חברת הביון הגלובלית, MIS מקנזי שירותי ביון, הגיעה להסכם שיתוף פעולה עם תאגיד הביטוח לויד’ס במטרה לזרז את הטיפול בתביעות פיצויים בעקבות אסונות הטבע. הטיפול המזורז יעשה באמצעות לוויין.
מערכת הלוויין והניתוחים של החברה תעניק נגישות ל־55 ברוקרים מורשים של לויד’ס ברחבי העולם. זהו שירות לצרכן המאפשר לקבל נתונים אמינים על היקף הנזקים מאסון טבע. השירות הזה מאפשר לזרז את העברת התשלומים לנפגעים מאסון הטבע, בעוד שטרם סוכמו הנתונים על מימדי האסון. זאת הודות לנתונים המהימנים המתקבלים מהלוויין.

מלויד’ס נמסר, כי טכנולוגיית הלוויין שבשימוש הינה אחת הדרכים בהן פועלים כדי לזרז את סילוק התביעות של המבוטחים. טכנולוגית הלוויין מסייעת למבטחים להבין את המצב עוד בטרם מתבצעת בקרת הנזקים על הקרקע. כדוגמה, מציינים בלויד’ס, כי הדליקות הגדולות בקליפורניה יצרו מצב שלא ניתן היה לשגר צוותי שמאים למקום כדי לאמוד את היקף הנזקים. אבל הודות לטכנולוגית הלוויין סייעה לבצע הערכות על הנזקים ולהתחיל בתשלום פיצויים למבוטחים. לכן, הוחלט בלויד’ס להסתייע במערכת כדי שבעתיד תשלום הפיצויים לנפגעים יעשה במהירות, בניגוד למצב שהיה עד כה בו חייבים להמתין עד ששמאים יבצעו הערכת נזקים על ידי ביקור במקומות בהם התרחשו אסונות טבע.
התרסקות תומס קוק והביטוח של הלקוחות
תאגיד התיירות הבריטי תומס קוק התרסק בשל חובות של מאות מיליוני ליש”ט וניהול כושל. הממשלה הבריטית הפעילה תוכנית חילוץ ל־150 אלף הלקוחות שהיו תקועים ברחבי העולם תוך הסתייעות בקרן הביטוח של סוכנויות התיירות בבריטניה.
קרן הביטוח ATOL הוקמה במטרה להגן על הנוסעים שבמקרה שחברת הנסיעות קורסת לא ימצאו עצמם מקורקעים תוך הפסד כספם. לפי החוק הבריטי, סוכנות נסיעות ותיירות חייבת לתת את הכיסוי הביטוחי בעת מכירת הטיסה והשהייה.
הכיסוי הביטוחי של ATOL מאפשר ללקוחות תומס קוק שמצאו עצמם תקועים בחו”ל לקבל פיצוי כספי עקב ביטול טיסתם או אם טיסתם עוכבה. רשות התעופה הבריטית נתנה את הגיבוי להפעלת תוכנית הביטוח כאחת הדרכים לעזור לבריטים לחזור לארצם, תוך קיצור שהותם במדינה שבה נתקעו. גם רשות התעופה יעצה לנוסעים לבטל את התשלומים באמצעות כרטיסי אשראי לתומס קוק או לספקים של תאגיד התיירות.