ביטוח בעולם

דו”ח על הביטוח: על המבטחים להיערך במהירות לקראת התחרות עם גוגל, אמזון ופייסבוק

הדו”ח השנתי על תעשיית הביטוח העולמית 2018 קורא לחברות הביטוח והסוכנים להיערך במהירות לקראת התחרות הצפויה עם גוגל, אמזון ופייסבוק. עורכי הדו”ח מ־CAPGEMINI ו־EFMA , ממליץ למבטחים לדאוג ליכולת דיגיטלית, להתמודד עם דרישות צרכני הביטוח ומעל לכל לגבש מודלים לתפעול בעתיד כאשר ענקיות הטכנולוגיה יתחילו לפעול בתחום הביטוח.

הממצאים של הדו”ח על תעשיית הביטוח מבוססים על ראיונות עם 130 מנהלים של חברות ביטוח וכ־10,500 משתתפים שענו על סקר מ־26 איזורים בארה”ב, אירופה, דרום אמריקה ואסיה פסיפיק. נמצא, שכשליש מצרכני הביטוח בעולם מוכנים לרכוש פוליסות ביטוח מענקיות הטכנולוגיה.

 

לאור התחרות הצפויה, יש לחברות הביטוח חלון הזדמנויות לשפר את היכולת הדיגיטלית כדי לשמור על הצרכנים לפני שענקיות הטכנולוגיה ישתלבו בסקטור הביטוח. כמו כן, על רקע הציפיות של הצרכנים, היכולת הדיגיטלית היא קריטית למבטחים. רק אותם מבטחים שישתכללו ויאמצו את הדיגיטל יוכלו לפתח מודלים לעתיד שיבטיחו איתנות עיסקית לטווח ארוך.

סוויס רי בוחנת המשך הנוכחות בשוק האיראני

חברת ביטוח המשנה הגדולה באירופה סוויס רי בוחנת את המשך פעילותה בשוק האיראני בעקבות החלטת ארה”ב על ביטול הסכם הגרעין עם איראן והחלטת הנשיא דונלד טראמפ להטיל עליה סנקציות. בכירי סוויס רי מעריכים את ההשלכות של מהלכי ארה”ב על המשך פעילותה באיראן. החברה מקיימת התייעצויות עם הממשל האמריקאי ונציבות האיחוד האירופי. בינואר 2016 בוטלו הסנקציות על איראן. מאז חברות ביטוח ומבטחי משנה החלו לבצע עסקים באיראן או שקלו להיכנס לשוק זה. אולם ההתפתחויות האחרונות בעלות משמעות לגבי המבטחים, ולכן גם סוויס רי נמצאת בבירורים ביחס לעתיד פעילותה באיראן, כיוון שאינה רוצה להסתבך עם הממשל האמריקאי.

במקביל, סוויס רי מסרה על כישלון המשא ומתן עם סופטבנק היפני על כניסתו כשותף במבטחת המשנה הגדולה. השוויצרים היו בטוחים שהיפנים יחזיקו נתח ממניות מבטחת המשנה. לאור זאת, הודיעו השוויצרים כי יחפשו משקיעים אחרים בסוויס רי.