”בתחום הפיננסים פוטנציאל של פי 3 ו־4 ממה שאנחנו עושים בביטוחים“

ברב שיח שחתם את כנס הפיננסים של הלשכה הדגישו המשתתפים את הפוטנציאל הגלום בעיסוק הסוכנים בפיננסים. עומר דגני, סמנכ"ל בילין לפידות: ”לקשר האישי שלכם עם הלקוחות יש יתרון אדיר לעומת פקיד הבנק"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כנס הפיננסים הסתיים ברב־שיח אותו כ הנחה עו“ד עודד לוינסון, מגיש ”תכנית כלכלית“ בגלי צה“ל. הפאנל התמקד בנושא ”תחום הפיננסים כמנוף עסקי לחיזוק הקשר ומיתוג הסוכן הפנסיוני“. השתתפו בו רון קשת, מנהל מרכז הפרישה של לשכת סוכני הביטוח; שחר שמאי, מבעלי ארביטראז‘, בית סוכן בוטיק בתחום הפנסיוני־פיננסי; גבי פרנקל, בעל משרד עצמאי לתכנון פיננסי ועומר דגני, סמנכ“ל בבית ההשקעות ילין לפידות. ”תחום הפיננסים הוא תחום ענק; יש בו פוטנציאל להכנסות פי שלושה ופי ארבעה ממה שאנחנו עושים בביטוחים“, פתח ואמר שמאי.

קשת הוסיף כי ”הפורשים מעבודה יודעים כמה כסף יש להם לתקופת הפנסיה; הם לא יודעים לכמה זמן ולאילו מטרות הוא יספיק. סוכני הביטוח יכולים להפגיש בין מטרות הלקוח לעת הפרישה לבין המצב הכלכלי שלו אז. אנחנו צריכים לשנות את המינוח ל‘מלווה פיננסי‘; שוטר התנועה האישי בתחום הפיננסים של הלקוח, שילווה אותו ויקבל ממנו תגמול“. דגני אמר כי ”סוכן שידע לדבר בשתי השפות: ביטוח ופיננסים – יעשה הרבה לטובתו ולטובת הלקוחות שלו. בעולם הפיננסים יש חשיבות גדולה לאיכות המוצר, וניתן לבחון את איכות המוצר כי התשואות שקופות ומתפרסמות. מי שידע להראות ללקוח שלו את המוצרים הבולטים לטובה, ירוויח“. ”מתכנן פיננסי לא יכול לעבוד היום לבד“, הוסיף פרנקל.

כנס פיננסים
כנס פיננסים | צילום: אייל גליה

”יש היבטי מיסוי, משפט, בנקאות, כולל דרישות מלקוחות לקבל פנסיה מחו“ל וכד‘. המתכנן הפיננסי עובד כאינטגרטור; הוא אוסף את כל המידע מהלקוח ובונה מפה פיננסית. העבודה שלו צריכה להיות מאוד מקצועית; יש כאלה שרוצים תכנון פרישה, יש כאלה רוצים תכנון בכלכלת בית ועוד. העיסוק הוא בצרכים של הלקוח ולא במכירת מוצרים ללקוח; זה לא רק ייעוץ, זה ייעוץ וליווי לאורך שנים. לכן שכר טרחה הוא משהו מובנה ולא המלצה על הדרך. איך מתחילים לגייס לקוחות? הם כבר אצלכם. תרימו טלפון, תתעניינו בתא המשפחתי, בצרכים ובהתחייבויות". לדבריו הוסיף דגני כי ”רוב הגיוסים לגמל בילין לפידות מגיעים מסוכני הביטוח. לקשר האישי שלכם עם הלקוחות יש יתרון אדיר לעומת פקיד הבנק“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email