האוצר מציג את "הר הביטוח": ממשק חדש לציבור המבוטחים

ממשק אינטרנטי יציג למבוטח מ-2017 את כל מוצרי הביטוח שרכש. ב-2015 הוציא הציבור 63 מיליארד שקל על רכישת ביטוחים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

שר האוצר משה כחלון, והממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון דורית סלינגר, הודיעו כי הממשק האינטרנטי לציבור המבוטחים באתר האוצר, המכונה "הר הביטוח", יושק בתחילת 2017.

הממשק יציג למבוטחים את כל מוצרי הביטוח שברשותם, וכל מבוטח יוכל להיכנס אליו ולצפות בכל המוצרים שברשותו באופן פשוט וידידותי. מהאוצר נמסר, כי "הר הביטוח" ייתן מענה לכ-30 מיליון מוצרי ביטוח שרכש הציבור בתחומי הרכב, הדירה, הבריאות, והחיים.

ימנע כפל ביטוח

בשנת 2015 שילם הציבור 35 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח חיים, 18 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח כללי ו-10 מיליארד שקל על מוצרי ביטוח בריאות. הממשק יאפשר לכל מבוטח נגישות מרבית למידע על המוצרים שרכש, יגביר את התחרות על התנאים והמחיר ויסייע להשוות בין המוצרים.

הממשק יקל על בניית תקציב ביתי לציבור המבוטחים וימנע גם ביטוחי כפל. כ-10% מהתלונות המגיעות לאגף שוק ההון בתחום ביטוח דירה או חיים עבור משכנתה קשורות לביטוח כפל. ההערכה היא כי עשרות אלפי לקוחות משלמים ביטוחי כפל, כיוון שהם אינם מודעים לצורך לבטל את הפוליסה הישנה עבור המשכנתה. מנתונים שנאספו באגף התברר כי העדר מידע זמין למבוטח מהווה גורם ביצירת ביטוחי כפל, ומגביר גביית מחיר עודפת. כמו כן, מבוטחים רבים לא ידעו מהו הסכום החודשי שהם משלמים על המוצרים שרכשו.

הממשק יקל על בניית תקציב ביתי וימנע ביטוחי כפל | צילום: fotolia
הממשק יקל על בניית תקציב ביתי וימנע ביטוחי כפל | צילום: fotolia

שקיפות ותחרות

"השקיפות והתחרות הן ידידותיו הטובות ביותר של הצרכן", אמר בנושא שר האוצר. "המערכת החדשה תמנע את המצב האבסורדי שבו אנשים משלמים על אותו ביטוח פעמיים מבלי לדעת על כך, ותסייע לציבור המבוטחים לחסוך כסף מיותר".

דורית סלינגר הוסיפה ואמרה כי "הר הביטוח הוא בשורה לציבור שיקבל לראשונה מידע על המוצרים הביטוחיים שרכש במקום אחד, בקלות ובכל עת". כמו כן הודיעה המפקחת כי האגף בראשותה ימשיך לשכלל את שוק הביטוח, בין היתר באמצעים דיגיטליים "במטרה להגביר את ההוגנות בין הצרכנים לחברות הביטוח, ואת התחרות" בענף.

השימוש בממשק יתאפשר לאחר הזדהות באתר באמצעות מספר תעודת הזהות ותאריך הנפקתה. בנוסף, הממשק יפנה את המשתמש אל האזור האישי באתר חברת הביטוח שלו, שם יוכל לבצע פעולות שונות כמו ביטול פוליסה או קבלת מסמכים לצורך טיפול בתביעה.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email