כנס אלמנטר 2018 "היום מבינים את חשיבות סוכן הביטוח"

עקיבא נוביק בשיחה אחד על אחד עם נשיא הלשכה; "יש לנו פרטנר ברשות שוק ההון; היכן שזה לא יהיה בהידברות עם החברות – זה יהפוך לחקיקה"

סו"ב ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני ביטוח, סבור שהיום הסוכנים מסתובבים בראש מורם, וכי הלשכה החזירה להם את הגאווה כפי שהבטיח כשנכנס לתפקידו לפני שנה. בראיון אחד על אחד במסגרת כנס אלמנטר, שקיים עמו עקיבא נוביק, הכתב הפרלמנטרי של ערוץ עשר, נשאל רוזנפלד, בין היתר, איך הוא רואה את עתיד הסוכן.

"הסוכנים כבר ממציאים עצמם מחדש. הם לא ייעלמו", ענה רוזנפלד והדגיש, "במיוחד בציבוריות הישראלית של אנושיות, הצרכן, המבוטח הישראלי, לא מסוגל לעבוד אחרת מלבד הקשר עם סוכני הביטוח. טוב יעשו היצרנים אם יחזרו לשתף פעולה עם סוכני הביטוח. היכן שזה לא יהיה בהידברות – זה יהפוך לחקיקה. בעיקר במוצרים ארוכי טווח, אבל גם במוצרים קצרי טווח". עוד אמר רוזנפלד: "החזרנו את הגאווה. יש עוד דרך לעשות, אבל אני חושב שהסוכנים מסתובבים בראש מורם. היום הציבור והתקשורת מבינים את חשיבות סוכן הביטוח. בכל הפרמטרים השתדלנו להעלות את הרף עבור
שיפור מעמדו של סוכן הביטוח מול היצרנים ומול התקשורת".

עקיבא נוביק מראיין את סו"ב ליאור רוזנפלד | צילום: שלומי דעי

בתשובה לשאלת נוביק על נוכחות הלשכה בתקשורת, ענה נשיא הלשכה: "אני מייחס חשיבות מאוד גדולה לנראות שלנו. יש היום שלושה גורמים שקובעים את סדר היום. זאת הכנסת, אלו בתי המשפט והגורם השלישי הוא התקשורת. בכל מקום כזה אנחנו צריכים להיות. סוכני הביטוח עושים עבודת קודש. לולא הטיפול שלהם, חברות הביטוח היו משלמות רק חלק מהתביעות. סוכן הביטוח ראוי לחשיפה עבור העבודה הטובה שהוא עושה".

אני שייך למקצוע שלא פעם נראה שהאפליקציות יחליפו אותו. מה אתה אומר על זה לסוכנים?
"האפליקציות הן חלק מאיתנו. אנחנו צריכים להשתלב בהן כשבסופו של דבר סוכן הביטוח צריך להיות שם בקצה ולהיות מתוגמל כראוי", אמר והדגיש: "אני לא מקבל את השילוב באפליקציות בעמלה חד ספרתית שמעליבה את הסוכן. גם באותם ערוצי שיווק נעמוד על כך שהעמלה תהיה נכונה וראויה". עוד אמר בנושא זה: "גם כשמוכרים ביטוח רכב, שנחשב אצל חלק מהיצרנים כמוצר מדף, עבורי הוא לא מוצר מדף. מי שדואג שהמבוטח יקבל פגוש חדש ולא ידביקו לו את אותו הפגוש הוא הסוכן. ישבתי עם הממונה החדש על רשות שוק ההון והסברתי לו שבסופו של התהליך צריך לעמוד שם איש המקצוע שידאג ללקוח הסופי. גם אנחנו וגם הרשות מבינים שבסוף צריך לדאוג לציבור ומי שיעשה זאת הוא אדם ולא משהו ערטילאי".

בהתייחסו לבעיית תאונות האופניים החשמליים, אמר רוזנפלד שהצעת חוק שהגישה הלשכה לביטוח חובה תשולב בהצעה אחרת של הסדרת הנושא: "אנחנו רוצים חובת רישוי וגם סוג של חובת ביטוח. נעשה את המהלך הזה יחד עם רשות שוק ההון. הלקוח הישראלי צריך לקבל מענה לבעיה הזו".

יש לכם אוזן קשובה אצל המחוקקים?
"בכנסת כן. כשרצינו להגיש את הצעת החוק לביטוח אופניים חשמליים, חברי כנסת רצו לחבור אלינו כדי להוביל אותה. מספיק לראות את הרכבת האווירית של חברי הכנסת לכנס שלנו באילת. אנחנו עובדים מול כל סיעות הבית. חברי הכנסת ניצבים לצד סוכני הביטוח כי הם יודעים שהסוכנים הם הנציגים הנכונים של הציבור. בסופו של יום הלקוח צריך אדם לצדו".

קמפיין "שוקה"

"יש לנו בעיות הרבה יותר משמעותיות כמו השיווק הישיר של חברות הביטוח. שוקה כפרסומת פחות מפריעה לנו כבר. אנחנו לא יכולים להתמודד עם תקציבי המיליונים של ביטוח ישיר. אנחנו מתמודדים איתם עם הבלטה של פעילות סוכני הביטוח ולא עם בדרנית שמשלמים לה כסף".

בהתייחסו לנושא הרגולציה שסיים את הראיון, ציין רוזנפלד, כי בניגוד לחומת האטימות וחוסר הרצון לשתף פעולה בתקופת סלינגר, ניכר שינוי בחודש האחרון: "ד"ר משה ברקת שנבחר לתפקיד בהחלט מראה סימנים של הקשבה ורצון להאזין. הוא נגיש וזמין. אנחנו מדברים בשעה 11 בלילה או בחמישי בערב והוא תמיד מוכן לשמוע עוד דעה. יש לנו פרטנר בקצה השני".