דרוש מודל תגמול חדש, מנותק מדמי הניהול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

המפקחת על הביטוח דורית סלינגר פירסמה לפני כחודש נייר עמדה, שבו היא דורשת מחברות הביטוח לנתק את דמי הניהול מעמלות הסוכן, וזאת בהמשך לטיוטה בנושא, שפורסמה כבר בסוף 2014.

כידוע לכם, לשכת סוכני הביטוח הביעה כבר לפני יותר משנה את תמיכתה בהפרדת תגמול הסוכן מדמי הניהול שמשלם הצרכן. להערכתנו, מדובר בהליך שייטיב עם פרנסתנו וגם עם המבוטחים. על פי תכתיבי השוק, דמי הניהול נשחקים כיום במגמתיות כלפי מטה. מעבר לכך, ישנה מגמה ציבורית להמשיך ולהוריד את דמי הניהול לטובת ציבור המבוטחים, ואנו תומכים בכך.

על כן, אנו תומכים בבניית מודל תגמול חדש שישנה את דרך השתכרותנו וייטיב עם הכנסותינו. ניתוק דמי הניהול מעמלותינו יאפשר לנו להסיר אחת ולתמיד את מראית העין והתפישה התקשורתית כנגדנו, כבעלי אינטרסים נוגדים לטובת הלקוח. קראנו לחברות הביטוח, שגורפות את מירב הרווחים מעמלנו הסוכנים ומהפרמיות המצטברות של לקוחותינו, להציג מודל תגמול חדש. אף הקצנו להן זמן במה לכך בכנס אילת. לצערנו, עד רגע זה לא נענינו בחיוב. האם הן חוששות ממודל שיישען על תגמול מצבירה, תגמול מפרמיה או כל מודל חדש אחר? נראה כי חברות הביטוח דבקות במודל הקיים שמאפשר להן לקבל מהסוכן לקוחות חדשים בעמלה סמלית, ומצד שני לבטח ישירות בדמי ניהול אפסיים.

סוכן הביטוח כיום לא מקבל תמורה מספקת בעבור עמלו, לא נהנה מהצבירות לאורך השנים בתכניות החיסכון וגם לא נהנה מרווחי חברות הביטוח, אך מנגד ממשיך לתת שירות, מטפל בתביעות, במעבר בין מקומות עבודה, ובשינוי שכר או מצב משפחתי – מצב בהחלט אידיאלי עבור חברות הביטוח. אנו מצפים מחברות הביטוח לגבש מודל תגמול חדש, שיספק לנו הסוכנים תמורה הוגנת לעבודתנו, יביא לידי ביטוי את שימור הלקוח לאורך שנים, ויתמחר כראוי צירוף לקוח והטיפול בו לאורך "ציר הפנסיה".

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email