישיות, רכילות מכוערת עד כדי הדבקת כינויי גנאי.

ואני שואל האם לשם אנחנו צריכים לכוון כדי להשיג עוד לקוח? עוד פוליסה?

האם לא מספיקים לנו גורמי הקשיים שצוינו בתחילת טור זה, שאנו צריכים להוסיף "אויבים מבית"?

בואו ניקח לדוגמא את ציבור הרופאים. האם נתקלתם בביקורות על רמתו המקצועית של רופא מרופא אחר? כמעט ולא. הכפשות? במקרים נדירים ביותר.

בידול מקצועי אפשר לעשות גם ללא כינויי גנאי | צילום: fotolia
בידול מקצועי אפשר לעשות גם ללא כינויי גנאי | צילום: fotolia

דוגמא נוספת היא כאשר רופאים או עורכי דין פונים לקולגות שלהם למול לקוח, הפניה נעשית בכבוד, תוך צירוף התואר לשמו של הקולגה. בשמם הפרטי הם פונים אחד לשני רק במפגש חברי או בשיחות אישיות ביניהם. הכבוד הזה משודר ללקוחות או המטופלים שלהם, מחלחל לתודעה ונשאר שם!

כך צריכים לנהוג גם סוכני הביטוח זה כלפי זה. לעיתים אני נתקל בפניות סוכנים אחד לשני למול מבוטחים תוך שהם פונים זה לזה בכינויי גנאי או לחילופין ולהבדיל בכינויי חיבה שלא מתאימים לפנייה מקצועית.

את תיק הלקוחות שלנו, את המכירות שלנו, את התפוקה שלנו וגם את הרווח שלנו – נוכל להגדיל גם ללא הכפשות וללא "ציונים" לחברינו למקצוע. בנוסף, יש לנו כל כך הרבה אפשרויות לבדל עצמינו מקצועית, לבלוט, להציג את משרדנו ולהדגיש את ייחודו גם ללא השחרת שמם של חברינו למקצוע.

בואו נספר למבוטחים במה אנחנו הסוכנים טובים, ולא במה חברינו גרועים.

גם אנחנו, כמו מקצועות מכובדים אחרים, יכולים לשדר לציבור מקצועיות על בסיס הוגנות וכיבוד הקולגות שלנו, מה שרק יעצים ויוסיף כבוד למקצוע סוכן הביטוח בציבור ואף יחזק את כוחנו באופן שיפתיע רבים גם למול היצרנים, הרגולציה והתקשורת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *