בסוף שנת 2019 היו בישראל כ-3,600,600 כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-3,085,300 כלי רכב פרטיים. מדובר בגידול של 3% במצבת כלי הרכב לעומת שנת 2018. כך עולה מדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם בתחילת השבוע.
על פי הדו"ח, כ-356 אלף כלי רכב נוספו וכ-251 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב גדל בכ-105 אלף. 14.2% מכלל כלי הרכב המנועיים מונעים בסולר, וכ-5.4% מכלי הרכב הפרטיים.

ישנם כ-175,200 כלי רכב פרטיים היברידיים ועוד 1,642 מוניות היברידיות. זוהי עלייה של כ-45% במספר כלי הרכב ההיברידיים לעומת מספרם בשנת 2018.
עוד עולה מהדו"ח כי בשנת 2019 היו 87.5% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית; (87.1% ב-2018) ו-12.5% היו בבעלות שאינה פרטית: חברות הְֶחְכֵּר (ליסינג) – 7.2%, חברות (לא כולל עצמאיים) 4.2%, והשכרה או תיור – 1.1%. יצוין כי רוב כלי הרכב הפרטיים בבעלות שאינה פרטית היו כלי רכב חדשים עד גיל 3 שנים.
בתגובה מסר סו"ב ישראל גרטי, יו"ר ועדת ביטוח אלמנטרי בלשכה: "עיון בדוח הלמ"ס מלמד פעם נוספת את העובדה שאנו בלשכת סוכני ביטוח מתריעים עליה פעם אחר פעם, כי על הכביש נעים היום מאות אלפי רכבים שאינם בבעלות פרטית. רכבים אלו בחלקם אינם מבוטחים על ידי חברת ביטוח, עקב ההקלות הקיימות לחברות הליסינג. כפועל יוצא מכך, אופן ניהול התביעות בחברות אלו לוקה בחסר, בלשון המעטה.
"הגיעה העת כי רשות שוק ההון תצטרף למאבק שלנו לחייב את חברות הליסינג לערוך ביטוח מלא ומקיף לרכבים, ולחילופין, יחילו על עצמם ציות עצמי להוראות רשות שוק ההון לעניין אופן ניהול תביעות ביטוח רכב ובכך נסיר בעיה כבדה בשוק הרכב, כאשר הציבור מוצא את עצמו מעורב בתאונה עם חברת ליסיניג.
"בנוסף, אנו שבים וממליצים לחברות הביטוח לעודד לקוחות לרכוש אמצעי בטיחות לרכבים, באמצעות הנחות, דבר אשר ישמור על הלקוח בעת שהוא עולה לכביש ויקטין את הסיכון התעבורתי".