במקום להתלונן על הרגולציה, חברות הביטוח ושאר צרות – כדאי שתפנימו: כל אירוע הוא הזדמנות למכירה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

לאחרונה אנו עדים לשיח ציבורי מתמשך בקבוצות הוואטסאפ ובפורומים בפייסבוק של סוכני הביטוח, שבו "מואשמים" כל מיני גורמים מעכבי מכירה –  הרגולטור, חברות הביטוח, הביטוחים הישירים, המסלקה, התקשורת ועוד ועוד.

השיח כשלעצמו חשוב, והדיון הציבורי מפרה ומועיל, אך לעיתים נדמה שחלקנו רק מחפשים סיבות למה לא למכור, במקום לראות את חצי הכוס המלאה, ואת שלל ההזדמנויות המונחות לפתחינו – ויש רבות כאלו.

שינויים רגולטורים צפויים? זמן מצוין לקדם מכירות, לא על ידי הפחדות, אבל בהחלט על ידי פנייה יזומה והסבר על השינויים הצפויים ושעון הזמן האוזל.  והרי אנחנו עדים למכירות כאלו בכל תחום כמעט, אז למה לא בביטוח?

עונת הסקי? הזדמנות לביטוח נסיעות – וגם לביטוח תכולה, לבית שנשאר ריק בזמן החופשה
עונת הסקי? הזדמנות לביטוח נסיעות – וגם לביטוח תכולה, לבית שנשאר ריק בזמן החופשה | צילום: fotolia

בחדשות מדברים ובהרחבה על סכנת הביטוחים הקולקטיביים? נמנף את זה לטובתנו, שהרי אנחנו מוכרים מוצרים פרטיים הרבה יותר טובים. נבדוק למבוטח את תיק הביטוחים שקיים לו בקולקטיבים השונים? נדרוש דמי טיפול.  הרי המבוטח בקולקטיב לא יימצא שם אוזן קשבת ואיש מקצוע להתייעץ עימו. וזה ממשיך – כל אירוע הוא הזדמנות. צפי למזג אוויר סוער?בדיוק הזמן להתקשר לכל המבוטחים שלנו שאין בידם פוליסת דירה ולהציע להם כיסוי מתאים לנזקי סערה, סופה ופגעי מזג אוויר. דובר בחדשות על שריפה גדולה חלילה? אחת ההזדמנויות הגדולות להוכחת צדקתנו, כי ללא ביטוח מתאים וללא סוכן אישי היה נשאר הניזוק חסר כל. ואם מדובר בבניין מרובה דיירים –  זה הזמן המתאים גם לאתר את יו"ר ועד הבית ולא לתת לו לצאת ללא ביטוח "בתים משותפים". התחילה עונת נסיעות הסקי? מי אם לא אנחנו נציע למבוטח את ביטוח הנסיעות המכסה ביותר, כולל ספורט אתגרי, אקסטרים וכו'? ואם הוא נוסע והבית נשאר ריק – נמכור לו על הדרך ביטוח לתכולת הבית.

חוכמה לא בדיעבד

כל ההזדמנויות הללו – ויש עוד רבות אחרות – הם פתח למכירה נכונה של מוצרי ביטוח איכותיים, שהמבוטח זקוק להם. איננו מוכרים כיסויי "אוויר" ואנחנו לא סתם דוחפים כיסויים – אנחנו בהחלט מוכרים מוצרים שהאדם מן היישוב יזדקק להם בעת צרה.

ומה יקרה אם לא ננצל הזדמנויות למכור? יקרו שלושה דברים בוודאות – לא נתפרנס, גורם אחר ימכור למבוטחים שלנו ונהיה חשופים לטענותיהם "למה לא הצעת לנו?", כי כלל ידוע הוא שבדיעבד ולאחר הנזק כולם חכמים. אז לכו למכור נכון והרבה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email