1,500 סוכנים השתתפו בכנס ביטוח חיים ופנסיוני של הלשכה, שנערך בסימן "לוקחים אחריות על החיים". בטקס הפתיחה שהנחה האומן החושי, גדעון זגהר, נשאו דברים יו"ר הוועדה לביטוח פנסיוני, יובל ארנון, המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, נשיא הלשכה, אריה אברמוביץ, ויו"ר איגוד חברות הביטוח, עופר אליהו.
סלינגר אמרה כי ההחלטה על תוכנית חסכון פנסיוני היא אחת משתי החלטות החשובות ביותר בחיי האדם. "אני מצטרפת לאמירה 'לוקחים אחריות על החיים', מוצרים פנסיונים הם מוצרים מורכבים עם השלכה מכרעת על עתידו של הפרט. חשיבות רכישת מוצר פנסיוני אינה פחותה מהחלטה על רכישת דירה, לפיכך קיימת חשיבות רבה להתאמה נכונה של מוצרים אלה למאפייני ולצורכי הלקוח".
עוד התייחסה סלינגר למסמך ההנמקה שהתפרסם השבוע. "מערכת היחסים הרגישה ביניכם לבין הלקוח מחייבת נאמנות מוחלטת והעדפת טובת הלקוח בלבד על פני כל עניין אחר. בטיוטה שפירסמנו ישנה התייחסות לעבודתו של הסוכן הפנסיוני, והתייעלות עבודתו. העמדנו בפני הסוכנים את כל המידע הדרוש כדי לספק ללקוחותיהם את המידע המלא ביותר. תוצאות מחקרים מראים כי הגילוי הנאות של בעל הרישיון וכלל האינטרסים שלו, מגביר את האמון של הפרט הן בסוכן והן בתהליך הפנסיוני כולו. לכן הגברנו את מידת השקיפות, מטרתנו היא לחזק את הקשר בין הלקוח לסוכן – כל המידע על השולחן. השקיפות הזו והגילוי הנאות יחזקו את הקשר של הלקוח וסוכן הביטוח".
אברמוביץ התייחס בנאומו למסמך ההנמקה של המפקחת, הנוגע להרחבת השקיפות מול ציבור המבוטחים. "בעתיד הקרוב תידרש מאתנו הרבה יותר שקיפות בעבודה, כבר היום דורשים זאת מאתנו. להיות גלוי לא אומר לוותר על אף אחת מהזכויות שלנו, להפך. השקיפות היא התשובה הטובה ביותר לכל מי שרוצה להשמיץ אותנו, ולכל מי שמאמין לפרסומות האלף לילה ולילה שטוענות כי אפשר להסתדר בלי סוכן ביטוח. אבל השקיפות צריכה להיות בכל הענף, לא רק אצלנו.
"אנחנו ולקוחותינו בעלי אותו אינטרס, זו האמת שלנו. אבל צדק לא צריך רק להיעשות, צדק צריך גם להראות. לכן אנחנו אומרים באומץ כי האיכות המקצועית שלנו היא הטובה בענף, השירות שלנו הוא הטוב ביותר בענף – מיליוני ישראלים מרוצים לא טועים, אנחנו צריכים להיות מתוגמלים ללא קשר לדמי הניהול בכדי להתפרנס. מי שדורש מאתנו שקיפות מלאה אנחנו אומרים לו, ברוך הבא".
"לוקחים אחריות על החיים הוא לא רק סלוגן לכנס, אלא תפישת עולם שלמה שאפשר לאמץ כדרך חיים", אמר ארנון. "בסוף האחריות על הלקוחות היא רק שלנו ואיש לא יעשה זאת במקומנו, לא באותה מקצועיות ואינטימיות שקיימת בין סוכן ביטוח ללקוח ומשפחתו". אליהו ציין כי "אין תחליף לסוכן ביטוח, לא לידע ולא למקצועיות של סוכן הביטוח".