דיגיטציה בימי הקורונה

בזמן שאנו נאבקים בקשיים של ההסגר הכפוי, הוצאת עובדים לחופשה, פיטורי עובדים או חל"ת - עכשיו זה הזמן לעשות את הצעד הבא
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

ההסגר כפה עלינו לעבוד מהבית, להשתלט מרחוק על מערכות המשרד, לעשות שימוש במרכזיות IP ואנו למדנו להסתדר. אך להסתדר זה לא מספיק, זו העת לנצל את הסיטואציה ולעשות את הצעד הבא.

חלק גדול מהפעילות שלנו הנה פעילות שחוזרת על עצמה, כמו חידושים של פוליסות. כולנו מבינים שצ'אט בוט הינו כלי עבודה אפקטיבי אשר חוסך זמן רב ועלויות כבדות של כח אדם. אך לצערנו, התוכנות שיש היום בשוק לא מספקות ואינן ברמה נאותה.

דיגיטציה במשרדי הסוכנים | צילום: shutterstock

בחודשים האחרונים ביצעתי חקר שוק מעמיק בנושא, הסתייעתי בחברים שהינם בעלי מקצוע מהשורה הראשונה בעולם הטכנולוגי וכן התייעצתי עם לקוחותיי בעלי חברות היי טק מהמובילות בארץ.

מסתבר, שלנו כסוכני בטוח אין מערכת צ'אט בוט ברמה שיכולה לתת פתרון ומענה בהיקפים הנדרשים, אין לנו מערכות צ'ט בוט אשר מסוגלות לספק ולו 50% מהפעולות הנדרשות. הבעיה היא גודלו של שוק הביטוח או יותר נכון קוטנו.

ד"ר יעקב מנדל ראש תחום סייבר באוניברסיטת תל אביב אומר שקיימות מערכות ברמה גבוהה בהחלט ויש מערכות המשתמשות בבינה מלאכותית ברמה נאותה ומשתפרות, בהתמדה. הבעיה שאין מערכות כאלו בענף שלנו.

בכוונתי ליזום מהלך שבו לשכת סוכני ביטוח, כגוף מרכזי והסוכנים חברי הלשכה יקימו יחד חברת מניות טכנולוגית שתרכוש או תקים ותנהל מערכות בינה מלאכותית ברמה הגבוהה ביותר, אשר ישרתו את כל חברי הלשכה.

מערכות הבינה המלאכותית הקיימות בשוק אינן ייעודיות לענף הביטוח מכאן שיש צורך לעשות התאמות של מערכות קיימות לצרכים של סוכני הבטוח.

קיימתי מספר פגישות עם אנשי מקצוע שהביעו עניין ויכולת לקדם את הנושא. הדבר אפשרי גם בעלויות סבירות.

הגיע הזמן שעצמאותו של סוכן הביטוח תנותק ממערכות קיימות או מחברות הביטוח ואנו כלשכה נהיה מובילי השוק ופורצי דרך בתחומינו. רק אנו הסוכנים, אלו שעובדים יום יום על המערכות ונמצאים בקשר הדוק עם הלקוחות נביא את הפתרון.

הכותב הוא יו״ר ועדת הרווחה ורמ״ט הנשיא

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email