ביהמ"ש קבע: הפניקס תחדש ביטוח רפואי למבוטחת ללא הצהרת בריאות

פוליסת הביטוח של התובעת בוטלה באופן חד צדדי מאחר שלא שולמו פרמיות. ביה"מ קיבל את עמדת המבוטחת לפיה לא קיבלה התראות מהפניקס
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

חברת ביטוח הפניקס חויבה על ידי בית משפט השלום לחדש פוליסת ביטוח למבוטחת ללא הצהרת בריאות, לאחר שזו בוטלה באופן חד צדדי על ידי החברה. בפסק הדין שניתן לאחרונה חייבה סגנית נשיא בית המשפט, השופטת אילת דגן את הפניקס לשאת בהוצאות (רפואיות ומשפטיות) של התובעת בסך כולל של 28 אלף שקל. את התביעה בשם המבוטחת הגיש עו"ד ליאור קן דרור, שהוא היועץ משפטי של לשכת סוכני ביטוח במחוז חיפה והצפון.

התובעת בוטחה בביטוח רפואי באפריל 2005 והפוליסה שלה חודשה מדי שנה. בסוף אוגוסט 2012 נחסם כרטיס האשראי ממנו שולמה הפרמיה לפוליסה, ולטענתה היא לא זכרה שהפוליסה משולמת מאותו כרטיס שנחסם ולכן לא פנתה לחברת הביטוח בבקשה להעביר את התשלומים לכרטיס אשראי אחר.

עו"ד ליאור קן דרור. הגיש את התביעה בשם המבוטחת
עו"ד ליאור קן דרור. הגיש את התביעה בשם המבוטחת

כמעט שנה מיום הפסקת התשלום, בסוף חודש יולי 2013, קיבלה התובעת מכתב התראה מהפניקס על פיו יש לה חוב והפוליסה בוטלה מכבר. "הפוליסה בוטלה על ידי התובעת, שעה שביטלה את כרטיס האשראי מיוזמתה", טענה הפניקס בבית המשפט. "לא מדובר בפיגור בתשלום דמי ביטוח, אלא בהימנעות מכוונת מצד התובעת".

"טעות בתום לב"

עם קבלת המכתב פנתה לסוכן הביטוח שלה, עודד ויינשטיין, שלא קיבל גם הוא כל פנייה מחברת הביטוח לרבות הודעות על פיגורים וביטול הפוליסה כפי שנהגה הנתבעת במקרים דומים. הסוכן ביקש בשם התובעת להחזיר את הביטוח הרפואי לתוקף ללא צורך בהצהרת בריאות חדשה, אך הפניקס התעקשה על הצהרת בריאות. התובעת מצידה גרסה כי דרישה זו של הפניקס אינה בתום לב, שכן ידוע לה כי מצבה הרפואי אינו כפי שהיה ביום הצטרפותה לפוליסה וסביר כי הבעיות הרפואיות מהן סובלת יוחרגו.

בתום הדיון בבית המשפט קבעה השופטת דגן כי גרסתה של תובעת היא אמינה. ”התובעת מעולם לא ביקשה לבטל את הפוליסה", אמרה. "להיפך, היא דאגה במשך שנים ארוכות כי התשלום לנתבעת יבוצע בהוראת קבע כסדרו כי הפוליסה הייתה חשובה מאד בשים לב למצבה. אני קובעת כי אי התשלום של מספר חודשים נבע מטעות טכנית בתום לב בעת החלפת כרטיס אשראי כשהנתבעת עטה עליה כמוצאת שלל רב, ובניסיון להתנער מחובתה. יש להניח כי אלמלא שינוי מצבה הבריאותי של התובעת לרעה, הייתה הנתבעת ששה לחדש את הביטוח ולגבות את הפרמיות שבאיחור".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email