הטור הזה הולך לעצבן מספר אנשים בשוק הביטוח – הן מצד חברות וסוכני הביטוח והן מצד העיתונאים – כי יש פתרון מעולה שכל צלעות המשולש הקבוע: לקוחות, סוכן ביטוח וחברות הביטוח יהיו מרוצים וירוויחו.
בואו נדמיין לרגע מצב שבו היצרניות, קרי חברות הביטוח, לא יכולות למכור ביטוחים כלל וכלל, אלא רק לייצר פוליסות שונות ומגוונות. הכוונה לחברות הישירות והקלאסיות כאחד, ללא יוצא מן הכלל.

היחידים שיכולים למכור ביטוחים הם סוכני הביטוח. אנשים שלמדו, הוציאו רישיון ודואגים ללקוחות שלהם בצורה הטובה ביותר.
עד היום, החברות הישירות תופסות בין 10% ל־20% וסוכני הביטוח את כל השאר. לכן, במצב כזה, חברות הביטוח, כולל החברות הישירות, מרוויחות נתח שוק נוסף ורוב הסיכויים שיעלו מעל ל־10% ו־20%.
סוכני הביטוח ירוויחו שני דברים מכך, הראשון זה שקט תעשייתי – לעבוד בלי שהישירים יתחרו בהם; והשני זה שכל חברות הביטוח יתחרו עליהם כדי שימכרו את המוצרים שלהן ולא של המתחרות.
ומי המרוויחים הגדולים במצב האוטופי הזה? האזרחים, האזרחים מרוויחים מכל הכיוונים. דבר ראשון הם מרוויחים מכך שמי שישווק להם את מוצרי הביטוח אלו סוכני ביטוח מקצוענים, בעלי רישיון סוכן ולא איזה טלפן שרק בא למכור ורואה את הלקוח כמספר.
הרווח השני הוא שכל חברות הביטוח יתחרו על המוצרים הטובים ביותר ללקוחות, אחרת, במידה והמוצר לא יהיה טוב ומקצועי, סוכני הביטוח לא ישווקו אותו.
הרווח השלישי הינו שכל חברות הביטוח יתחרו על הכיס של הלקוחות, מי מוכר את אותו המוצר במחיר הטוב ביותר.
עכשיו, תפסיקו לדמיין, ותהפכו את זה לאמיתי. כי זאת הדרך היחידה שכולם ירוויחו ויהיו מרוצים.
הכותב הינו סוכן ביטוח וחבר במערך יחסי הציבור בלשכה