האתגרים של סוכני הביטוח הצעירים

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

סוכני ביטוח צעירים ניצבים כיום בפני ארבעה אתגרים מרכזיים: בידול, מיקוד, חשיפה תקשורתית ומיתוג המקצוע. כסוכנים צעירים אנו שטים במים סוערים – המביאים מדי יום גזירות חדשות על הענף והעוסקים בו – ונדרשים לנווט ולהתקדם, תוך התמודדות עם אתגרים רבים.

בחרתי לסקור כמה מהם ולהתייחס לגורמים שיש בהם בכדי לכוון את הדרך להצלחה. דרישות ההסמכה הגבוהות הנדרשות לצורך קבלת הרישיון המקצועי מביאות אותנו, הסוכנים הצעירים, לרמת מקצועיות גבוהה, ועלינו לעשות בה שימוש כנקודת יתרון: לשמור ולשמר את הידע המקצועי שלנו, להקפיד להתעדכן ולשלוט בתכנים, בתוכניות ובמוצרים החדשים.

שיחה של לקוח עם סוכן מקצועי עושה את ההבדל וניכרת מיידית אצל הלקוח. חשוב לנו לבדל את עצמנו ולמצוא את הנקודות הייחודיות לנו שיביאו לקוחות שבהם אנו מעוניינים אלינו, לחדד את היתרונות שלנו: האישיים, המקצועיים, הניסיון שלנו וסביבה התומכת (סוכנות חיתום שנותנת גב רחב/ דור המייסדים אם נכנסנו לסוכנות ותיקה וממשיכים משם, ניסיון תעסוקתי קודם שמקנה לנו חוזק ועוד). חשוב שנברר איזה תחום בדיוק מעניין אותנו וחשוב לנו.

האפשרויות במקצוע רבות: ביטוח פרט, אלמנטר, עסקי, פיננסי, פנסיוני. לכל סוכן התמהיל שלו. חלקנו מתמקצעים ומתמקדים וחלקנו מרחיבים את היריעה ומפזרים את הסיכון על פני כמה תחומים.

לי אישית חשוב היה להתנסות בכל הענפים, ולבדוק מה קרוב יותר ללבי, שכן כפי שרשמתי תחילה, יש להבין על בוריו את התחום שבו עוסקים. נטיית הלב שלי לביטוחי בריאות הביאה אותי ללמוד ולהתמחות כמה שנים בתוכנית אלה באופן ממוקד. בשנים האחרונות הוספתי תחומי ביטוח נוספים (עסקי, אלמנטרי) שיאפשרו לי להגדיל את החשיפה ללקוחות חדשים, ולתת מענה ללקוחות הבריאות גם במוצרים נוספים הנדרשים להם.

העבודה דרך סוכנות חיתום איפשרה לי ״לשים על המדף״ מבחר מוצרים מחברות מובילות ולתת תנאים משופרים ללקוחות, תוך כדי בנייה והרחבה של תיק הלקוחות שלי.

לגבי החשיפה, בידינו הסוכנים הצעירים המיומנות לשלוט באפשרויות החדשות והרחבות הקיימות היום – ברשתות החברתיות וברשת האינטרנט ככלל – באפליקציות ובאתרים. הקהל הצעיר חי ונושם שם – חובה עלינו לצלול למים ולפעול גם בכלים אלה.

מי שמוציא עצמו מזירה זו מחמיץ חשיפה רבה ומועילה – אני מודה שגם אני לומדת ומתפתחת בתחום זה, הוא כיכר השוק ואין מנוס מלהיות בה. בחרנו במקצוע מיוחד שאין בו רגע דל, שמצריך אותנו להיות מעודכנים, מקצועיים ופעילים.

אני מכירה הרבה קולגות שיודעים לתת ללקוחות שירות מעולה. חשוב שנשכיל גם להעביר את המסר ללקוחות כדי שיראו בנו, הסוכנים, את מה שאנחנו, ולא כפי שאנו מוצגים כיום בתקשורת כגורם מיושן ונהנתן על ידי החברות הישירות.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email