בימים אלו התבשרו חלק מהסוכנים כי הם חייבים עשרות ואף מאות אלפי שקלים לחברת הביטוח בגין עמלות שקיבלו ביתר. אין ספק כי זו הפתעה מאוד לא נעימה, אבל בהתנהלות נכונה אפשר להתמודד בהצלחה מרובה עם דרישה זו. התנהלות זו של חברת הביטוח, שבאחת קובעת כי אינך זכאי לעמלות שקיבלת, דורשת ממך לערוך בדיקה מקיפה של כל הפוליסות שהופקו בשבע השנים האחרונות ושזכאיות לעמלות.

ברצוני לבשר לכם שבמאמץ סביר תגלו אוצרות רבים בדמותן של פוליסות שבמקרה הטוב קיבלו עמלה שלא בהתאם להסכם, ובמקרה הגרוע לא התקבלה עבורן עמלה כלל. בשורות הבאות אעביר לכם מניסיוני מהי התנהלות שעשויה לשנות את רוע הגזרה. מניסיוני הרב, עבור חלק מהסוכנים יתרחש מהפך והם יזוכו בעמלות שלא שולמו להם כדין, ולחלק יקטן חוב העמלות באופן דרסטי.

טיפים להתנהלות נכונה

פנייה לבית המשפט

בסיום ההליך, ולאחר שמוצו כל האפשרויות מול חברת הביטוח, הפנייה לבית המשפט נעשית בידיים נקיות כדרישת בית המשפט. יש בידכם תיק מלא בראיות להוכחת צדקתכם ופועלכם בתום לב (חשוב ביותר).

התביעה מול בית המשפט היא בעצם דרישה לקבלת צו למתן חשבונות. צו זה אינו ניתן בנקל. בהתאם לפסיקת בית המשפט המחוזי, צו למתן חשבונות יינתן רק לאחר שהוכח בשלב ההוכחות (שלב מתקדם בהליך המשפטי) ובית המשפט ישתכנע כי בידי התובע טענה ממשית.

בחלק מן המקרים יעדיף בית המשפט למנות מומחה חיצוני בלתי תלוי (במימון הצדדים) לקביעת עמדתו, במקום מתן צו כאמור. מכאן נובעת החשיבות הרבה של התנהלות הסוכן. הן בית המשפט והן המומחה שימונה על ידי בית המשפט יקבלו מהתובע חומר מבוסס בראיות. באופן התנהלות זו, עולים סיכויי הצלחתכם עשרות מונים.

מניסיוני כמנהל יוניט, באחת מחברות הביטוח ב-2004, נשלח לעשרות סוכנים דו"ח המורה להם על השבת עמלות. הנזק לחברה הוא עצום. ואולם סוכנים שפעלו בשיטתיות, הצליחו להשיב לעצמם עמלות לא מעטות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *