הם צעירים שמסרבים להתבגר, אך בשנים הקרובות הם ייהפכו לנתח השוק הגדול ביותר בעולם, ולכן כדאי ללמוד מה מניע אותם ומה גורם להם לרכוש מוצרים. הכירו את בני דור ה-Y (ילידי 1982 עד 1995) שנחשבים בעיני רבים לפלח שוק אטרקטיבי: בארה"ב לבדה פלח זה מונה כ-75 מיליון איש ובעוד כעשור הוא צפוי להיות הפלח הגילאי בעל ההכנסה הגבוהה ביותר.
בו בזמן, זהו גם פלח קשה לפיצוח. במיפוי הדור וצורכיו שערכה חברת אדקיט, המספקת שירותי מחקר עסקי מותאם אישית, מפתיע לגלות כי למרות ריבוי של סקרים ומחקרים המתיימרים לתארים במדויק מיהם חברי הדור הזה, מה הם אוהבים וממה הם נמנעים, בתעשיית ה-Services קיימות רק מעט פניות ממוקדות הכוללות הצעות ערך ייחודיות לחברי הדור.
ניכר כי שאלת מפתח, בהקשר זה, הינה עד כמה המאפיינים של בני דור Y הם מאפיינים הייחודיים לילידי שנים מסוימות, או לחלופין, עד כמה מדובר במאפיינים של "צעירים" שיהיו רלוונטיים גם בקרב השנתונים הבאים של בני הנוער והסטודנטים? 22% מהאוכלוסיה בישראל כיום הם בני דור ה-Y: ילידי שנות ה-80 עד אמצע שנות ה-90, שחיים במרחב דיגיטלי וגלובלי, מרוכזים בעצמם, לא ממהרים להתבגר, מחפשי אתגרים וחסרי קשב, מפונקים ובעלי רגישות חברתית גבוהה.
מחקרים שונים שערכו חברות ביטוח הראו כי בני דור Y מתקשים להכיר בחשיבות של הגנה ביטוחית לטווח הרחוק. בעוד שהצעירים עשויים לרכוש ביטוחי רכוש ורכב, ואף לאמץ במהירות הצעות ערך חדשניות בתחומים אלו (כגון טלמטיקס וביטוחי PAYD), הרי שבכל הנוגע לביטוחי בריאות, אובדן כושר עבודה ו-LTS, התמונה שונה.
ביחס למוצרים אלו, חברות הביטוח נדרשות למאמצים מיוחדים מול דור ה-Y. ממחקר של המבטחת האמריקנית The Hartford, עלה כי בני דור ה-Y רואים את עצמם כ"מבוגרים" הזקוקים לביטוח רק כאשר הם מתבססים במקום העבודה הרציני הראשון שלהם. לפיכך, חברת הביטוח השיקה מהלך הסברתי מקיף המיועד לפלח השוק, סביב נקודת הזמן של "התחלת קריירה" – כנקודה המתאימה ביותר גם לרכישות מוצרי ביטוח. המבטחת האסיאתית AIA חקרה ומצאה כי בני דור Y נוטים להאמין שהם "חסינים" מפני מחלות מורכבות ואובדן כושר עבודה.
כמענה, חברת הביטוח פיתחה Bundle ייחודי המשלב בפוליסה אחת כיסויים מתחומי ביטוח מגוונים. ביחס לשירות לקוחות, לבני דור Y ציפיות שונות מפלחי גיל אחרים. מחקרים שונים ממחישים כי חברות המסוגלות לספק מענה שירותי לציפיות אלו, עשויות לשפר את אחיזתן אל מול נתח שוק אטרקטיבי זה, המונה בעולם מאות מיליוני לקוחות, ועשוי להיות גדול יותר מנתח השוק של ה-Baby Boomers.
בני דור Y מעדיפים במובהק פתרונות של שירות עצמי. אפילו במידה שהם נמצאים בסניף פיזית ואיש שירות מוכן לסייע להם, הם יפנו תחילה לעמדה האוטומטית או לסמארטפון שלהם – ויחפשו את הפתרון שם. היבטים שירותיים נוספים החשובים מאד לבני דור ה-Y הם התאמה אישית ומהירות בשירות. תהליכי שירות מסורבלים, שכוללים שלבים לא חיוניים (כגון בקשה מהלקוח שיספק מידע אישי שכבר נמצא בידי הארגון), נחשבים כפחות מתאימים לסגמנט. כמו כן, גישה בלתי-רשמית (שימוש בלשון פנייה משוחררת ויום-יומית) והדגשת ערכים והתנסויות חדשות כחלק מהתהליך השירותי, עשויים להוביל לצבירת "נקודות זכות" רבות בקרב בני דור Y.