"ביטוח זה אהבה מהבית"

בכל שבוע נארח סוכן צעיר שיספר על עצמו, השתלבותו במקצוע ועתיד המקצוע בעיניו; והפעם סו"ב מיכל אורן – סוכנת עצמאית, בעלת משרד OMG מיכל אורן ביטוחים בפ"ת, דרך אורלן בית סוכן

שם: מיכל אורן
גיל: 38
מצב משפחתי: גרושה
רישיון: בכל ענפי הביטוח כללי, פנסיוני וימי
ותק: עוסקת בביטוח מגיל 25

מיכל אורן | צילום: באדיבות המצולם

למה בחרת להיות סוכנת ביטוח?
"ביטוח אצלי זה אהבה מהבית, גדלתי על ברכי הביטוח. אמא שלי היא חתמת בחסד עליון, אני עוד זוכרת אותי כילדה 'מפרקת פוליסות' בסוכנויות הביטוח שאמי עבדה בהן, מסתובבת במסדרונות חברת ציון דאז, מתעניינת ושואלת. גם אחי הגדול שלומי, הלך לכיוון הזה וכיום הוא מנכ"ל חברת ביטוח. אחרי שנים של התמקצעות בסוכנויות ביטוח גדולות החלטתי לעשות את הצעד הבא ולהקים משרד משלי  במשך השנים שבהן הייתי שכירה, למדתי והוצאתי את רישיונות הביטוח שלי באמצעות הקורסים המעולים של לשכת סוכני ביטוח”.

נתקלת בקשיים בתחילת דרכך?
"כעת אני בדרך חדשה כעצמאית, בעיקר נתקלת בקשיים של יצירת מאגר לקוחות וכן הדרכות פרקטיקה בנוגע לביטוחי חיים, סיעוד ובריאות, כלומר, שלבי קבלת לקוח לביטוח, מסלקה, טפסים, תוכנות וכדומה".

איך הלשכה יכולה לסייע לסוכנים צעירים?
"הלשכה יכולה לסייע ביצירת הדרכות מדויקות לסוכנים הצעירים בנושאים האלו ולא משהו 'באוויר', ממש פרקטיקה מקצועית”.

איפה את רואה את עצמך בעוד עשר שנים?
"בעוד עשר שנים אני רוצה להיות בעלת סוכנות גדולה, שתדע לתת מענה לכל ההיבטים המקצועיים בכל ענפי הביטוח, אבל לא כזו שמנותקת מהעובדים שלה כמו שראיתי בכמה סוכנויות, אלא לקחת חלק פעיל בכל דבר. בעל עסק טוב חייב לדעת את כל מה שהעובדים שלו יודעים לעשות, בין אם זה להפיק תעודת חובה ובין אם זה להגיש תביעה לביטוח".

טיפים לסוכנים צעירים?
"אם מוכנים להשקיע זמן ולייצר הצלחות – הן יגיעו מהמקומות הכי לא צפויים, בטחו ביכולות שלכם והיו אמיצים להיכנס לכל מקום ולכל שיחה ולהציע אתכם, זה פשוט עובד. הערכים המובילים אותי הם מקצועיות, יושרה והנאה. אם כל אחד מאיתנו יפעל מתוכם הרווח יהיה עצום, בעיקר הרווח הנפשי".

איך את רואה את עתיד סוכן הביטוח?
"בעיקר ברשת, פגישות באמצעות שיחות וידאו עם לקוחות, יצירת קשר מהיר עם חברות הביטוח באמצעות צורות של מסנג'ר או וואטסאפ, אזור אישי באתר הסוכן שבו הלקוח יוכל לראות את התיק הביטוחי שלו בכל עת וכדומה, לשם אני מכוונת את עצמי. זה לא אומר שהקשר עם הלקוח לא יהיה פיזי ואישי, אלא שאת רוב הפעולות הלקוח יוכל לרכוש לבד, בעיקר הדור הצעיר ש'חי' ברשת".

מה היית מבקשת מהלשכה או מוועדותיה?
"הייתי רוצה שיהיה מקום מסודר בו ניתן לראות את כל נותני השירות שעובדים עם הלשכה, עלויות, יותר קבוצות BNI בין סוכנים, וגם הייתי מציעה 'סל שירותים' לסוכן צעיר, שיקל עליו את הכניסה לעולם הביטוח כעצמאי. למשל, תמיכה כלכלית לסוכנים צעירים. לדעתי, על הלשכה להניע במשרד החינוך תוכנית ללימודי ביטוח לצעירים, משהו שמאוד מקובל באירופה”.