מייסד קופיקס: "סוכני ביטוח שירתמו לטובתם את הטכנולוגיה יהיו יעילים יותר מול הביטוח הישיר"

אבי כץ עשה את זה למרות שאמרו לו שהוא "משוגע". בשבוע הבא הוא יספר לסוכני מחוז תל אביב והמרכז איך מנצחים את הסטטיסטיקה לפיה 90% מהיזמויות נכשלות
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

"שני דברים מאיימים על סוכן הביטוח: הביטוחים הישירים והטכנולוגיה“, כך אומר היזם אבי כץ (53) המוכר לציבור בעיקר כמי שייסד את "קופיקס", רשת בתי הקפה המציעה כוס קפה ב־5 שקלים בלבד – והוביל מהפכה צרכנית.

כץ אומר את הדברים לביטוח ופיננסים לקראת הרצאה שיתן בשבוע הבא בכנס של הלשכה. יחד עם זאת רואה כץ באיומים הללו גם הזדמנות גדולה. ”אנשים תמיד ירצו אדם שייעץ להם בביטוח“, הוא מוסיף. ”גם הביטוחים הישירים הבינו, שהם צריכים מענה אנושי לפניות של המבוטחים שלהם, ובעצם הם הפכו למעין סוכנות ביטוח.

”באשר לטכנולוגיה – סוכני ביטוח שיידעו לרתום את הטכנולוגיה לטובתם יהיו אפקטיביים יותר גם מול חברות הביטוח הישיר“.

DSC_6392 אבי כץ צרוב צילום ליאת מנדל

כיום מרוכזים עסקיו בקרן ההשקעות הקבוצתית "הגשמה" (שהיקף נכסיה כיום נאמד בכ־5 מיליארד שקלים, אותה הקים עם חנן שמש), "קופיקס" (אותה הקים עם בני פרקש, גיל אונגר, חגית שינובר – בתו של כץ – וחנן שמש), ו־"סופר קופיקס", רשת המרכולים המוזלת המוכרת כ־600 מוצרים ב־5 שקלים בלבד. בכל עסקיו הביא רעיון מקורי, חברתי בעיקרו, ובדיעבד – גם מוצלח מאוד.

מודל לחיקוי

כץ פתח את הסניף הראשון של "קופיקס" בספטמבר 2013 ויצר מהפיכה בעולם רשתות בתי הקפה, כשמכר שתיה, מאפים וכריכים ב־5 שקלים לפריט. בעולם העסקי, וברשתות בתי הקפה שמכרו כוס קפה ב־15 שקל, הביעו ספקות לגבי היכולת של המודל הכלכלי הזה להצליח. ואולם, כץ לא ספר את הספקנים ויצא לדרך כשהוא מאמין בהצלחתו, לאחר שחקר ובדק את המודל העסקי שבנה.

לאחרונה – שנתיים לאחר פתיחת הסניף הראשון בתל אביב, הציג אבי כץ במצגת לבורסה רשת המונה היום 82 סניפים של "קופיקס" בכל רחבי הארץ, עם צפי ל־110 סניפים עד סוף השנה. החברה צופה רווח שנתי של יותר מ־12 מיליון שקל ב־2016, לא כולל הרווח הנגזר ממכירת הסניפים לזכיינים.

כץ הפך למודל הערצה וחיקוי בקרב הציבור הרחב וגם בקרב אנשי עסקים רבים כ"מי שעשה את זה". בשבוע הבא יתארח כץ בכנס של סוכני מחוז תל אביב והמרכז של לשכת סוכני הביטוח, שיתקיים בכפר המכבייה. בהרצאה ישתף כץ את סוכני הביטוח בסיפורי ההצלחה שלו ובמשנתו העסקית ובחיים בכלל.

"לכולם יש רעיונות ויוזמות, וכולם רוצים לממש אותם", הוא אומר לביטוח ופיננסים, "אלא שהסטטיסטיקה מראה שכ־90% מהיזמויות נכשלות; הרוב חולמים על מרצדס חדשה וגומרים עם פיאט 127 מקרטעת.

DSC_ 6048 אבי כץ צילום ליאת מנדל

"יש שתי שאלות שכל בעל יוזמה או רעיון צריך לשאול את עצמו – האם יש דרך לדעת מראש האם הרעיון יתממש והיוזמה תצליח, והאם יש נוסחה לשמור על ליבת הרעיון מבלי להיות מוסחים ומוסטים על ידי 'העולם' שמסביב. כמו שהרבי נחמן מברסלב אמר – 'אל תניח לעולם להטעות אותך'".

"אבל מי זה העולם?", שואל כץ ומיד עונה, "העולם זה האימא הפולנייה שאומרת לך שזה לא הזמן, וזה הפקיד בבנק שמתלהב מהרעיונות שלך ומסיט אותך לכיוון השני בלי משים. העולם זה כל מי שעלול להטעות ולהתעות אותנו כשהוא משמיע לנו את הדעות שלו על הרעיון שלנו, ללא כוונה רעה, כמובן.

"ולגבי השאלה הראשונה, שכל בעל יוזמה או רעיון צריך לשאול את עצמו, אני יכול לומר – הרי רק 10% מהיזמויות מצליחות ו־90% נכשלות; אני יודע איך לדעת ולהגיע ל־90% ודאות על מה שכן יכול להצליח.

"יש מי שמתבלבלים בין חלום לבין חזון – חולמים יש הרבה, אבל חוזים יש מעט. כל אחד יכול לחלום ורצוי שיחלום, אבל מי שיש לו חזון הוא שיודע גם איך לממש אותו. חוזה הוא אחד שעשה את זה".

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email