ביום א': כנס לשכת סוכני הביטוח בנושא חוק ההסדרים – "מקווים למפגן עוצמה עם הד תקשורתי"

בכנס ישתתפו גם בכירי הלשכה, חברי כנסת ונציגי ארגוני המעסיקים • ארנון: הסוכנים ניזונים מאינפורמציה שגויה בתקשורת – נסביר על מה אנחנו נאבקים
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כ-500 סוכני ביטוח ישתתפו בכנס של לשכת סוכני הביטוח, שיתקיים ביום ראשון הקרוב, 11 באוקטובר 2015, בגני התערוכה בנושא סוגיות הביטוח ב"חוק ההסדרים". בכנס ישתתפו גם חברי כנסת, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים, ובכירי הלשכה. כמו כן ישתתפו העיתונאי רועי ברגמן, ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס, ושלמה אייזיק, מנכ"ל יונט קבוצת ביטוח ופיננסים.

לדברי יובל ארנון, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכה, הכנס נועד להסביר לסוכנים את מהות מאבק הלשכה בהצעת החוק במתכונתה הנוכחית: "יש הרבה אינפורמציה שגויה ופרשנות לקויה בתקשורת, מהן ניזונים הסוכנים; לסוכנים יוסברו הסעיפים השונים אותם רוצה הלשכה לשנות. בנוסף, אנחנו מקווים שהכנס יהיה מפגן עוצמתי של סוכני הביטוח מול הרגולטורים", אמר ארנון.

אברמוביץ
אברמוביץ

נאבקים על ארבעה נושאים

לדברי נשיא הלשכה אריה אברמוביץ, הלשכה נאבקת ב־4 נושאים בחוק ההסדרים.

  • הגדרה ברורה על מי חלה הפרדת התפעול מהשיווק – הסוכנים דורשים מהפיקוח להציג נייר עמדה אשר יענה על השאלות הרבות שנותרו ללא מענה. מהי ההגדרה לתפעול? האם האוצר מבקש להחיל סעיף זה על כל סוגי העסקים או רק על עסקים קטנים ובינוניים?
  • ביטול הסנקציות הפליליות – כיום החוק מאפשר להטיל קנס כספי על סוכנים אשר לא עמדו בדרישות הרגולציה, וזהו קו הענישה המידתי שראוי להימשך. כוונת הפיקוח להרחיב את הענישה לעונש מאסר אינה מקובלת על דעתנו, ולא נאפשר את אישורה.
  • החלת כללים ברורים על מה מותר לסוכן לגבות מחברת הביטוח ומה מהמבוטח – לשכת סוכני ביטוח דורשת כי הסוכן הפנסיוני יהיה רשאי לקבל תגמול ישירות מהלקוחות בגין פעולות שלא קיבל בעבורם תגמול מהגוף המוסדי.
  • ביטול הפטור לחברות הביטוח מהליך ייעוץ פנסיוני – גם כאשר לקוח מבקש לרכוש מוצר פנסיוני מסוים מחברת הביטוח באופן ישיר, מחובת הגוף המוסדי להתאים בעבורו את המסלול המתאים ביותר למידותיו, כפי שעושה סוכן ביטוח עם לקוחותיו. לחברות הביטוח יש אחריות מקצועית על עתידם הפיננסי של לקוחותיהן, וכן עומד לרשותן כוח אדם מקצועי, גם אם הלקוח רוכש את המוצר באופן ישיר. ללשכת סוכני ביטוח אין התנגדות לפניה ישירה של מבוטחים אל היצרנים, אך אנו דורשים גילוי נאות של היצרן אל המבוטח.
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email