ביטוח נסיעות לחו"ל: כך תעשו זאת נכון

במיוחד כאשר המבוטח נמצא רחוק מגבולות מדינת ישראל, מתחזקת האחריות המוטלת על כתפי הסוכן; ביטוח נסיעות לחו"ל כולל היבטים רבים: מביטוח אלמנטרי ועד ביטוח בריאות; אלו הדברים שכדאי לשים לב אליהם בעת החתמת המבוטח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מדוע אני כל כך אוהבת את תחום ביטוחי נסיעות לחו"ל, למה הוא מעניין ומה הוא פותח בפניי? אלו ועוד שאלות שכל אחת ואחד מאיתנו צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מתחיל להקשר לתחום זה. התחום הרחב מעניין, מהנה וכן יותר מכל – ממכר. כן, התמכרות טובה (אצלי לפחות) מרגע שיחת הטלפון הראשונה ועד החזרה לארץ.

כסוכני ביטוח בכלל, וכסוכנת ביטוח בפרט, אנו מחזיקים בדגל החשוב: שליחים למען הלקוחות שלנו, כאשר לקוח נמצא רחוק מאזור הנוחות שלו (מעבר לגבולות מדינת ישראל), פה מתעוררת לא אחת השאלה, מה בעצם תפקידנו, והיכן מעמדנו כסוכני הביטוח נותן את המענה הנכון למושג השליח?

מחובתנו להציג ולהשמיע בפני הלקוח את הסיכונים וההגנות | צילום: Shutterstock

ובכן, שיחת הטלפון הראשונה כבר הופכת אותנו ל"אנשי הסוד", השותפים המלאים לחוויית המסע וכן שותפים גם למצבו הבריאותי. פה חולק איתנו הלקוח את החוויה, החופשה, אם משפחתית ואם הפתעה, הנסיעה לרגל עסקים או חווית המסע הארוך לאחר השירות הצבאי. זו הנקודה והממשק שאנו הופכים ל"אנשי הסוד". ברגע זה ממש נפתחות כל המגירות, הניסיון הקודם והידע. אנו אוספים את המידע המקצועי שלנו בתחום הסיכונים והאלמנטרי יחד ומניחים לפני הלקוח – וכל זאת בשיחת הטלפון המוקלטת. מחובתנו להציג ולהשמיע בפניו הכל על פי העניין והיעד. מהם הסיכונים ומהן ההגנות? עלינו מוטלת האחריות להעביר את כל המסרים.

הביטוח המקיף ביותר

אז מהו בעצם ביטוח נסיעות לחו"ל? זהו הביטוח המקיף ביותר המכיל את כל הענפים שאנו בעצם מטפלים ביום יום או חלקנו, לדוגמה: הצד האלמנטרי – נהיגה עצמית ו/או בעת שכירת רכב, מהי האינפורמציה בה אתם מעדכנים את הלקוח ולאיזו רזולוציה אתם יורדים איתו לפרטים; בריאות/סיכונים – מחלות, אשפוזים, ניתוחים ושיקום לאחר ניתוח. לדוגמה ניתוח תוספתן: גם במקרה "פעוט" זה נדרשים ימי שיקום וטיפול בדחייה וטיסה מוסדרת; במקרה של אסונות טבע, רעידות אדמה ושיטפונות, כיצד מתנהגים בתאונות ובחילוצים מהשטח. כן אנחנו חייבים להיות שם, אני הייתי שם, וכולכם חייבים לדעת להיות שם ולהתמקצע.

סוכן הביטוח חייב להיות בזמן האמת וברגע האמת קשוב ללקוח. במיוחד כאשר קורה מקרה הביטוח, בנקודת הזמן הזו הלקוח הכי זקוק לנו סוכני הביטוח, אנחנו לא נמצאים רק ברגע ה"שגר ושכח". לא לשם כך השליחות שלנו. קהילת סוכני הביטוח העוסקים בתחום הנסיעות לחו"ל חייבים להתמקצע ולהכיר את האתרים המתויירים (כשאתם מטיילים בעולם תנו קפיצה קטנה ובדקו מרפאות ובתי חולים. זה חשוב לידע).

מכל שיחה יש להכיר לעומק את הנפשות הפועלות, לדעת לעומק שמסע של מוצ'ילר זו לא הפלגה על ספינת תענוגות. לכל אחד יש המלצות מסוג אחר. המטרה שלי היא לפתוח בפניכם עולם מופלא, עולם של תוכן, עולם שלם שאינו "שגר ושכח", כי אם עולם של התחברות.

שימו לב לשיחות הטלפון שאתם מבצעים מול הלקוח, להסברים שאתם מעניקים, הכל חשוב, הכל מהותי ואת הכל הקליטו. החודש בדיוק שנה מיום לכתו של האדם והאישיות, משה שמיר ז"ל, שליווה אותי באופן צמוד. בהזדמנות זו אני רוצה להוקיר את זכרו, להזכיר לכולם את החלל העצום שהשאיר, ביום שחבר לכנרת ונשאר שם, לי השאיר עצב וגעגוע עמוק, חסר גדול באופן אישי, וכן גם לחברה, חברת פאספורטכארד. מתגעגעת ולא אפסיק לשמור להוקיר את זכרו.

חברי היקרים לענף, מאחלת לכם ולכולנו, ליהנות מהפינה החמה הזו כפי שאני נהנית. אני לעזרתכם תמיד.

הכותבת הינה חברת מועצה ארצית ובעלת סוכנות לביטוח

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email