שר התחבורה הבריטי בישר בראיון לדיילי מייל כי בבריטניה מתכננים להנהיג חובה על רוכבי האופניים לרכוש ביטוח חובה. הדבר יעשה במסגרת חוק תחבורה חדש שיוגש לפרלמנט בחודשים הקרובים.
השר אמר כי במסגרת חוק התחבורה החדש, ייבחן נושא הביטוח ו"כיצד מאתרים רוכבי אופניים הרוכבים בניגוד לתקנות התחבורה". הוא מציע שתקנות התחבורה החדשות יקבעו מהירויות נסיעה מוגבלות לרוכבי אופניים ויאפשרו להעמיד לדין רוכבי אופניים הרוכבים במהירות ובסיכון של הסובבים אותם. הוא הוסיף, שאינו מרוצה מהבירוקרטיה הכרוכה במספרי זיהוי על האופניים.
בתגובה למהלך המוביל שר התחבורה, אמר לי אוונס, מומחה לביטוח אופניים כי מדובר ב"מהלך נכון להולכי רגל ולרוכבי אופניים". הוא הוסיף, כי ביטוח אופניים יכול לסייע להגן על רוכבי אופניים ומשתמשים אחרים של הדרך על ידי מתן הגנה על כספם מתביעות, כאשר הפוליסות הטובות מכסות הוצאות רפואיות ואחריות אישית.
הגבלה חדשה בביטוחי הסייבר של לויד'ס
תאגיד הביטוח לויד'ס מתמודד עם תופעת מימון פוליסות ביטוח נזקי התקפות סייבר. התאגיד הוציא הנחייה שלא להזרים תשלומי פיצויים לנפגעים מהתקפות סייבר יזומות על ידי מדינות. הוראה זו הוצאה בשבוע שעבר, והיא כוללת אחריות להפסדים הנובעים מהתקפות סייבר שנעשו על ידי מדינות.
עוד מצוין, כי יש מחויבות לרשום כיסוי ביטוחי של ביטוחי סייבר בכל שבוע, זאת בנוסף לסיכון העסקי הקיים. אנשי לויד'ס מזהירים שאם עסקת הביטוח בענף הסייבר אינה מנוהלת בצורה יעילה, יש לה פוטנציאל של גרימת נזקים משמעותיים למבטח. יתר על כן, להפסדים יש את היכולת לעבור את יכולת שוק הביטוח לכסות אותם, והם משאירים את המבטח עם חוסר מזומנים בקופה.
הרבה מסוכני לויד'ס כבר כוללים בפוליסות ביטוח מתקפות סייבר סעיפים מפורשים של הוצאת סעיפי מלחמת סייבר אשר לא מכוסה על ידי הפוליסה הזו. גם מתקפות סייבר יזומות על ידי המדינה אינן מכוסות בפוליסות ביטוח אלה.