תעשיית הביטוח כבר החלה בהערכות וחישובים של מחיר הפלישה הרוסית לאוקראינה. אנליסטים מצביעים שתחומי ביטוח כמו סיכונים פוליטיים, ביטוח אווירי, ביטוח אשראי וביטוח ימי יספגו את מרבית נזקי המלחמה. בנוסף, מעריכים כי מבטחי האנרגיה גם יאלצו לשלם פיצויים מוגדלים.
חברת הדירוג AM BEST מעריכה שפלישת רוסיה לאוקראינה תוסיף ללחצים האינפלציוניים. היא תהיה בעלת השפעה על תעשיית הביטוח הגלובאלית.

לפי הערכת אנליסט הביטוח פיל האנט הצפי שתהיינה תביעות פיצויים ומלחמה, אמברגו וסגירת גבולות לפי צווים ממשלתיים. היקף ביטוח הסיכונים הפוליטיים באוקראינה וברוסיה נאמדים בכ־2 מיליארד דולר. תעשיית הביטוח, לפי האנליסט, יכולה לספוג הפסד של כמה מאות מיליוני דולר.
האנליסטים מציינים ששוק הביטוח נהנה מאזהרה מוקדמת לפלישה הרוסית. המבטחים נהנו מזמן כדי לבדוק חשיפתם למלחמה הצפויה ולנקוט בצעדים כולל מתן אזהרת מלחמה. הם מוסיפים שביטוחי אשראי היו ניתנים לביטול תוך יממה. גם המבטחים יכלו להגביל את החשיפה.
אשר ללויד’ס, יש חשיפה של 15% מעסקיה לאירופה. החשיפה למזרח אירופה צנועה יותר.
כלי רכב בשווי 438 מיליון דולר נשרפו בדרך מגרמניה לארה"ב
יותר משבוע ימים נמשכו המאמצים לכבות את הדליקה בספינה פליסיטי אייס שהובילה אלפי כלי רכב מקבוצת פולקסווגן וכן רכבי יוקרה כפורשה ולמבורגיני. שווי הרכבים שנפגעו בדליקה נאמד ב-438 מיליון דולר. כלי הרכב היו מבוטחים.
הספינה בבעלות חברת ספנות יפנית הייתה בהפלגה מגרמניה לארה"ב. השריפה פרצה ב-16 בפברואר כאשר הספינה עמוסת המכוניות הייתה במרחק של 90 מייל מארה״ב. ב-25 בפברואר הצליחו לכבות את הדליקה וצוות חילוץ הונחת על הספינה כדי להשתלט על מוקדי שריפה אחרונים. במאמץ אחרון הגיעה ספינת חילוץ כדי לגרור את הספינה לנמל קרוב.
מאות הרכבים היו מיועדים לשוק האמריקאי. כלי הרכב היו מוזמנים וחברת הספנות דאגה להקמת אתר אשר סיפק מידע שוטף על פעולות הכיבוי והיקף הנזקים. הדאגה של רוכשי הרכב היתה רבה בשל שיבושים באספקת רכבים בשנתיים האחרונות.