האירופאים חוששים לעתידו של סוכן הביטוח ומאמצים את אסטרטגיית הסוכן המניעתי

53 לשכות ביטוח מ־30 מדינות באירופה דנו בעתיד סוכן הביטוח והתמודדתו עם הרגולציה. סו"ב יוסי מנור, יו"ר MDRT אירופה: “לכולם ברור שלא נכחד, השאלה היא כיצד נשרוד"
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

כנס לשכות סוכני הביטוח האירופאיות (BIPAR) נערך לאחרונה בברלין בהשתתפות לשכת סוכני ביטוח מישראל. הכינוס שנערך במטרה לדון בעתיד סוכן הביטוח והתמודדותו עם הרגולציה, התקיים ב-20-25 ביוני. 53 לשכות ביטוח מ־30 מדינות באירופה השתתפו בכינוס, וכן נציגי אירופאיים בכירים בענף הביטוח, ביניהם: הממונה על הרגולציה במשרד האוצר הגרמני, מומחי סייבר, וראש מחלקת השיווק של אליאנס, מחברות הביטוח הגדולות בעולם. כמו כן השתתפו בכנס סו"ב אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני ביטוח וסו"ב יוסי מנור, נציג ה־bipar בלשכת סוכני ביטוח ויו"ר MDRT אירופה, שהיוו את הנציגות הישראלית בכנס האירופי.

לדברי סו"ב יוסי מנור, יו"ר MDRT אירופה, המפגש של לשכות הביטוח באירופה התאפיין בדאגה גדולה מאוד לעתיד סוכן הביטוח. "אחרי שלמדו מאתנו במפגש הקודם על נושא סוכן 2030, גם הם מתחילים לדבר על עתיד הסוכן והברוקר בעוד 20 שנה,  מוטרדים מההישרדות בענף הביטוח ובאילו תנאים. לכולם ברור שלא נכחד, אך מה יהיה אופן ההישרדות. האם ההשקעה תהיה במקצוענות או בקשר האישי עם הלקוח, איזה מודל יהיה לסוכן הביטוחב-20 השנים הבאות", הסביר מנור.

רגולציה צפופה ברמות שונות

לדברי מנור, אחד הדברים שהכי מדאיגים את מערכות הביטוח באירופה הוא הרגולציה צפופה שמתחילה לעבור עליהם. "אנחנו כבר עברנו את זה והם עדיין נמצאים בשלבים של מה שאנחנו כבר עברנו בשנים האחרונות מבחינה רגולטורית", אמר מנור והוסיף כי "ההבדל הגדול בינינו לבינם זה שבאירופה יש כמה רמות של רגולציה. זה מתחיל בהחלטות שמתקבלות באיחוד האירופי, עובר דרך הפרלמנט האירופי, יורד לרמה של המדינה, הפרלמנט של המדינה ולבסוף הרגולטור של אותה מדינה. לכן גם אפשר לראות שונות גדולה בין המדינות ובין סוגי הסוכנים שעובדים במדינות השונות. כך לדוגמא, יש הבדלים גדולים באופן התגמול לסוכנים, כשהקיצוניות שביניהן הן מדינות סקנדינביה שהחליטו שלא לשלם עמלות לסוכנים, וזה נושא מאוד מטריד".

מנור עצמו הרצה בכנס על התפתחויות מרכזיות בענף הביטוח הישראלי בשנים האחרונות, על תהליך החדשנות, חוסר הוודאות לגבי העתיד, הרגולציה, הנאמנות ללקוח והמעבר מהלקוחות הוותיקים לחדשים.

נושא מרכזי נוסף שעמד במרכז הכנס באירופה הוא סיכוני הסייבר. "הנושא הולך ותופס מקום נרחב בכל העולם ועדיין אין הבנה מספקת בפוליסות הנמכרות את כל התוצאות של סיכוני הסייבר", מסביר מנור. "כך למשל, מי שקנה פוליסה לסיכוני סייבר שכיסתה את הנזק הממוני שנגרם לו כתוצאה ממתקפת סייבר, אלא שהוא טוען גם לאובדן מוניטין, נושא שלא כלול בתוך סיכוני סייבר. התחום עדיין בשלבי התפתחות בתעשיות הביטוח בעולם והיו דיונים מאוד כבדים בנושא".


מנור ואברמוביץ בכנס

ללמוד לדבר עם הצעירים

מנור מספר כי התובנות העיקריות להבטחת עתיד הסוכן שעלו בכנס היו להפוך את העבודה ואת המשרד לטכנולוגיים יותר, ולהשקיע ביחסי האמון בין הסוכן ללקוח. "זה עומד היום במרכז הסוגיה", מסביר מנור. "אחד הדברים שהופתענו לשמוע זה שבניגוד לישראל, בה חברות הביטוח משקיעות בטכנולוגיה לצד הסוכן, החברות משקיעות בטכנולוגיה רק לטובת החברה ולא מאפשרות לסוכנים ליהנות מאותה טכנולוגיה. והרי הוא אינו סוכן בלעדי של החברה והוא חייב טכנולוגיה שתאפשר לו עבודה עם כל מגוון השוק הישראלי. הדרישה הרגולטורית בעולם הביטוח היא הדבר הטוב ביותר עבור הלקוח. המחויבות שלנו לתת ללקוח את המוצר הטוב ביותר כמעט לא מאפשרת לנו לעבוד עם חברה אחת".

 

בנוסף לכך, מנור טוען כי הלקוחות השתנו. "היום ההבנה היא שצריך לעבוד עם אנשים שהטכנולוגיה לא מדברת אליהם ועם צעירים שהטכנולוגיה גרמה לכך שיש להם מעט מאוד זמן עבורך. צריך ללמוד לדבר עם הצעירים. הם מחוברים לאייפון ואם לא הגעת אליהם תוך זמן קצר, איבדת אותם. סוכנים צריכים להתאים את עצמם לא רק לטכנולוגיה המתפתחת אלא גם להלך הרוח של הצעירים של היום שדורשים שהכל יהיה כאן ועכשיו. סוכן הביטוח צריך להשקיע ולהתמקצע ולהכיר את כל תכניות הביטוח. כולם נמצאים במצב של התבוננות אל העתיד תוך התאמה לחדשנות של היום, אמון, לקוח ומקצוענות אלה עיקרי הדברים שבהם הסוכן של היום צריך להתמקד", מסכם מנור.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email