במגמת צמצום: הראל מפחיתה עמלות הסוכנים בפוליסות הסיעוד

החברה הודיעה כי היא מפחיתה משמעותית את עמלות הסוכנים בפוליסות הסיעוד שלה "גולדן קר"; יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה: "בעולם כמעט ולא מוכרים ביטוח סיעודי בגלל כדאיות כלכלית"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לאחר שהפסיקה את השיווק של פוליסות סיעוד לכל החיים, הודיעה הראל לסוכניה על הפחתת העמלות בפוליסות הסיעוד מסוג 'גולדן קר'. על פי ההודעה, במוצר שבו הלקוח מקבל פיצוי לשלוש או לחמש שנים, סוכן הביטוח יקבל עמלה בשיעור 13% למשך ארבע שנים ו-7% משנה חמישית ואילך. בעבר קיבל הסוכן 16% לכל התקופה.

במוצר 'גולד קר משלים' יקבל הסוכן עמלה בשיעור 8% למשך ארבע שנים ו-5% משנה חמישית ואילך. בעבר העמלה הייתה בשיעור של 8% לכל התקופה.

כפי שפורסם ב"ביטוח ופיננסים" בשבוע שעבר, הודיעה איילון לסוכניה על הפסקת שיווק מסלול פיצוי לכל החיים עם תקופת המתנה של 60 ימים, וזאת החל מה-1 בספטמבר. עמלות הסוכנים באיילון הופחתו והן עומדות על 10% לשנה הראשונה עד השנה החמישית ו-6% מהשנה השישית ואילך.

יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה: "בעולם כמעט ולא מוכרים ביטוח סיעודי בגלל כדאיות כלכלית" | צילום: shutterstock

כמו כן, מנורה מבטחים הודיעה לפני כשבועיים לסוכני הביטוח העובדים עמה כי החל מתאריך 1 בספטמבר יופסק השיווק של תכניות הסיעוד הבאות: הבטחה לעתיד תקופת פיצוי לכל החיים עם תקופת המתנה בת 30 ימים; הבטחה לעתיד תקופת פיצוי לכל החיים עם תקופת המתנה בת 60 ימים; הבטחה לעתיד תקופת פיצוי לכל החיים עם תקופת המתנה בת 90 ימים. מנורה טרם הודיעה על הפחתת העמלות.

כלל ביטוח הפחיתה עוד קודם את העמלות לסוכניה בביטוחי סיעוד: בפוליסות לתקופות קצובות 7.5% בחמש השנים הראשונות ולאחריהן 5%; בפוליסות לכל החיים 5%; ולסוכנים בהסכם חדש 3% בכל אחת מהפוליסות.

כפי שפורסם, מדובר במהלך שנוקטות חברות הביטוח לקראת יציאה אפשרית מהתחום. לדברי יו"ר ועדת הבריאות והסיעוד בלשכה, סו"ב איגור מורי, הרקע ליציאת החברות מפוליסות לכל החיים הוא ש"מבטחי המשנה מקשיחים את התנאים לחברות הביטוח בתחום הביטוח הסיעודי. בעולם כמעט ולא מוכרים ביטוח סיעודי בגלל כדאיות כלכלית. הכשרה יצאה בכלל מתחום הביטוח הסיעודי בהוראת מבטח המשנה שלה.

"לדעתי, ההרעה בתנאי פוליסות הסיעוד מעידה על כך שחברות הביטוח בישראל מתכוננות לצאת מהתחום, כשהן עושות זאת לאט לאט ובצעדים מדודים וזהירים. במקביל, החברות הרעו גם את התנאים לסוכנים".

מורי השווה את הביטוח הסיעודי לחולה על ערש דווי. "אני בתור רופא יכול, בנימה אמפטית, להגיד כי נשאר לו עוד קצת וכדאי להיפרד ממנו יפה. סוכני הביטוח חייבים להפסיק את כל הפרויקטים ואת כל הפעולות ולעסוק באופן ממוקד רק במכירת סיעוד. האפשרות הזו הולכת להיעלם. אני קורא בקול גדול – רוצו לביטוח הסיעודי כל עוד יש אפשרות כזו", אמר מורי.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email