בעקבות פניית יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח, יובל ארנון, למגדל סוכם כי החברה לא תשווק שירותים ותוכניות המיועדים למבוטחים לקראת פרישה, ללא ידיעתו של סוכן הביטוח.
החברה הצהירה כי כל פנייה למבוטח לא תיעשה ללא ידיעת סוכן הביטוח, ואף תישא את שמו. בשנים האחרונות זיהו חברות הביטוח את הפוטנציאל הכלכלי בחוסכים שמגיעים לקראת גיל הפרישה ומציעות למבוטחים להשקיע את הכסף בכלים חדשים כגון אנונות, מוצרים מבטיחי תשואה, במקום למשוך אותו.
מגדל למשל אוחזת בשני גופים המטפלים בנושא."חיים טובים" וסוכנות ביטוח בש."מועדון ה-50". מגדל מזהה במערכת המחשוב שלה מבוטחים שנמצא לקראת גיל פרישה, מוציאה מכתב ללקוחות שבו מצוין כי יש לחברה מה להציע לך לקראת גיל הפרישה והמבוטח מתבקש לפנות אליהם כדי שתיבנה לו תוכנית. מדובר במהלך "עוקף סוכן" ובפעילות ישירה מול המבוטח, ללא ידיעת הסוכן וללא תגמול שלו.
ארנון סיכם עם החברה כי מגדל לא תוציא מכתב ללקוחות ללא ידיעת הסוכן; מגדל תציין את שם הסוכן במכתב שיוצא ללקוח; הסוכנים יקבלו מאגר מידע של לקוחותיהם שנמצאים לקראת פרישה במטרה להציע להם שירותים נוספים; גם אם תהיה פנייה ישירה של מגדל לאחד מלקוחות הסוכן – הסוכן יקבל עמלה מלאה. במכתב ששלח מנהל מועדון ה-50 ירון דוויק נקבע כי "מאוגוסט ובכל חודש אנו שולחים מכתב ללקוח שמתעתד להגיע לגיל פרישה בעוד שלושה חודשים (גברים – 67 ונשים – 62).
המכתב מאיר את עיניו של הלקוח לגבי הפרישה הצפויה ומזמין אותו לפנות לסוכן ו/או למוקד הפרישה של מגדל. אנו מצפים לפניות של לקוחות וגם ניזום שיחות מול הלקוחות לעודד אותם למפגש עם אנשי חיים חדשים של מגדל".
המכתב ציין כי הפעילות הינה תומכת סוכן, על פי הסעיפים הבאים:
- שם הסוכן מופיע על המכתב.
- לרשות הסוכנים עומד בשולחן העבודה ממשק המאפשר להם שליפת הלקוחות האמורים ומעבר לכך יכולת שליפת מידע על לקוחות כבר מגיל 60 ומעלה.
- בעוד כמה שבועות נוציא משלוח ראשון במייל לסוכנים עם רשימת הפורשים שלהם בחצי השנה הקרובה, וכך נעשה מדי חצי שנה.
- במידה שלקוח יצור קשר עמנו שלא באמצעות הסוכן, נעדכן את הסוכן ונזמין אותו להצטרף לתהליך מול הלקוח.
- גם אם הסוכן יבחר באפשרות שאנו נמשיך את התהליך ללא מעורבותו, יקבל הסוכן את התגמול הנהוג במגדל כאילו היה מעורב.
- אנו פועלים בהדרכות שוטפות מול הסוכנים להעלאת המודעות לפוטנציאל הגלום בנושא הזה.
"אנו פועלים כדי לייצר לסוכני הביטוח פעילות ענפה בתחום הזה ואנו תומכים בסוכנים באמצעות מוצרים, כלי עבודה, סימולטורים, אנשי מכירות, ידע וניסיון רב שמשרת את הסוכנים בהתמודדות עם האתגר של לקוחות הגיל השלישי". נכתב.