ביטוח בעולם // פוחתת הנאמנות של צרכני ביטוחי הרכב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מחקר אמריקאי קובע, כי פוחתת הנאמנות של צרכני ביטוחי הרכב בארה”ב. יותר ויותר בעלי רכב עושים שופינג למציאת ביטוח רכב משתלם מבחינה כלכלית, זאת הודות להשפעת מסעות הפרסום של חברות ביטוח.

לפי מחקר שנעשה ע”י Power נמצא, שחל גידול משמעותי של מבוטחי רכב ניידים, הגבוה ביותר מאז תחילת המדידה לפני כ־20 שנה. המדידה מראה שחל קיטון של 48 אחוז בנאמנות מבוטחי רכב בארה”ב מאז 2004.

אמנם הפרסום של תוכניות ביטוחי רכב מילא תפקיד בגידול בניידות ובירידת הנאמנות של המבוטחים לחברות ביטוח ולסוכני ביטוח. לזה מצטרפת העובדה שרכישת ביטוחי רכב נעשית יותר ויותר באמצעות המחשב, כך שהצעות מחיר מתקבלות תוך דקות והדבר נעשה בבתי הלקוחות.

אבל עורכי המחקר מצביעים על גורם שתרם להקטנת הנאמנות של המבוטחים לחברות הביטוח ולהגברת הניידות – גורם המחיר. ההוצאה הממוצעת על רכישת ביטוח רכב

במשקי הבית הוכפלה ברחבי ארה”ב בעשור. ואכן הגורם הזה מתבטא בכך שההוצאה על ביטוח רכב מהווה מרכיב גבוה יותר בסל הוצאות המשפחה האמריקאית ומדרבנת את החיפוש אחר ביטוחי רכב זולים יותר.

רשות הבטיחות האמריקאית תחקור את מותה של הולכת רגל כתוצאה מפגיעה של רכב אוטונומי

רשות הבטיחות האמריקאית תערוך חקירה ביחס לנסיבות הרגיתה של אלאן הרצברג על ידי רכב אוטונומי של UBER. מכונית הוולוו היתה בנסיעת מבחן ובתאונה נהרגה הולכת הרגל.

רכבים אוטונומיים. מי נושא באחריות לתאונה? | צילום: shutterstock

התאונה היתה במארס 2018 כאשר הרצברג הובילה את אופנייה בכביש צדדי באריזונה. המכונית נסעה במהירות 63 ק”מ ודרסה אותה. התאונה גרמה להשהיית מבחני הרכב האוטונומי וכן להשהיית המעבר לייצור מסחרי של מכוניות אוטונומיות.

משטרת אריזונה מאשימה שניתן היה למנוע את התאונה אם הנהג היה פועל במהירות כאשר ניתן היה לראות שהרכב קרב לתאונה. המסקנה הזו נקבעה לאחר שיחזור שנעשה בכביש התאונה. ואילו התובעים באריזונה סברו קודם לכן שאובר לא תואשם ברשלנות שגרמה לדריסת הרצברג.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email