”לתפישתנו, תחום הביטוח הוא תחום חשוב ולא פשוט, לכן הוא צריך להישאר בידיו הנאמנות של מי שהוכשר לכך – סוכן הביטוח, ואף לא אחד אחר“, כך אמר מנכ“ל Passport Card יואל אמיר ברב שיח בנושא עתיד ביטוח הנסיעות לחו“ל, שנערך בכנס הבריאות. ”המדיניות הנכונה צריכה להיות הצמדת סוכן ביטוח לסוכן נסיעות. כך ייהנה הלקוח מכל העולמות, מבלי לוותר על החשיבות, האחריות והמקצועיות של סוכן הביטוח“.

אמיר ציין כי ב-Passport Card כבר אומץ המודל הזה והחברה נערכה לתמוך בו. „כבר התחלנו לחבר שיתופי פעולה בין סוכני הביטוח לסוכני הנסיעות וזה עובד מצוין. בשווקים הגדולים בעולם המגמה היא להעביר את תחום הנסיעות לחו”ל לגורמים מפוקחים. בישראל 2012 נתח השוק של הסוכנים בתחום היה 5%, כיום הוא עומד על 30%. המגמה הזו תמשיך ותתגבר, ובעוד שלוש שנים צפוי הנתח להגיע ל-50%. ביום שבו קופות החולים יפסיקו למכור את הפוליסות – וזה יקרה – יגיע הנתח ל-80%-90%“.

אמיר הוסיף כי סוכנים רבים עדיין לא רואים את היתרונות בפוליסות נסיעות לחו“ל, והציג שני נתונים בנושא: ”הראשון, הישראלי יוצא בממוצע לחו“ל למעלה מפעם בשנה. השני, כל לקוח של סוכן ביטוח נוסע לחו“ל. זה יכול להיות מנוע צמיחה אדיר לסוכני ביטוח. האינטראקציה עם הלקוח היא טובה מאוד, כי אתם פוגשים אותו בהקשר חיובי“.

מנכ“ל ארקיע אינטרנשיונל דודו מחלב אמר כי ביטוח נסיעות הוא מוצר יחסית פשוט ומשלים לטיסה לחו“ל, ולכן אין מניעה שישווק על ידי סוכני נסיעות: ”כך או כך, התביעות מטופלות על ידי חברת הביטוח“. דבריו של מחלב עוררו סערה באולם, וסוכנים צעקו לעברו כי המוצר מורכב ודורש התאמה.

מחלב טען כי סוכן הנסיעות מקדיש מעט זמן למכירת הביטוח, שכן העמלה עליו היא קטנה ביחס לעמלה על מכירת הטיסה והחופשה בכללותה, וכן הוסיף כי הביטוח אינו מהווה מרכיב משמעותי בפעילות חברת הנסיעות. הוא טען כי „מבחינת התפישה של הצרכן, האם לקוח יזמין נסיעה בסוכנות נסיעות, ואז יפנה לסוכן ביטוח כדי לרכוש ביטוח נסיעות לחו“ל?“

יעקב מזרחי, יועץ הלשכה לביטוח נסיעות לחו“ל, אמר כי ”הפוליסה נתפשת כפשוטה, אבל היא מאוד מורכבת, והנספחים יותר ארוכים מהפוליסה עצמה“.

טלי אייל, סמנכ“לית בהראל, הדגישה כי כשמדובר באירוע רפואי מורכב בחו“ל, אין תחליף לבעל מקצוע מיומן ומנוסה. ”תהליך הפעילות מול הלקוח לא נגמר במכירה עצמה. צריך להסתכל על התהליך כמכלול. הערך של סוכן הביטוח הוא רב“.

על השאלה מדוע פנו סוכני הנסיעות לבג“ץ בעניין החלטת המפקחת על הביטוח ענה מחלב כי הוא לא מייצג את סוכני הנסיעות. ”אני יכול לומר שמבחינתנו אין הבדל בין מכירת רכב למכירת פוליסת ביטוח דרך האינטרנט. כיום לקוח שקונה פוליסה אצלנו מתקשר להראל או ל-Passport Card ומטופל על ידי חברת הביטוח. אנחנו תמיד אומרים: ’כשאתה מזמין את הנופש, תזמין גם את הביטוח‘. אם מישהו חושב שהחוק ישנה משהו לדעתי זו טעות, הישועה לא תגיע מבית המשפט“.

אייל ציינה לגבי הבג“ץ כי תהליך הפעולות מול הלקוח לא מסתיים במכירה עצמה. ”מדובר במכלול שלם, והערך של הסוכן הוא רב, מכיוון שברגע האמת שום אינטרנט לא יעזור למבוטח, רק בעל מקצוע. הראל מהווה 40% משוק ביטוחי הנסיעות לחו“ל. לנתח השוק יש יתרון אדיר מבחינת הניסיון. הראל משווקת ביטוחים באמצעות סוכני הביטוח. לגבי הדיון המשפטי, ככל שיתקבלו ההחלטות נתאים את הכלים שנידרש אליהם לסוכנים, ונפעל בהתאם להנחיות הרגולציה“.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *