"סוכני הביטוח יכולים להפוך את עצמם לטרנד החם אל מול הביטוח הישיר. כדי שהטרנד יתפוס הם רק צריכים ללמוד כיצד להפיץ את הבשורה בקרב הצרכנים, הלקוחות ושאר העמיתים", אומרת ד"ר לירז לסרי, מומחית ליצירת ולהפצת טרנדים וחדשנות בעידן החברתי-דיגיטלי, שתרצה בכנס הפיננסים.
לסרי מסבירה בהרצאותיה כי לכולם יש מוצר, מסר, רעיון או התנהגות שהם היו רוצים להפיץ באופן מדבק כאש בשדה קוצים – בקרב הצרכנים, בקרב לקוחותיהם (עסקיים או פרטיים), בקרב העובדים בארגון, בקהילה, או בקרב מעגל החברים הפרטי שלהם.
במלים אחרות – כולנו היינו רוצים להפוך את הרעיון החדש שלנו ל"טרנד". "בבואנו לבסס מוצר או רעיון עלינו לשאול את עצמנו מהו טרנד? מדוע מוצרים חדשים מסוימים הופכים לפופולריים בעוד אחרים נכשלים? אילו מאפיינים מוצריים יכולים לסייע ביצירת טרנד? אילו גורמים משפיעים על אימוץ חברתי? כיצד פועלות קבוצות? האם קיימים חברים בקבוצה, בארגון או בקהילה המשפיעים על הצלחת הטרנד יותר מאחרים?", מציינת לסרי.
לדבריה, השאלות נועדו לתת כמה נקודות למחשבה. "סוכנים יכולים לחשוב על מוצר או שירות חדש שהם רוצים להפוך לטרנד. זו יכולה להיות גם סוכנות שמטמיעה לעובדיה התנהגות או גישה חדשה ללקוחות. זה יכול לבוא ליד ביטוי גם כשהופכים את סוכן הביטוח עצמו לטרנד מול הביטוח הישיר".
בהרצאתה תסביר לסרי איך נוצרים טרנדים ומתפשטים בעידן הדיגיטלי שבו כולם סובלים מהפרעת קשב קולקטיבית, וטרנדים מתפשטים מהר וחזק, ללא תקציבי ענק. "הצעד הראשון עבור סוכני הביטוח צריך להיות ההבנה שהדברים היום עובדים באופן אחר והבנה של כללי המשחק. הם לא חייבים להשתמש בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות. ישנם עוד כלים שאפשר להשתמש בהם, אבל צריך להבין שאנחנו חיים בעידן אחר ממה שהיכרנו בעבר. "אני רוצה שהסוכנים ייצאו מההרצאה עם הבנה של העולם הזה ושירגישו שיש להם זווית ראייה חדשה. היום הכל מתפשט באותה הצורה, בין אם מדובר באופנה, בבת מצווה, באתגר דלי הקרח או בסוכני הביטוח. אם הם יצליחו להבין איך טרנדים מתפשטים, אולי הם גם יקבלו השראה, כלים ואומץ לעשות משהו בעצמם".
כנס הפיננסים הראשון של לשכת סוכני הביטוח יתקיים ביום שני, ה-15 בדצמבר, בתיאטרון הבימה בתל אביב