השופטת נסרין עדוי מבית המשפט השלום בחיפה חייבה לפני כשלושה שבועות את איי.די.איי חברה לביטוח לשלם לנתבעת פיצוי בגובה 81 אלף שקל בגין רשלנות של נציג מכירות של ביטוח ישיר, שפעל בניגוד לבקשת המבוטחת והותיר אותה ללא ביטוח חובה בעת תאונה שבה היתה מעורבת כמה ימים לאחר מכן.
ב-4 באוקטובר 2010 התקשרה הנתבעת לביטוח ישירות ואמרה לנציג המכירות כי היא "צריכה את הביטוח מהיום", ואף הוסיפה "מה-1 באוקטובר". נציג המכירות הבין את הדחיפות והודיע לה כי ישלח לה מיד את תעודת ביטוח החובה כדי שתוכל לנסוע במכונית. בהמשך, עבר הנציג להציע להם שירותי ביטוח נוספים.
ואולם כשניגשו לשלב התשלום, כרטיס האשראי של התובעת לא עבר ונוצר מצב שבו היא רכשה ביטוח מקיף, אך לא חובה. הנתבעת ביקשה מהנציג לבטל את רכישת הביטוח המקיף כדי שתוכל לרכוש תחילה את ביטוח החובה, אך הנציג לא עשה כן ובגללו היא לא היתה מבוטחת בעת התאונה.
בפסק הדין נכתב כי בפועל תעודת החובה הגיע לתובעת בדואר רק לאחר כחודש. "לדעתי", כותבת השופטת. "משלא פעל הנציג על פי הוראת הנתבעת בדבר תשלום ביטוח החובה תחילה, באמצעות כרטיס האשראי, ומשהשתמש בכרטיס האשראי לצורך תשלום הביטוח המקיף, בניגוד להוראתה המפורשת של הנתבעת, הרי שהפר בכך את חובתו כלפיה, ובכך מתבטאת רשלנותו".
בשל היעדר ביטוח החובה, חויבה הקרן לפיצוי נפגעי תאונת דרכים – קרנית לשלם פיצויים של 109 אלף שקל לנהג שנפגע בתאונה. בית המשפט קבע כי בשל הרשלנות תשלם ביטוח ישיר 75% מהנזק ואת השאר תשלם הנהגת הנתבעת, מפני ש"לא עמדה על בקשתה כי הנציג יבטל את החיוב בגין עסקת הביטוח המקיף וינסה לבצע אך ורק חיוב בגין עסקת ביטוח החובה".