הגורם האנושי: הערך המוסף שמעניק סוכן הביטוח למבוטח

בשנים האחרונות השיווק הופך ישיר יותר, מגיעים אל הלקוחות באופן דיגיטלי והשירות זמין ללקוחות באופן מירבי; אז איך סוכני הביטוח משלבים את הדיגיטציה עם הקשר האישי?
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

כנס NextCase הוא הכנס השנתי המרכזי של תעשיית הדיגיטל בישראל. בשנים האחרונות השיווק הופך ישיר יותר, מגיעים אל הלקוחות באופן דיגיטלי והשירות זמין ללקוחות באופן מירבי. לעומת זאת, אצל סוכני הביטוח השיווק הוא אישי יותר, הגורם האנושי מביא איתו קשר עם הלקוח ותורם לחוויה חיובית אצל הלקוח.

מאשה דאשקוב, בעלים ומקימת דיגיטל 2נט, מכללה שהפכה למותג בתחום הדיגיטל, מספרת על המגמות האסטרטגיות בשיווק הדיגיטלי הצפויות לשנת 2020. היא מציגה זאת כפרסונליזציה בשירותים לעומת שמירה על פרטיות הלקוח. לא פעם נשאלת השאלה כמה לקוח מוכן לחלוק, איפה עובר הגבול בין התאמת השירות ללקוח בתפירה אישית כמו חליפה מחויטת לבין חדירה לפרטיות או שיתוף יתר של מידע על מידות שאולי חלק מהלקוחות מעדיפים לשמור כמוצנעות?

בשנים האחרונות אנחנו מקבלים כמויות אסטרונומיות של דאטה | צילום: shutterstock

 

ב־2020 יש לשים דגש על המסרים. הכלים הטכנולוגיים מתפתחים כל העת, יכולת האנליזה, החתירה למגע במידע ובפרטים האישיים של הלקוחות הפכו לדבר נגיש ופשוט. אבל המסר נשאר מאחור ואפילו מוזנח.

בנוסף, נעסוק במנהיגות למול שיטות הניהול הידועות. היום עובדים רוצים להרגיש שמובילים אותם, שהם מתקדמים, אפילו אם הם עדיין ממלאים את אותו התפקיד. הם רוצים להרגיש שהם בתנועה, שהם לומדים ומתפתחים. בעתיד המגמה צריכה להיות ניהול מוטיבציה של עובדים, יצירת חוויה חיובית עבורם, כי רק עובדים מרוצים יכולים לייצר חווית לקוח.

UX חיובי – חווית משתמש במוצר או שירות, מורכבת לא רק מנגישות דיגיטלית או ממשק משתמש – היא מורכבת מאותו יחס אישי אותו נותן סוכן הביטוח, למול השיווק הדיגיטלי הישיר. בשנים האחרונות דובר על מוצר מול מותג, ולכן זו מגמה שתלווה אותנו גם בשנה הבאה, השאיפה היא להפיח חיים במותג ובקשר של הלקוחות אליו.

על ציבור סוכני הביטוח ליצור מעצמם מותג, כי הם לא רק מוכרים מוצרים, הם צריכים לשאוף ליצירת מחויבות בינם לבין הלקוחות ולחתור למעורבות בחיי הלקוחות.

בנוסף, עולם היזמות העסקית עובר טרנספורמציה. כבר לא מספיק להיראות טוב ולהיות כריזמטי. צריך לגבות זאת במודל עסקי חזק. ואם עסקינן בנראות, 2020 עוסקת גם במין היפה, הנשים. האם נשים יכולות למנכ"ל? האם נשים יכולות להוביל? אלו הן שאלות חשובות שאולי נקבל עליהן תשובות בשנה הקרובה.

כאשר האג'נדה היא קידום נשים, צריך לשאול את השאלה, מה נשים עושות כדי להתקדם? האם הן עסוקות מידי ברגשות בזמן שהן צריכות לעסוק יותר בכסף? ברווחיות? במונחים שמסובבים את העולם.

בשנים האחרונות אנחנו מקבלים כמויות אסטרונומיות של דאטה. כל המידע הזה עלול לגרום לסחרחורת. השוק מוצף במידע ובהיצע. האם הכל אפקטיבי באותה מידה? מה אפשר לבחור משטף המידע? מה אפקטיבי עבור הלקוח ומה אפקטיבי עבור העסק? הדגש יהיה על אפקטיביות. כי התחרות וההיצע קיימים ומציפים את השוק.

עבור מי שעוסק בדיגיטל ביומיום התוכן היה משובח ועמוס בכל טוב: אוטומציות, צ'ט בוטים, תוכן שיווקי, תנועה אורגנית, פילוח קהלים. כל אלו ועוד נידונו בוועידה והשאירו המון טעם לעוד.

הכותב הוא מנהל מערכות המידע של הלשכה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email