דור ההמשך של עולם הביטוח: הכירו את סוכנות הביטוח ששרביט הניהול עבר אליהן

הן לא בהכרח היו בטוחות שזה העולם שלהן, אבל הן נולדו לתוכו - וכעת שרביט הניהול של סוכנויות הוריהן מועבר לידיהן. שיחה עם מיכל חורין (דור שלישי) ולילך מיטרני (דור שני) בעולם הביטוח
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מיכל חורין ולילך מיטרני לוקחות את המושכות במשרדי הוריהן. שתיהן נשים צעירות שמגיעות עם תשוקה לענף הביטוח, תשוקה לעשייה אחרת מההורים, ותשוקה להצליח.

היה ברור

מיכל חורין (34) נולדה לתוך ענף הביטוח; לפני 76 שנה הקים סבה, דניאל חורין (חורושצ‘נסקי) ז“ל את סוכנות חורין, וב־1969 ,עקב מותו הפתאומי, נכנס לנעליו אביה קובי חורין, כשהוא בן 23 בלבד. היום מפנים חלי וקובי את כס הניהול סוכנות חסות־חורין לבתם מיכל, שעובדת במשרד מזה 11 שנים.

”מאז שאני זוכרת את עצמי נשמתי ביטוח, בארוחות המשפחתיות, אורחים, חברים והיה לי ברור שאני דור המשך בסוכנות והתחלתי לבנות את עצמי לקראת התפקיד“, היא מספרת. ”עם שחרורי מהצבא התחלתי לעבוד בסוכנות ומילאתי מגוון תפקידים מהזוטרים ביותר וכך עברתי את כל התפקידים הקיימים בסוכנות“.

במקביל הוציאה חורין תואר ראשון בביטוח ומיד לאחר מכן רישיון סוכן.

”מצאתי שיש קשר בין עולם המשפט לעולם הביטוח ולכן החלטתי לעשות תואר שני במשפטים באוניברסיטת בר אילן“, אומרת חורין שבימים אלו משלימה לימודי ניהול פיננסי במסגרת להב, אוניברסיטת ת“א.

איך את מתכוננת לכניסה לנעלי מנכ“ל הסוכנות? את מתכוונת לחדש, לשנות?

”מדובר בסוכנות שהיא טובה ולכן אני חושבת שהכניסה הכי נכונה היא כניסה חלקה. אולי זה מבטא שמרנות אבל זה מבטיח את היציבות. ברור לי שההיכרות שלי היום עם עולם הביטוח שהיא היכרות רחבה, עדיין לא ניהלתי את העסק מהצד השני שלו וברור לי שאני צריכה להיכנס בלי זעזועים, להמשיך את המורשת של אבא שלי ולמרות שהניהול עבר אליי אני מתכוונת בתקופה הראשונה להתייעץ איתו בכול סוגיה.

”אני מניחה שאחרי שנה – שנתיים, כשהניהול יעבור לידיי לא רק ברמה הפורמלית, אני אתפנה לחשוב על מנועי הצמיחה הבאים של הסוכנות, לאן פנינו ומה המיקודים“.

"אני מאמינה גדולה בתחום הביטוח", קובעת חורין. "אני רואה במקצוע סוכן הביטוח שליחות. זו שליחות לטובת המבוטחים במתן פתרונות בעת מצוקה, והתאמת הפתרונות באופן ההוגן והמיטבי להם".

מימין: מיכל חורין ןלילך מיטרני
מימין: מיכל חורין ולילך מיטרני

מתאילנד לביטוח

לילך מיטרני תחליף בסוף שנה זו את אמה רחל מיטרני, סוכנת הביטוח הוותיקה, כבעלים ומנהלת סוכנות הביטוח מיטרני שבראשון לציון. עיקר העיסוק של הסוכנות הוא בביטוח אלמנטרי, והלקוחות העיקריים שלו הם עובדי מכון וייצמן. לילך מצהירה, שאותה מעניין יותר תחום ביטוחי החיים, הפנסיה והבריאות, ולשם היא תכוון את התפתחות הסוכנות בעתיד.

זה לא היה ברור מאליו שלילך תעסוק אף היא בביטוח; היא למדה מנהל עסקים במרכז הבינתחומי בהרצליה כשהחלום שלה היה להיות מנהלת שיווק בחברה גדולה מתחום האופנה. ”חשבתי שיחטפו אותי מיד, אבל היה קשה למצוא עבודה“, היא נזכרת. ”אז נסעתי לטיול לתאילנד, וכשחזרתי קיבלתי משרה זמנית כמזכירתו של מוטי רוזן, מנכ“ל מנורה. לאחר שראו שהכישורים שלי גבוהים מאלה של מזכירה בלבד, הפכתי להיות רפרנטית ומנהלת צוות. עסקתי בתפקיד זה במשך שנתיים וחצי, ובמהלך תקופה זו גם למדתי במכללה לפיננסים וביטוח של הלשכה וקיבלתי רישיון כסוכנת ביטוח“.

"התאהבתי בתחום הביטוח, שבעיני הוא מקצוע הדורש ידע רב וקשר אנושי", חולקת מיטרני. "יחד עם הטכנולוגיה המתפתחת והאפשרויות הגלומות בתחום, אני מאמינה שניראה בו יותר צעירים".

מיטרני, כאמור, מעדיפה את תחום ביטוחי החיים והבריאות. ”אולי משום שכילדה עברתי השתלה בארה“ב של עצם האגן, בעקבות מחלה נדירה“, היא מסבירה. ”אם לא היה לי ביטוח בריאות, ההורים שלי היו צריכים למכור את הדירה שלהם. את הסטאז‘ שלי בביטוחי חיים, פנסיה ובריאות עשיתי אצל אריה מדורסקי מסוכנות יעד, ואני עוסקת במכירות ביטוחים אלה בשנה האחרונה. אריה מלווה אותי עד היום; הוא המנטור שלי ושותף לעסקים. אנשים חושבים שבעת צרה קופת חולים תהיה שם בשבילם; זה רחוק מהמציאות. גם תיק הלקוחות של אמא עוזר; ממש עכשיו עוסקת בשיווק חבילת בריאות לעובדי מכון וייצמן“.

מה תביאי אתך לסוכנות מיטרני?

”אמא שיווקה את עצמה מפה לאוזן במשך 30 שנה. שיווק פחות עניין אותה. אותי מעניין שיווק ולכן הכנסתי כבר כמה חידושים; בינואר קיימתי כנס לביטוחי בריאות וחיים. ההיענות הייתה מעל לציפיות – הגיעו כ־50 איש, ואנחנו סוכנות, ולא סניף או מחוז. ב־15 ביוני נקיים כנס נוסף בתחום ביטוחי סיעוד לקהל לקוחות המשרד, שרובו אנשים מבוגרים; בדיוק הדפסתי את ההזמנות. המטרה שלי היא להעניק ערך מוסף ללקוחות בעריכת כנסים, בבדיקת תיקי לקוחות והצעות לכיסויים והרחבות שחסרים להם. כמובן שהמשרד יהיה גם יותר דיגיטלי בקשר עם הלקוחות וחברות הביטוח, בלי לוותר על הקשר האישי“.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email