בית ההשקעות הלמן־אלדובי חתם על אמנת השירות: "הסוכנים הם שותפים שלנו"

אמנת השירות מסדירה את היחסים בין החברה לסוכנים, וקובעת כללים לעבודה משותפת • אברמוביץ: בקרוב נחתום עם גופים מוסדיים נוספים
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

לשכת סוכני ביטוח חתמה השבוע על הסכם אמנת שירות, המסדיר את היחסים בין בית ההשקעות לסוכנים, עם בית ההשקעות הלמן־אלדובי. כזכור, לפני כשבועיים הייתה איילון חברה לביטוח הראשונה לחתום על אמנת הזכויות לסוכן עם הלשכה.

מטרת האמנה היא לשמור על זכויות הסוכן מול חברות הביטוח, קרנות הפנסיה ובתי ההשקעות. האמנה ממקמת את סוכן הביטוח במרכז העשייה, ומייצרת מערכת קריטריונים ברורה לעבודה בין הסוכן לגוף המוסדי בתחומים שונים, כמו יחס ושירות, זמינות, מקצועיות ונגישות.

מימין: אריה אברמוביץ, קרן רוזנבלט, רמי דרור, איתי ברדה, שוש כהן־גנון, אורי צפריר ויובל ארנון
אברמוביץ, רוזנבלט, דרור, ברדה, כהן־גנון, צפריר וארנון

הטקס התקיים בהשתתפות מנכ"ל הלמן־ אלדובי רמי דרור; מנכ"ל חברת הגמל והפנסיה של הלמן־אלדובי, איתי ברדה, ומנהלת תחום סוכנים בחברה, קרן רוזנבלט. את הלשכה יצגו הנשיא אריה אברמוביץ, סגנו אורי צפריר, יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכה, יובל ארנון, וזאב פרלשטיין, יו"ר המועצה הארצית.

בטקס החתימה אמר אברמוביץ כי "אני מברך את הלמן אלדובי, שהיו הראשונים שיצאו במודל תגמול חדש שמפריד את דמי הניהול מתגמול הסוכן, על נכונותם לחתום על אמנת השירות. בשבועות הקרובים אנו צפויים לחתום על אמנת שירות עם גופים מוסדיים נוספים".

מנכ"ל חברת הגמל והפנסיה של הלמן־אלדובי, איתי ברדה, אמר כי "אני מודה ללשכה על החיבוק החם ושיתוף הפעולה. שותפים מודדים במעשים, ולא בדיבורים, ואנו הוכחנו שאנחנו חזקים במעשים. המדיניות שלנו היא שסוכן הביטוח הוא שותף שלנו. חברות הביטוח ששגשגו לאורך שנים עשו זאת בזכות הסוכנים, ומגיע לכם שאפו. מנוע הצמיחה של הענף הוא סוכני הביטוח. אנו מציעים לכל מי שרוצה לחולל שינוי בענף להשכיל לראות בלשכה ובסוכנים שותפים לדרך".

שקיפות והוגנות

עיקר האמנה עוסקת ביחסים בין הסוכנים לחברה, וקובעת כללי התנהלות מוסדרים בין הצדדים: בית ההשקעות לא יפנה ללקוח ללא הסכמת הסוכן בכתב. אם הסכים הסוכן לפנייה, גובה עמלתו תסוכם מראש, וכל המכירות יופיעו תחת מספר הסוכן בחברה.

בית ההשקעות ימשיך לתת שירות לסוכן גם אם הפסיק לעבוד עם החברה – סוכן יוכל להפסיק את עבודתו עם החברה בכל עת, ולהמשיך לקבל שירות מהצוות שהיה קשור אליו טרום עזיבתו, להמשיך להיות מחובר למערכות החברה לצורך מתן שירות ללקוחותיו, ולהמשיך לקבל את עמלותיו.

החברה תאפשר לסוכן לשווק מוצרים באותם תנאים והנחות שהחברה משווקת באמצעות מערך הישירים שלה, תוך קבלת עמלה שלא תפחת מעמלתו של המשווק הישיר בחברה.

הסוכן יקבל, לפי דרישתו, דוחות עמלות בזמן סביר של עד חודש ימים. מדובר בדוחות מחברת הביטוח שלא מגיעים אליו בצורה שוטפת או לא נמצאים על מערכות החברה המותקנות במשרדו, כמו דוחות הנוגעים לרווח תיקו ועוד.

העמלות שישולמו לסוכן בתחום ביטוח חיים, פנסיה, פיננסים וביטוח כללי לא יפחתו מעמלת המינימום בכל ענף וענף, כמופיע בידיעון.

דוחות החברה לסוכנים יהיו שקופים, ויכללו הסברים מפורטים שיציינו את מקור ההכנסה, איך חושבו העמלות השונות, הסבר מדויק ממה נובעים החזרי כספים או קנסות אשר הוטלו על הסוכן ודרך חישובם.

כל שינוי בהסכמי החברה עם סוכן, בכל תחום, יועברו ללשכה המשפטית של לשכת סוכני הביטוח לעיון וקבלת תגובה תוך זמן סביר.

עיקרי אמנת השירות

  • בית ההשקעות לא יפנה ללקוח ללא הסכמת הסוכן וסיכום עמלתו
  • הסוכן ימשיך לקבל שירות ללקוחותיו מהחברה, גם אם הפסיק לעבוד איתה
  • החברה תאפשר לסוכן לשווק מוצרים בתנאים זהים למערך הישירים שלה
  • הסוכן יקבל דוחות עמלות תוך חודש ימים מבקשתו
  • העמלות שישולמו לסוכן בענפים שונים לא יפחתו מהמינימום בענף
  • דוחות החברה לסוכנים יהיו שקופים, ויכללו הסברים מפורטים
  • כל שינוי בהסכמים עם הסוכן יועברו ללשכה לעיון וקבלת תגובה
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email