שלמה Sixt, רשת מוסכים ושירותי דרך, מתמחה בשירותי דרך וגרירה ובתיקוני רכב.
הרשת חולשת על צי של עשרות משאיות גרירה וניידות שירותף ועל שירותי הדרך של החברה מנויים כ־300 אלף לקוחות. לחברה 400 מוסכים הפרוסים בכל רחבי הארץ ומתמחים בתיקוני פחחות, צבע ומכונאות. מדי חודש מטופלים במוסכי החברה אלפי רכבים. דידי רוזנפלד משמש כמנכ״ל שלמה רשת מוסכים ושירותי דרך כבר 16 שנה. הוא בטוח שהעתיד עוד לפניו. מי שמכיר את דידי מקרוב יודע שמדובר באדם צנוע ונעים הליכות, למרות תפקידו הבכיר. הוא עשה רבות לטובת ענף הרכב והמוסכים וצבר שעות רבות של נוכחות בכנסת במאבקו להסדרת הענף.
מספרים עליך שאתה ממציא את עצמך כל פעם מחדש וסוחף אחריך מערכות שלמות. איך קורה שאתה משיג את הקידמה והחדשנות שמאפיינת את ענף הרכב?
"אני חי ונושם ענף שלעניות דעתי הוא מהחשובים למשק הישראלי ולצמיחתו. אני רואה בעבודתי שליחות ומקבל ממנה סיפוק רב. לכן אין בידי את הפריבילגיה של 'לנוח על זרי הדפנה'; אני מבין שאני חייב להמציא את עצמי בכל פעם מחדש ולהוביל את החברה למקום הגבוה ביותר והמתקדם ביותר, בדיוק כפי שכלי הרכב מתחדשים, משתכללים וממציאים את עצמם כל פעם מחדש".

אילו מנועי הצמיחה אתה רואה בענף?
"יש מספר מנועי צמיחה, אך העיקרי שבהם הוא ללא ספק – סוכני הביטוח. בעיניי, הסוכנים הם כוח עזר וכלי ההפצה החשוב ביותר, הטוב ביותר והמקצועי ביותר, המסייע לענף ולצמיחת המשק באופן מוחלט. מעבר להיותם מבטחים של עשרות, מאות ואלפי מבוטחים, הם מרחיבים בשנים האחרונות את סל השירותים והמוצרים ללקוחותיהם, וזאת בזכות הקשר האישי עם הלקוחות, הכרת הצרכים הנדרשים להם, ומכאן ובזכותם החידושים והשדרוגים הנדרשים.
"אני יכול לומר, שלאורך כל שנות עבודתי, אני רואה בסוכני הביטוח כשומרי הסף של המבוטחים בישראל וכמנוע צמיחה יוצא דופן, הרואים מול עיניהם את רווחת המבוטח והאינטרס הצרכני. על כן אני שמח שחברתנו – שלמה sixt רשת מוסכים ושרותי דרך – רואה בסוכני הביטוח שותפים עסקיים חשובים מאוד לדרך".
כשלי שוק מובנים
ענף הרכב בכלל והמוסכים בפרט, ספגו הרבה שינויים רגולטוריים בשנים האחרונות. איך אפשר לקום בבוקר ולהמשיך לנהל עסקים כתמול שלשום?
"רגולציה היא בעיקרון דבר מבורך, משום שהיא גורמת להסדרה, איזונים ובעיקר מנוע צמיחה למשק, כמובן, כל זאת בכפוף לכך שאין עודף רגולציה או בירוקרטיה שבולמות צמיחה. לא בכדי רוה״מ בנימין נתניהו חרט על דגלו את הפחתת הרגולציה כיעד ממשלתי, ספציפית בנוגע לענף הרכב. הרגולציה הייתה הכרחית, היו המון כשלי שוק מובנים והגיעה העת לשנות את כללי המשחק".
מספרים עליך שאתה אהוד חברי הכנסת בוועדת הכלכלה. איך הגעת למעמד הזה?
"בעבודה קשה ובעמל רב, תוך הסתכלות מתמדת על האינטרס הציבורי, שהוא קודם הקודם להכל. היו תקופות במהלך 'חוק רישוי שירותים לרכב', שבהן הייתי נמצא בכנסת יותר מאשר בעבודה ובבית. אני חייב לציין, שבכל פעם שאני נמצא בדיוני הוועדה, אני מתרשם מהעומק, ההבנה והחריצות שלחברי הוועדה אשר מול עיניהם נמצאת טובת הכלל, וכך צריך להיות".
תוכל לתת דוגמא למשהו בענף שלדעתך צופה פני עתיד?
"לא אחשוף בפנייך את כל סודותיי ומחשבותיי העסקיות, אך ברור לי שבקרוב מאוד לא תהיה זכות קיום למוסכים בודדים, לכן יקומו רשתות של מוסכים. וכבר בימים אלה אני גאה לשתף כי ב'שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך' אשר בניהולי, אני פועל במלוא המרץ בשיתוף עם עובדיי, להקמת רשת זכיינות למוסכי פחחות לתיקונים מכנים, זו תהיה בשורה אשר תביא פעם ראשונה מצב בו הסוכנים יוכלו לשלוח לקוחות למוסכים המכנים ולאפשר ללקוחותיהם ליהנות מסטנדרט שירות בינ״ל".
כידוע לי, כבר היום יש מספר רשתות פחחות בשוק. מה היתרון שיש לכם ברשת הפחחות?
"'שלמה רשת מוסכים ושרותי דרך' היא החברה היחידה בעלת רשת מוסכים בפריסה ארצית. הרשת מונה עשרות מוסכים והניסיון עתיר השנים, המקצוענות והדגש על שירות ללא ספק הביאו אותנו להוביל את השוק בתחום הפחחות שנים רבות ולהוות מודל לחיקוי".
האם נכונות השמועות שהתחנה הבאה הינה בית המחוקקים – כנסת ישראל?
"כל חיי פעלתי למען הכלל בחדווה ובגאון, אבי ז״ל שנפטר לפני כחודשיים חינך אותנו לערכים ואנושיות, לאהבת הארץ והסתכלות על הכלל. אז לשאלתך – לא אאשר כלום כפי שלא אפסול".